Hrvatska, Zagreb

U razdoblju od 26. do 31. svibnja 2015. naša škola bila je domaćin zadnjem Comenius susretu multilateralnog partnerstva i našeg zajedničkog projekta "History in our kitchen".

Našoj školi ovo je treći Comenius projekt promicanja svijesti o raznolikosti europskih kultura i suradnje s drugim školama, unutar Programa za cjeloživotno učenje i pod pokroviteljstvom Agencije za mobilnost i programe EU. Završetkom ovog projekta planiramo daljnju suradnju s institucijama Europske unije unutar novog programa Erasmus+.

Zajedno s 55 sudionika, učenika i profesora iz 9 zemalja EU, naši djelatnici i učenici ostvarili su veliki posao. Iako je organizacija susreta planirana i provedena sukladno unaprijed planiranim aktivnostima, rezultati koje smo ostvarili nisu bili puko izvršenje radne obveze. Ono što smo zaista postigli prešlo je granice projekta i pretvorilo se u slavlje – slavlje individualnog postignuća i zajedničkog ponosa na naše djelatnike, naše učenike i našu domovinu, čije su ljepote kulturne baštine gosti doživjeli, proživjeli i kroz sjećanja na ovaj susret ponijeli natrag svojih kućama.

Tijekom šest radnih dana odradili smo sljedeće aktivnosti:

  • organizacija smještaja i prijevoza gostiju;
  • organizacija obroka s ciljem razlikosti gastronomske ponude – specijaliteti središnje Hrvatske i Dalmacije;
  • organizirano razgledavanje Zagreba;
  • organizirano razgledavanje Samobora;
  • organizirano razgledavanje Zadra i Nina;
  • posjet tradicionalnom hrvatskom obrtu – medičarnica;
  • posjet obiteljskom gospodarstvu;
  • radionica kuhanja;
  • predstavljanje rezultata radionice izrade prirodnih sapuna uz korištenje sastojaka iz kuhinje;
  • provedba radnog sastanka i predstavljanje istraživanja o dvogodišnjim rezultatima projekta;
  • intervju za HR 1.

Pomnim odabirom menija te lokaliteta ostvarili smo cilj promicanja tradicionalne hrvatske gastronomije i kulturne raznolikosti hrvatskih regija. Posjetom tradicionalnom obrtu i obiteljskom gospodarstvu ukazali smo na važnost povezivanja tradicionalne kulture i načina življenja s turizmom. Izletom u Zadar i Nin prikazali smo geografsku povezanost naših regija i važnost suradnje oko zajedničkih pitanja – partnerstvo kako unutar Hrvatske tako i u sklopu europskih projekata.

Organizacijom radionica – kuhanje originalnih jela i izrada prirodnih sapuna, prepoznali smo vještine i motivaciju učenika nužnih za angažman u ovom projektu.

Predstavljanjem rezultata istraživanja, koje je imalo za cilj ispitati mišljenje o važnosti učenja i razumijevanja tradicije i kulture pojedince zemlje, učenja stranih jezika i korištenja informatičke i informacijske tehnologije, uspješno smo sumirali sve naše prethodno postavljene teze:

  • istraživanjem o tradicionalnoj kuhinji sudionici su produbili svoje razumijevanje vlastite kulture;
  • prepoznali su važnost obilježavanja tradicionalnih svečanosti i blagdana;
  • aktivno su koristili engleski jezik;
  • naučili su nove ICT vještine;
  • uspješno su implementirali ciljeve projekta u kurikulum svoje škole.

Naš susret je gotov, ali nas iskustva samo obogaćuju i ohrabruju da nastavimo dalje. Zahvaljujemo se svim suradnicima koji su nam pomogli u ostvarenju ovog projekta, prije svega Turističkoj zajednici Grada Zagreba, Hrvatskom radiju Prvi program, Informativnom centru za mlade Zagreb, OPG-u Eko Sever, Centru za kontrolu namirnica u Zagrebu, Novoj TV i svima koji su bilo kojim oblikom suradnje omogućili kvalitetnu diseminaciju ovog projekta.

Pozdravni govor ravnateljice


autor: Dubravka Štiglić
datum: svibanj, 2015.
kategorija: History in my kitchen zadnji Comenius sastanak

Italija

Naše drugo Comenius putovanje ove školske godine odvelo nas je u talijansku pokrajinu Emilliu Romagnu. U razdoblju od 18. do 22. ožujka 2015. učenici Ivan, Lovro, Dina i Matea, zajedno s profesoricom Dubravkom Štiglić posjetili su naše partnere u gradovima Corregio i Castenuovo Monti.

Naše škole domaćini ugostiteljske su škole stoga smo imali čast kušati tradicionalne talijanske specijalitete koje su skuhali učenici i njihovi mentori. Poseban doživljaj bio je posjet lokalnoj tvornici parmezana i naravno sama degustacija.

Radujemo se ponovno zajedničkom susretu krajem svibnja u Zagrebu.


autor: Dubravka Štiglić
datum: svibanj, 2015.
kategorija: do Italije i nazad

O našem projektu u medijima

Na web stranici Informativnog centra za mlade objavljen je članak o našem Comenius projektu.

Comenius: "History in our kitchen"


autor: Dubravka Štiglić
datum: travanj, 2015.
kategorija: u medijima

Comenius Božić

Uoči božićnih blagdana naš Comenius tim udružio je snage i organizirao prigodnu aktivnost - izradu domaćih kolačića.

Naši su učenici pod vodstvom prof. Dubravke Štiglić izradili smjesu za kolačiće koje su zatim ispekli kod kuće. Iako su rezultati bili i više nego primamljivi učenici su svoje kolačiće donirali djeci iz Dječjeg doma sv. Terezije na Vrhovcu.

Naš Comenius projekt "Povijest u našoj kuhinji" postavio je temelje ovoj akciji (kulinarski izazov) koja je poprimila humanitarni karakter, ali s univerzalnim ciljem - kroz nesebičan, pozitivan te zabavan poduhvat povezati se s drugim ljudima.

Sretan Božić!


autor: Dubravka Štiglić
datum: prosinac 2014.
kategorija: Božić Comenius radionica kolačići

Posjet Centru za kontrolu namirnica

Za vrijeme terenske nastave iz kemije naši učenici imali su priliku posjetiti Centar za kontrolu namirnica, koji je među vodećim laboratorijima u Republici Hrvatskoj na području kontrole kvalitete hrane.

Centar se nalazi pri Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu i vrši ispitivanja hrane, hrane za životinje i predmeta opće uporabe. Kontrola se sastoji od ispitivanja same hrane i sirovina, provjeravanja kvalitete i zdravstvene ispravnosti u odnosu za zakonski propisane odredbe, određivanja GDA vrijednosti (smjernice za dnevni unos energije), provjere dodataka u prehrani i provjere deklaracije.

Centar surađuje s nezavisnim proizvođačima i trgovačkim lancima, odnosno svim pravnim i/ili fizičkim osobama kojima je potrebno testiranje hrane prije njezinog plasmana na tržište. Provode mikrobiološko i kemijsko ispitivanje hrane.

Prema njihovoj statistici, najčešći bakterijski uzročnici (koji su provjeravaju mikrobiološkom obradom) koji se prenose hranom, a izazivaju bolesti su: Salmonella spp., Listeria monocytogenes, Escherichia coli, Staphylococcus aureus, Campylobacter spp., Cronobacter sakazakii, Bacillus cereus, Shigella spp., Vibrio spp.

Kada je riječ o kemijskom ispitivanju provjerava se postojanje pesticida, toksičnih metala, mikotoksina, sladila, bojila, konzervansa i aroma, vitamina i minerala te nekih zabranjenih tvari prema postojećim listama.

Zahvaljujući našem projektu, zanimalo nam je kako se Centar odnosi prema proizvođačima zdrave hrane, koji su standardi za kontrolu proizvoda kao npr. med i koje namirnice su među najčešćima pri ispitivanju.

Dobili smo odgovor da su najčešći proizvodi koji su trenutno na tržištu „domaće proizvodnje“, a svakodnevno se testiraju med, sokovi i nektari, suho voće, džemovi, jestiva ulja i masti, jaka alkoholna pića kao npr. razni likeri, proizvodi s konopljinim uljem, mlijeko i mliječni proizvodi, čokoladni proizvodi, kolači i slastice. Doznali smo da su proizvođači zapravo klijenti Centra i da su oni ti koji traže ispitivanja kako bi dobili oznaku kvalitete, prema postojećim standardima EU.

Tradicionalna hrvatska kuhinja, odnosno kuhinja koja koristi tradicionalne proizvode ili proizvode iz domaćeg uzgoja treba odgovarati priznatim standardima kvalitete. Često je postavlja pitanje je li tradicionalna kuhinja zdravija od moderne kuhinje, ali je potrebno postaviti pitanje koja namirnica je zdravija odnosno hranjivija s obzirom na svoj nutritivni sastav jer sve namirnice, bilo da su s tržnice ili polica supermarketa trebaju odgovarati istim standardima provjere kvalitete hrane.

Ti isti standardi postoje kako bi se regulirali specifični proizvodi kao npr. konoplja, namirnica koja se koristi u industriji i čije ulje je zdravo i popularno na hrvatskom tržištu, ali uz kontrolu količine psihoaktivnog THC-a (tetrahidrokanabinol).


autor: Dubravka Štiglić
datum: studeni, 2014.
kategorija: kemija terenska nastava Comenius

"Food as a brand"

Upute za izradu promo materijala

  1. Izabrati hrvatsko jelo koje biste htjeli brandirati
  2. Pratite upute za izradu branda - Kako stvoriti uspješan online brand
  3. Brand prezentirajte kroz video u trajanju do 3 min te izradite brošuru
    Cilj je promocija proizvoda. Video i brošura su u funkciji isticanja odabranog jela, bilo da je riječ o ljudima koji konzumiraju to jelo, načinu pripravka, lokaciji za koju je proizvod namijenjen itd. Upotrijebite svoju maštu i kreativnost te vježbajte svoje marketinške vještine.
  4. Rok za predaju rada je 31.10.
  5. Najbolje radove koristit ćemo u diseminaciji projekta te prezentirati ostalim partnerima u projektu.

autor: Dubravka Štiglić
datum: listopad, 2014.
kategorija: Food as a brand Comenius

Brno, Czech Republic 23-27/09/2014

Drugu godinu Comenius projekta "History in our kitchen" započeli smo posjetom češkom gradu Brnu, naših starim prijateljima i partnerima. Moravska nas je dočekala vedra i okupana suncem, a dani pred nama otkrili su mnoge čari češke kulture i gastronomije.

Prvi dan susreta otišli smo u posjet školi domaćinu, Grafičkoj školi iz Brna gdje smo održali službeni sastanak svih sudionika te prezentirali naše radove . Tema skupa bila je „Povijesni utjecaj zemalja projekta na razvoj vlastite gastronomije“ i naši učenici uspjeli su prikazati sličnosti naše zemlje s onim tradicijama Turske, Mađarske i Italije.

Nakon zajedničkog ručka, posjetili smo Gradsku vijećnicu u kojoj nas je dočekao predstavnik Ureda za obrazovanje grada Brna. Uz lijepi govor dobrodošlice primili smo i male poklon-pakete. Popodne je bilo rezervirano za razgledavanje grada, od stare srednjevjekovne katedrale sve do glavne prometne ulice i trga na kojemu su tekle pripreme za sajam domaćih proizvoda. Naime, sezona je mladog vina.

Drugog dana susreta posjetili smo dvorac Mikulov, stari vinski podrum u kojemu smo poslušali predavanje o pravljenju vina. Takon tradicionalnog ručka s knedlama ili knedlikyima, posjetili smo obližnju vinariju i naučili nešto o najtipičnijim sortama vina za taj kraj. Dan smo priveli kraju posjetom lokalnoj slastičarni.

Trećeg dana susreta posjetili smo pivovaru Litovel, koja se diči višestoljetnom tradicijom proizvodnje piva. Nakon ručka, obišli smo i Muzej sira gdje smo upoznali i okusili lokalni sir zvan tvaruzek. Izlet je završio obilaskom prekrasnog dvorca Bouzov, inače poznatom lokacijom i mnogih filmskih ekipa.

Brno smo napustili puni dojmova i lijepih sjećanja.


autor: Dubravka Štiglić
datum: listopad, 2014.
kategorija: Comenius

Pusztamerges, Hungary 19-23/03/2014

Učenici su napisali svoje doživljaje.

Ivan Ana Vid


autor: Dubravka Štiglić
datum: travanj, 2014.
kategorija: Comenius putovanje

Fritule, fritule!

Prošli tjedan obilježili smo zadnji dan poklada i zasladili se slasticama iz vlastite kuhinje – fritulama! Naši učenici pod vodstvom pedagoginje Dubravke Štiglić organizirali su se u nabavi sastojaka i recepta, zamijesili te sami ispekli fritule za cijelu školu. Ovaj pothvat predstavlja dio projektnih aktivnosti našeg Comenius projekta "Povijest u mojoj kuhinji" i ponosni smo jer smo ga uspjeli realizirati.

Veliko hvala svim sudionicima.


autor: Dubravka Štiglić
datum: ožujak, 2014.
kategorija: Comenius povijest u mojoj kuhinji

28. zvjezdica

Kroz suradnju s Informativnim centrom za mlade Zagreb obavještavamo vas o projektu 28. zvjezdica.

Opći cilj projekta je podizanje razumijevanja i prihvaćanja europskih vrijednosti i standarda među mladim ljudima i široj javnosti, kroz podizanje svijesti i doprinosa javnim raspravama.

Specifični cilj je motivirati sudjelovanje mladih, zainteresirati ih i razbiti predrasude o Europskoj uniji, kroz dizajniranje i provedbu kreativnih i interaktivnih metoda učenja, informiranja i promocije dobrobiti unutar EU.

Saznajte više o sadržajima projekta na Info kutku kojeg možete posjetiti klikom na donji logo projekta.


autor: Dubravka Štiglić
datum: siječanj, 2014.
kategorija: Comenius suradnja

London, UK 20-24/11/2013

Our second Comenius project meeting took place in London, England with a great help of our hosts from Ranelagh Primary School. It was a wonderful five-day experience, led by our well known project philosophy – making European space better, through dialog and exchange of cultural richness.

Day 1 – arrival

We found a temporary home in Stratford, from where we visited daily our host school, a primary school with the student age from 3 to 12 years old; that is up to the level six. Since we come from high school, it was a wonderful opportunity for our teachers and students to engage in conversation with the little one, who surprised us with their confidence and eagerness to participate in the Comenius Programme.

Day 2 – official introduction to Ranelagh Primary School

We met their head teacher and many of the teachers working with different level of students. After proper English refreshments (tea and biscuits) we started our project presentations. Every school prepared a PowerPoint presentation about their traditional food in autumn period, presented by the students. We showed a great diversity between each country in preparing an autumn dish. In the afternoon we took a wonderful walk across the Tower Bridge, with the magnificent view of the Tower of London, before heading to a traditional British pub for some traditional food.

Day 3 – tour of Borough Market

The group visited historic food market where we could sample many types of traditional English meal ingredients, especially home-made chutneys and musters. Of course, there can’t be an English meal without tea – and we had an opportunity to hear some interesting information about different types of tea from an Indian tea producer.

In the afternoon we were surprized with a food tasting event that was organized in our host school. We found out it was an annual celebration of cultural diversity amongst students, and that their parents prepared all the tradition food. There were samples of food from Somalia to Albania. It was wonderful to see so many people of different cultural and racial backgrounds all joined together in such a lovely event.

Day 4 - tour of London’s top sites

We took the Tube to Green Park and from there walked by famous places like the Buckingham Palace, the Houses of Parliament, Big Ben, Downing Street, Trafalgar and Leicester Square. We ended the walk by the London Eye where we took a boat trip all the way to Greenwich. This part of London, famous for its Royal Observatory and the prime meridian, was also the place where we tasted our first Fish and Chips since we had arrived in London.

After lunch, we had time to visit Greenwich market with its craft stands and vintage clothing shops. We even found a shop that sells home-made fudge, yet another English tradition. In the evening, we had our last big dinner on Historic Brick Lane. There was Indian food on the menu with different types of appetisers and different tastes of curry. Again, the emphasis was on tradition Indian food, which has made a great impact on how the British perceive food.

Day 5 – departure day

We left London with the prospects of returning once again.


autor: Dubravka Štiglić
datum: prosinac, 2013.
kategorija: putovanje

Productive Learning - iskustvo iz Berlina

Želim vas upoznati sa svojim iskustvima jednotjednog proučavanja alternativne metode podučavanja učenika srednje škole – produktivno učenje. Mogućnost koja mi se pružila nakon što je Agencija za mobilnost i programe EU odobrila moju prijavnicu za sudjelovanje na međunarodnom seminaru u Berlinu, pod nazivom "Productive Learning in General Education". Iskustva koja sam stekla zajedno s novim spoznajama o kvaliteti pristupa učenicima, pomoći će mi u daljnjem radu u srednjoj školi te dugoročno obogatiti našu radnu okolinu.

Seminar je održan u vremenu od 16. do 20. rujna ove godine u organizaciji IPLE-a (Institüt fur Produktives Lernen in Europa), instituta uključenog u razvoj školstva i stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika u Saveznoj Republici Njemačkoj. Institut je započeo edukaciju o produktivnom učenju 1996. godine, a danas imamo sedam njemačkih saveznih država koje, unutar svojih sustava obrazovanja, imaju implementirano produktivno učenje.

Što je produktivno učenje (PL)?

Ono je način podučavanja unutar zadnje dvije godine obveznog školovanja (u Njemačkoj su to 9. i 10. godina školovanja) i to unutar odgojno-obrazovne strukture koja se sastoji od tri glavna segmenta:

  1. Opće-obrazovni dio traje dva dana u tjednu i cilj mu je osposobiti učenika za usvajanje temeljnih i općih znanja i vještina, uz naglasak na osobni razvoj i razvoj samopouzdanja za budući napredak; odvija se u školi.
  2. Praktični dio traje tri dana u tjednu i predstavlja učenje u realnoj situaciji unutar "radnog mjesta" neke firme, obrta ili institucije i pruža vježbanje vještina struke i profesionalnu orijentaciju.
  3. Individualno učenje/savjetovanje odvija se na tjednoj osnovi i pruža priliku pojedinom učeniku da u razgovoru sa savjetnikom (jedan od nastavnika u školi) razradi individualan plan aktivnosti koje odgovaraju njegovom osobnom razvoju.

Kako sam se pripremila za seminar? Koja su bila moja očekivanja?

Produktivno učenje u svojoj jezgri sadrži jedinstvenu nastavnu metodu i kao takvo odgovara didaktičkoj pripremi jednog nastavnika. Radom u Privatnoj jezično-informatičkoj gimnaziji "Svijet" naučila sam ispitivati i istraživati nastavne metode i strategije, samostalno i u suradnji sa svojim kolegama nastavnicima, stoga je stručno usavršavanje upravo u području didaktike bila moja primarna potreba kao stručnog suradnika pedagoga.

Uoči odlaska na međunarodni stručni seminar imala sam na umu prije svega hrvatski školski sustav i njegove smjernice, koje ću onda uspoređivati s onima svojih kolega sudionika, te domaćina. Razmišljala sam i o činjenici da radim u gimnaziji, a ne strukovnoj školi i planirala naučiti nešto više o metodologiji produktivnog učenja i mogućnosti implementacije u naš školski sustav.

Moja očekivanja bazirala sam na stjecanju novih iskustava, za koje sam se nadala da će obogatiti moju percepciju podučavanja u srednjoj školi. Konkretno, željela sam naučiti što se još može napraviti naspram onih ustaljenih razmišljanja „što se ne može“.

Koja sam iskustva stekla?

Prije svega, vidjela sam na koji način funkcionira njemački školski sustav na svojim višim razinama i kako je nužno za razvijenu državu urediti i provoditi deset godina obveznog školovanja.

Ciljana skupina u ovom slučaju su 15-godišnjaci i 16-godišnjaci koji su se zbog raznih razloga (obiteljska situacija nepovoljna za maloljetnika, društvena odbačenost i međusobno neprihvaćanje školske okoline s tradicionalnijim metodama u nastavi, osobni problemi tipa agresivnost, depresija…) našli u situaciji u kojoj nisu usvojili temeljna znanja i vještine, a koji su pretpostavka za završetak 10. razreda i čiji nastavnici su apelirali ministarstvu da je upravo za te pojedince potrebno neko drugo okruženje. Njihovo poznavanje nastavnog gradiva uglavnom je bilo nedostatno, njihova aktivnost na nastavi svedena na minimum ili nepostojeća, a mogućnost individualnog savjetovanja nerealna zbog prevelikog broja učenika ili njihove osobne odluke da napuste školu koja ih je razočarala i koja ih ne razumije.

Što su ti adolescenti dobili ulaskom u produktivno učenje?

Dobili su prije svega pozornost i vrijeme organizirano samo za njih. Dodijeljena im je aktivna uloga u donošenju odluka za svoje školovanje – koje aktivnosti odabrati za pojedini predmet, koje radno okruženje izabrati kao, tzv. „learning placement“ – smještaj u kojemu će na praktičan način usvojiti one zakonitosti i znanja koja su učili u školi. Postavljeni su unutar jasno složene strukture koja ih ne sputava, već naprotiv prati i vodi prema konkretnim rješenjima (jer su to djeca koja su naučila na prvi znak neuspjeha pobjeći). Stekli su radno iskustvo i pomogli su sami sebi dostići nivo kompetencija za daljnji život.

Tehnikama kao što su kvalitetno postavljanje pitanja (jer učenici razmišljaju o odgovorima koje mi želimo čuti, umjesto da razmišljaju o kvalitetnim pitanjima koje treba postaviti da bi se razumjelo gradivo) i korištenje umnih mapa pri izradi individualnih planova (svaki učenik kreće od jedne ideje – radnog mjesta i grana svoje asocijacije prema onome što pretpostavlja da će na radnom mjestu vidjeti, osjetiti, čuti itd.), učenici su naučeni razmišljati „izvan okvira“ i sagledati svoje obrazovanje kao cjelinu.

Koji su zadaci nastavnika u produktivnom učenju?

Praćenje i vrednovanje učenika te samovrednovanje na kraju obrazovnog ciklusa (radi se o tromjesečju), glavni su zadatci svakog nastavnika. Nastavnik treba prepoznati učenikovu "mjeru", pratiti u najmanjim koracima njegov napredak, sve bilježiti i na kraju dati jasan prijedlog za dalje. U produktivnom učenju nema mjesta za nedoumice; sve je unaprijed planirano i organizirano s jasnim očekivanjima svakog sudionika. Također, veliki je naglasak stavljen na granice. Upravo stoga što je učenicima dana sloboda pri kreiranju aktivnosti na nastavi, dana im je odgovornost u poštivanju pravila. Naravno, ovdje je potreban veliki trud nastavnika kako bi približili postavljena pravila (npr. ne kasniti na sat, ne predati pismeni rad izvan roka itd.) učenicima kojima je rušenje pravila bila školska svakodnevica.


autor: Dubravka Štiglić
datum: listopad, 2013.
kategorija: seminar

Samsun, Turkey: 1st meeting - 23-28 September 2013

Our Comenius project started with utmost success and the first meeting held in Samsun serves as a bright and strong foundation of our mutual goals – respect for cultural uniqueness, understanding of educational diversity, intergenerational dialogue all coming together in one common activity, and that is preparation of food.

Our hosts – Samsun Ilkadim Mustafa Kema Ilkogretim School made it all possible and we thank them for that. As for the memories and the experiences, the laughs and the smell of food and spices…we have plenty of proof. This is a short description of this meeting.

Day 1 – arrival

We were all welcomed at the airport by our hosts who drove us to the hotel in Samsun. Unfortunately, we already knew our colleagues from Hungary wouldn’t be there to say hello and we hoped this would be the last time.

Day 2-6 - the beginning of project activities

It started with a visit to the host school. Everyone was there – from the students, teachers, and the headmaster to the special folklore group who performed traditional Turkish dance for us. We were welcomed like kings. Later we participated in a project meeting with PPT presentations about Samsun and Turkish cuisine. It was an introduction to Turkish traditional food followed by tasting samples. We also had a chance to try and prepare the food ourselves. And we weren’t alone in this. With the help of all the teachers, who were very patient and willing to explain in every possible way (even with body language) how tasty the food was, we learned about their culture and what it means for Turkish people to share a meal with someone.

It is important to emphasise that every lunch and dinner were organized not only as a meal for our hungry group, but as a different culinary experience, giving us additional information about the origin and special characteristics of that dish. For example, we highly valued the information about a certain type of dessert, which is only prepared by the chef of the restaurant we visited. Or the way we tasted fresh-from-the-oven pastry while having a walk around the town – something that every citizen of Samsun does in the morning – buys this kind of pastry. These two examples show the magnitude of this project – we can be treated as guests who for the first time may learn some information about Turkish cuisine, but with a simple bite of pastry we can become ordinary people just walking the streets of Samsun.

Since we visited this town well known in Turkish modern history (as a place Mustafa Kemal Atatürk started his revolution from and consequently formed the modern Turkish Republic); we visited significant places like the Monument of Atatürk and a replica of Atatürk’s house. We learned that every town in Turkey needs to have a kind of a memorial to their “Father” of the nation.

Samsun is placed on the Black Sea so we also took a ship tour and enjoyed the scenery having – what else but – black tea.

Samsun is also a very old city dating back to ancient times when Amazon women warriors ruled this place. We searched for further information about the Amazons inside the Amazon museum.

We continued our search for historical richness of the Ottoman Empire and visited the city of Amasya, known as educational centre for Ottoman princes and ended our trip in Havza where we experienced Turkish bath (hamam).

We held our first official teachers’ meeting where we once again introduced ourselves and our personal/professional future expectations of this project. I am confident we all made the right choice by entering this Comenius project.

After almost a week of Turkish delights (not only the famous dessert) we can say we fully appreciate their warm and nourishing soup, delicious meat dishes (minced or otherwise), variety of vegetables, famous pies and burek, really sweet desserts and many more examples of Turkish originality in cuisine.


autor: Dubravka Štiglić
datum: listopad, 2013.
kategorija: putovanje