Dok odbrojavamo dane do završetka našeg Erasmus+ projekta "MD-HD – Mental and Physical Health Direct", ponosni smo što naši koordinatori i preko ljeta marljivo rade i promoviraju projekt u svojoj lokalnoj zajednici.
Ovaj projekt, pod službenim brojem: 2022-1-PL01-KA220-SCH-000085655, trajao je 2 godine u suradnji s partnerskim školama iz Poljske, Rumunjske i Turske.
Cilj projekta bio je promocija zdravog načina života, koji pospješuje mentalno i fizičko zdravlje, a nastao je kao potreba za razmišljanjem o negativnim posljedicama pandemije COVID-19 koja se najviše odrazila na mentalno zdravlje mladih, prehrambene navike, lošu posturu kralježnice i smanjenu fizičku aktivnosti.
Naši kolege iz Poljske su tijekom ljeta organizirali u svojoj lokalnoj zajednici sajam, na kojemu su predstavili prirodne i zdrave proizvode, ponudili savjetovanje o korištenju začina i biljnih preparata u prevenciji bolesti i za očuvanje imunološkog i probavnog sustava, naglasili važnost hidratacije organizma i kontinuiranu fizičku aktivnosti, bez obzira na vremenske uvjete za postizanje cjelokupne ravnoteže organizma.
Među proizvodima ističemo: sirup/sok od bazge, sok od aronije, sirup od metvice, pekmez od dunje i različito ukiseljeno povrće. Možemo zaključiti da je tradicija obrade spomenutih kultura posve zajednička našoj.
Također, učenici su prolaznicima ponudili osvježenje na visokim temperaturama – razni kokteli čije recepte rado dijelimo!
1. Koktel banana-jagoda s dodatkom maline
Važno za znati: Med ima snažno antibakterijsko i antiseptičko djelovanje.
2. Limunada s metvicom
Važno za znati: metvica se koristi u mnoštvo zdravstvenih svrha – probavne tegobe, za inhalaciju dišnih puteva, za poboljšanje apetita, smanjenje posljedica migrena, neuralgije, natečenosti grla, desni, u kozmetičkoj industriji.
3. Tonik za poboljšanje imuniteta i metabolizma
Važno za znati: Đumbir se služi za detoksikaciju organizma, kao analgetik i u borbi protiv virusa i bakterija.
U razdoblju od 14. do 18.08.2024. naša pedagoginja Dubravka Štiglić sudjelovala je na trening seminaru pod nazivom Camp Kaleidoscope – embracing differences, shaping futures, u Luksemburgu. Trening je organizirala nevladina organizacija pod nazivom Youth Work Sinergy i njihov predsjednik Mehdi Mribah, uz pokroviteljstvo SNJ-a odnosno Nacionalnog servisa za mlade Luksemburg.
Cilj treninga bio je osposobiti sve profesionalce koji rade s mladima (definicija EU-a je da je to dobna skupina 13-30 god.) s novim informacijama i idejama kako ostvariti njihovu participaciju u institucijama društva, po uzoru na organizaciju kampova za mlade. U kampovima za mlade obično se podučava na neformalan način, postoje predstavnici grupa koji s volonterima kampa pregovaraju o njihovim željama i cilj je uključiti sve sudionike kampa. Primjer za analizu poslužio nam je američki dokumentarni film Camp Crip.
Sam program treninga bio je podijeljen na 3 radna dana.
Dan 1.
Međusobno upoznavanje sudionika (sastavljanje info kutka o svim sudionicima,
sastavljanje plakata Moji doprinosi - Moja očekivanja – Moji strahovi, postavljanje pravila
rada u skupini), analiza i rasprava oko podjele participacije mladih na tradicionalni vs.
alternativni oblik, analiza strukture participacije (od privida participacije - manipulacija, do
građanske kontrole), analiza regulativa i izvješća EU o participaciji mladih, grupni rad –
osmišljavanje definicije inkluzije. Također smo spomenuli novooformljeni centar za promociju
inkluzivnosti u Erasmus+ projektima - Salto Inclusion Education, čije je sjedište u Zagrebu!
Dan 2.
Kratko upoznavanje s našom grafičkom fascilitatoricom, osobom koja je svaki dan
bila s nama u konferencijskoj sobi, slušala naše radionice i na temelju toga ih prenijela na
platno u obliku crteža i ukrasnih slova. Zatim smo odradili zanimljivu aktivnost u kojoj smo
analizirali društvo s obzirom na distribuciju moći i bogatstva i povezali tu distribuciju s
(ne)mogućnošću participacije u tom istom društvu. Sljedeća aktivnost bila je također grupni
rad, osmišljavanje ideja za naš kamp i analiza jesmo li ostvarili participaciju i inkluziju
(koristili smo kategorije pitanja koje su nam dali organizatori). U popodnevnim satima
posjetili smo jedan lokalni kamp u blizini glavnog grada i vidjeli na koji se način pripremaju
na aktivnosti s mladima.
Dan 3.
Predavanje predstavnice Agencije za mobilnost Luksemburg, sektor Mladi koja je
pružila jasan pregled mogućnosti sudjelovanja u raznim područjima Erasmus+ i Erasmus
Solidarity Corps sektorima.
Finalni grupni rad bio je zapravo početak suradnje na projektu onih organizacija koje su već na treningu upoznale svoje partnere. Također smo ponovili što je Youthpass i koje kompetencije (8 ključnih kompetencija) sačinjava.
Organizatori su nas podsjetili da su za svrhu ovog treninga sastavili Padlet stranicu, sa svim ključnim materijalima, uključujući i odlične pomoćne materijale za pisanje budućih projekata kao npr. Inclusion Meter jer znamo da je inkluzija jedan od glavnih prioriteta u Erasmus+ projektima.
Postoji li ljepši način da se dočeka kraj nastave nego proći po sjećanjima s nedavnog stručnog posjeta u Poljskoj, u sklopu našeg Erasmus+ projekta? Odgovor je, sigurno, nema.
Naš Erasmus+ tim posjetio je gradić Kolbuszowu tijekom Erasmus+ tjedna 2.-8. lipnja 2024., koji je također bio i finalni tjedan dvogodišnjeg projekta pod nazivom "Mental and Physical Health Direct", u kojemu smo zajedno s partnerima iz Poljske, Rumunjske i Turske obrađivali teme iz područja zdravstva.
Tijekom radnog tjedna sudjelovali smo na pregršt radionica, bili suorganizator Dana zdravlja u lokalnoj zajednici Kolbuszowa, gdje smo imali svoj štand i prezentirali naš obrazovni program – fizioterapeutski tehničar, sudjelovali na predavanju i radionici na Prehrambenom fakultetu u Rzeszowu, a kao kruna događanjima bio je svakako turistički posjet Krakowu.
Ovaj projekt nastao je kao reakcija nas prosvjetnih djelatnika na jednu od najgorih posljedica školovanja tijekom pandemije Covid-19, a to su oštećeno mentalno zdravlje naših mladih, pogoršane prehrambene navike te problemi s kralježnicom zbog učestalog sjedenja pred računalima.
Naša škola predstavila je tijekom ovog posjeta svoj glavni rezultat projekta – 4-tjedni program vježbanja sa ciljem prevencije deformacija kralježnice te jačanja cjelokupnog lokomotornog sustava. Svaki set vježbi popraćen je kraćim opisom i video zapisom gdje se jasno vidi demonstracija svake vježbe.
Ovaj program nalazi se na službenoj web stranici projekta, koju je također osmislila i vodila naša škola i dostupan je besplatno svim zainteresiranim osobama.
Zahvaljujemo se svim sudionicima projekta i s nadom i motivacijom čekamo nove europske prilike!
Ponosni smo što je naša škola još jednom se dokazala kao dobar domaćin našim partnerima iz Poljske, Rumunjske i Turske, u sklopu Erasmus+ projekta "Mental and Physical Health Direct". Cilj projekta je promocija mentalnog i fizičkog zdravlja, prevencija poremećaja i očuvanje zdravlja kroz različite aktivnosti – fizičke aktivnosti, fizioterapijske i kineziterapijske vježbe, vježbe relaksacije i opuštanja, pravilna prehrana, zdrav okoliš.
Naša škola ima zadatak u sklopu projekta predstaviti one potencijalne opasnosti za zdravlje mladih proizašle iz pandemije COVID-19 koja je prisilila školsku populaciju na pasivno sjedenje pred računalima i izbjegavanje društvenih kontakata. Stoga smo naglasak stavili na zdravlje kralježnice i cjelokupni lokomotorni sustav te smo sukladno našem zadatku i organizirali nekoliko radionica za naše goste tijekom njihovog boravka u Zagrebu:
Osim projektnih aktivnosti, gosti su imali priliku i osjetiti kulturu našega grada i okolice. Stoga su turistički obišli Kaptol i Gornji grad te proveli jedan dan u Zagorju (Desinić, Tuhelj), a kako su odlučili posjetiti Zagreb u adventsko vrijeme, nije nedostajalo sadržaja poslije radnog vremena.
Ovaj projekt započeli smo prošle godine kada smo obišli naše partnere u Turskoj i Rumunjskoj, a ove (zadnje) školske godine na rasporedu su bili susreti u Zagrebu i u Kolbuszowi (Poljska) početkom lipnja.
Naša pedagoginja provela je 6 radnih dana u bajkovitom Ogulinu, gdje se educirala u području neformalnih metoda učenja s naglaskom na inkluzivne metode.
Edukaciju pod nazivom "Training of trainers – inclusion quest" organizirala je lokalna akcijska grupa Vallis Colapis iz Ozlja, koja je za provedbu ovog treninga dobila sredstva iz programa Erasmus+.
S obzirom da naša škola već godinama sudjeluje i podržava projekte Erasmus+ programa, rado smo se odazvali ovom pozivu za edukaciju naše djelatnice.
Na treningu je bilo ukupno 30 sudionika iz 9 zemalja Europske unije i šire, koji su zajedno radili na ostvarenju ciljeva treninga: osmišljavanje radionica za mlade, doprinos razvoju aktivnosti iz područja neformalnog obrazovanja mladih, podrška radu udruga iz urbanih i ruralnih sredina, razvoj novih znanja i vještina koje se mogu primijeniti u našem daljnjem radu s učenicima.
Zahvaljujemo LAGU-u Vallis Colapis na pozivu i ostvarenju nove suradnje s našom školom, koja iako predstavlja sustav formalnog obrazovanja, uvijek teži u svome radu pružiti učenicima kvalitetniji pristup.
Večer 18.10. proveli smo u slušanju izrazito informativne tribine o zaštiti kralježnice, koju je naša škola organizirala u suradnji s Kineziološkim fakultetom u Zagrebu, u sklopu našeg "Erasmus+ projekta" MP-Health Direct. Bilo nam je zadovoljstvo ugostiti na tribini sljedeće govornike:
Izv.prof.dr.sc. Sanja Šalaj - voditeljica laboratorija za motorički razvoj pri Kineziološkom fakultetu
Dr.sc. Goran Vrgoč - specijalist ortoped na Zavodu za ortopediju KB Sveti Duh, liječnik hrvatskog boksačkog saveza, judo reprezentacije, klupski liječnik GNK Dinamo i Lučko
Dr. Šime Mijić - spec. fizijatar-reumatolog s međunarodnim iskustvom
Krešimir Šoš - kineziolog, kondicijski trener i Feldenkrais pedagog
Okupljen tim stručnjaka govorio je o najučestalijim ozljedama kralježnice od najranije dobi, utjecaju pandemije COVID-19 na bolesti povezane s kralježnicom i lokomotornim sustavom, zdravstvenim navikama učenika prije i poslije pandemije i preventivnim mjerama za sprječavanje istih.
Ovim događajem obilježili smo svjetski dan kralježnice 16.10. Hvala KIF-u što nam je omogućio prostor i nadamo se i budućoj suradnji.
Dana 7. svibnja krenuli smo na još jedno Erasmus+ putovanje. Odredište – Rumunjska. Tema projekta bila je mentalno i fizičko zdravlje. Našu ekipu i partnere u projektu iz Poljske i Turske dočekali su dobro raspoloženi domaćini i poveli nas u jednotjednu pustolovinu po Bukureštu, Brasovu, Karpatima i Transilvaniji.
Uz dobro društvo, dobru volju i puno smijeha i zabave bavili smo se različitim sportovima, naučili i demonstrirali pružanje prve pomoći, vidjeli prekrasne Karpate, sudjelovali u aktivnostima na otvorenom te posjetili slavni "Drakulin dvorac". U Bukureštu smo posjetili nogometni stadion, nekoliko muzeja i trgova, a najviše nas je impresionirala Palača parlamenta.
Naše učenice i učenici Tiffany, Laura, Katarina, Bartol, Matija i Fran upoznali su nove ljude, a, vjerujem, i stekli doživotne prijatelje. Naravno da nije izostao ni "party", organiziran u hotelu u Karpatima, na kojemu su učenici zaista vidno uživali u glazbi iz svih zemalja partnera projekta.
Umorni, ali zadovoljni i puni dojmova, u Zagreb smo sletjeli u subotu 13. svibnja. Ostao nam je skoro cijeli vikend da se pripremimo za nastavu u ponedjeljak.
Osvrt učenika na putovanje
Erasmus+ project in Romania was one of the best trip I have experiences in my life. I loved Bucharest and the Karpati mountains. The topic of the mobility was also great – it gave us opportunity to showcase our skills we already possess and learn new ones, in a fun way. We had great communication amongst us students that allowed me to practice my language skills and improve my English.
Tiffany, Croatia
U zadnjem tjednu 4. mjeseca naša grupa učenika i profesora posjetila je partner školu iz Bernalde, talijanska pokrajina Basilicata, u sklopu zadnjeg susreta Erasmus+ projekta pod nazivom "Traces of our ancestors".
Ovaj je projekt za nas bio od posebnog značaja - naš prvi Erasmus+ projekt i naš prvi međunarodni projekt u jeku pandemije. Cijelu prvu godinu 2020./2021. imali smo isključivo online projektne aktivnosti, koje su nas udaljavale od našeg glavnog cilja - međusobnog posjećivanja i učenja o povijesti naših partnera (Njemačka, Italija, Portugal, Poljska) na terenu. Kada smo se napokon uživo vidjeli u veljači 2022. godine u Portugalu, više straha nije bilo. Nakon Hrvatske, Njemačke i Poljske, zadnji susret smo odradili u Italiji. Basilicata nam se pokazala kao skriveni raj južne Italije, gdje zeleni obronci i visoke planine skrivaju plaže Jonskog mora i gdje su se u prošlosti nastanili grčki kolonizatori u koloniji poznatoj kao Magna Graecia.
Uživali smo posjećujući mala planinska mjestašca, koja su bila kako smo naučili ključna u antifašističkom otporu hrabrih intelektualaca tijekom 2. svj. rata, predvođenih Carlom Levijem.
Ovaj projekt je imao hrabru i plemenitu inicijativu - ujediniti sve europske zemlje u jednom korijenu i jednoj kolijevci iz koje smo svi potekli, dok smo učeći jedni od drugih shvatili koliko nas spaja. Zauvijek ćemo imati u sjećanju ovaj poseban projekt.
U razdoblju od 13. do 18. ožujka 2023. naši učenici i profesori proveli su vrijeme u Portugalu, u sklopu zadnje mobilnosti iz našeg Erasmus+ projekta "Creative vibs". Kroz 2 godine projektnih aktivnosti proučavali smo različite oblike umjetnosti i kreativnog izričaja. U Poljskoj smo upoznali kazalište, u Italiji ples, u Grčkoj film, u Hrvatskoj animaciju, a cijeli projekt zaokružili smo radionicom iz glazbe, koju je za nas pripremila naša partner škola iz mjesta Pinheiro, u blizini Porta. Ovaj projekt nastao je usred pandemijske 2021. godine, kada se naša škola javila na natječaj za promicanje umjetnosti i kulture - sektora koji je doživo veliki pad zbog nužne socijalne izolacije građanstva. Ipak, našim radom i prije svega interkulturalnom suradnjom s našim partnerima, uspješno smo pokazali koliko su umjetnost i kultura bitni za razvoj i zdravlje svakog pojedinca, a pogotovo mladih. Ovaj projekt ostati će nam u dragom sjećanju, a radujemo se u budućnosti novoj suradnji s našim prijateljima iz cijele Europe.
Tema našeg Erasmus+ projekta Kreativne vibracije je izražavanje umjetnosti zemalja partnera. Zadatak za mobilnost, tj. putovanje u Italiju bio je predstaviti nešto autentično hrvatsko iz umjetničkog svijeta. Profesorica glazbene umjetnosti Ljiljana uvježbala je zbor učenika i profesora naše škole, a na prijedlog prof. informatičkih predmeta Juliane. Arija zbora U boj, u boj iz opere Nikola Šubić Zrinski našeg skladatelja Ivana Zajca bila je prekrasan izbor.
Oduševila je i zbor studenata japanskog fakulteta Kwansei Gakuin koji je pjeva od 1919. godine.
U sklopu projekta Mental Health kojeg provodi naša škola, a u suradnji s udrugom Čisteći medvjedić, naši učenici sudjelovali su u akciji čišćenja u Novom Zagrebu. U 11h sastali smo se kraj Bundeka na dogovorenom mjestu, zasukali rukave, stavili rukavice i uzeli potreban pribor (vreće i hvataljke za smeće) te se primili posla kako bi naš Zagreb bio čišći, a ujedno i zdraviji te ljepši za život. Završetak čišćenja u Središću bilo je u 14h, kada smo nakon skupljenih nekoliko vreća smeća otišli kućama na zasluženi ručak.
Prošli tjedan naši su učenici fizioterapeutskog usmjerenja bili sudionici Erasmus projekta Mental Health čija je prva mobilnost bila u prekrasnom Istanbulu, Turskoj.
Učenici su u svojoj razmjeni radili različite aktivnosti poput vježbe disanja, sportskih natjecanja, učenje turskih tradicionalnih plesova, učili veslanje, zabavljali se u adrenalinskom parku... Učenici su nadopunili svoje znanje o COVID-19 kroz prezentaciju, kviz.
Da je poslovica "U zdravom tijelu zdrav duh" točna, govori činjenica koliko je naš duh bio ispunjen bez ikakvog umora nakon razgledavanja starog dijela Istanbula gdje smo između ostalog vidjeli i đamiju Aja Sofiju, Topkapi Saraj, vozili se po Bosporu i bili na međi Azije i Europe... a cijelu priču zaokružili smo divnim druženjem i novim prijateljstvima koja će ostati, nadamo se, cijeli život.
Kako bismo zaboravu otrgnuli ovaj lijep dio našeg života, često ćemo se prisjećati gledajući slike i videe, koje djelomično možete i sami vidjeti ovdje.
Osvrt učenika na putovanje
In Turkey I had a great time! Everyone was really and helpful, and always asking do we need anything. All activities well thought off and fun. Turkish hosts (students) were always around us, making sure we are included in these activities. Communication with all the students from other countries was also great, and we had a lot of opportunities to hang out.
Roko, Croatia
Going to Erasmus+ mobility in Turkey was a special experience for me. I loved talking and socializing with other people from different countries, exchanging information and comparing our daily lives. The teachers gave us freedom to explore the city which I really appreciated. It was all very fun and I would not mind repeating this experience.
Jan, Croatia
Ponosno objavljujemo da smo od školske godine 2022./2023. pokrenuli suradnju u projektu pod nazivom MP Health Direct, zajedno s partnerskim školama iz Poljske, Turske i Rumunjske.
Tijekom naredne 2 školske godine proučavati ćemo i raditi na rezultatima koji pozitivno djeluju na mentalno i fizičko zdravlje pojedinca, a osobito ćemo se osvrnuti na promjene koje smo svi osjetili tijekom pandemijskog razdoblja 2019/21. Kao škola koja provodi program fizioterapeutski tehničar, pomoći ćemo razviti niz vježbi za ispravnije sjedenje i bolju motoriku te u raznim drugim aktivnostima doprinijeti svojim znanjem i vještinama.
Prva takva aktivnost ukazala nam se već danas. Povodom Svjetskog dana hrane, koji se obilježava 16. listopada, organizirali smo u školi radionicu zdravih smoothija. Naši učenici na lokalnoj tržnici kupili su zdrave namirnice, koje su pripremili i podijelili tijekom ručka ostalim učenicima i profesorima škole, kao i višak voća i orašastih plodova. Odličan početak projekta.
U razdoblju od 18. do 24. rujna 2022. naša je Erasmus skupina sudjelovala u trećem međunarodnom susretu učenika i profesora, u sklopu našeg Erasmus+ projekta "Trag naših predaka".
Sedam učenika u pratnji dvije profesorice 6 dana boravili su u Neussu, gradiću smještenom između Kölna i Düsseldorfa u njemačkoj saveznoj državi Sjeverna Rajna-Vestfalija.
Projekt je nastavio proučavanje zajedničkih tragova u prošlosti zemalja partnera (Njemačka, Hrvatska, Italija, Poljska i Portugal) i prezentirao specifičnosti zemlje domaćina.
Posebno smo ponosni što smo imali tijekom tjedna posjet gradonačelnika Neussa te predstavnika Njemačke u EU parlamentu, kao i mogućnost posjetiti politički centar pokrajine - parlament ove savezne države.
Tijekom radnog tjedna obišli smo rimske ostavštine u Neussu i Kölnu, te hodali po "kamenju spoticanja" koji predstavljaju prošlost i sudbinu bogate židovske zajednice toga kraja za vrijeme 2. svjetskog rata. Drugog dana programa grupa je obišla slavnu oblast Ruhr i gradove Essen i Bochum, gdje su obišli muzeje rudnika i upoznali se s bogatom tradicijom industrijalizacije toga kraja.
U pauzama od razgledavanja učenici, podijeljeni u radne skupine, radili su na tjednom zadatku u online alatu Canva, a za odmor od svega odlučili smo se za – rafting na rijeci Rajni!
Tjedan smo zaključili veseljem što možemo nastaviti naše druženje na sljedećoj mobilnosti, koja će biti u prosincu u Poljskoj.
U razdoblju od 4. do 9. srpnja 2022. naša pedagoginja Dubravka Štiglić sudjelovanja je na međunarodnoj edukaciji zvanoj Connector 7.0, koja se održala u glavnom gradu Rumunjske Bukureštu.
Organizaciju edukacije preuzela je rumunjska Nacionalna agencije za društvene programe u području strukovnog obrazovanja (ANPCDEFP), dok je sama prijava na edukaciju i putovanje bilo pod pokroviteljstvom naše Agencije za mobilnost i programe EU.
Edukacija je imala za cilj upoznati sudionike s različitim metodama neformalnog obrazovanja i osigurati prostor za razvijanje višestrukih vještina i kompetencija koje omogućuju svakom obrazovnom djelatniku izražavanje i prenošenje znanja i vještina na jedan neformalan način. A što to točno znači, pedagoginja će detaljnije opisati...
Connector 7.0 predstavlja jedno bogato iskustvo suradnje, komunikacije, timskog rada, uvažavanja različitosti i osvrta na jedan od gorućih problema s kojima se Europska unija nosi u zadnje vrijeme – inkluzija izbjeglica.
Kroz 4 puna radna dana, internacionalni tim od 80ak sudionika, podijeljen u 7 prethodno odabranih grupnih edukacija (Senzibilnost u sukobima, Grafički facilitator, Ljudska knjižnica, Novinarsko kazalište, Kazalište sjena, Društveno-obrazovna animacija, Storytelling) radio je na upoznavanju i treniranju vještina potrebnih za korištenje metoda svake od gore spomenutih tehnika.
Prvi radni dan, nakon kratkog predstavljanja programa Connectora svim sudionicima te prvog "energizera" ovog susreta (svaka interakcija na ovom susretu bila je u svrhe predstavljanja zanimljive vježbice koja je zahtjevala fizičko kretanje i interakciju s drugima), sudionici su pozvani obići 2 grupne radionice koje nisu prethodno odabrali, kako bi barem stekli dojam o tome što se zapravo krije iz pojedinog naziva.
Osobno sam izabrala radionice Ljudska knjižnica i Grafički facilitator koje su me ukratko uvele u temu. Ljudska knjižnica je koncept suočavanja s društvenim predrasudama kroz čitanje "knjiga" koje su zapravo – ljudi. Svaka osoba iznosi svoju priču i poziva sudionike da urone u problematiku predrasude. Grafički facilitator je radionica u kojoj se kroz grafički prikaz (slika, slova, brojke, simboli) prenosi i oblikuje poruka.
U popodnevnim satima tog prvog dana, pa sve do kraja samog Connectora 7.0 boravila sam u prethodno odabranoj grupi Senzibilnost u sukobima.
"Senzibilnost u sukobima – ne čini štetu" je metoda/alat za primjenu u sukobima koje se sastoji od 3 ključne stavke:
Okosnica ove metode je tzv. Model 5 senzibilnosti: kulturna, rodna, traumatična, primjena različitih obrazovnih potreba, mir i sukob. Prema riječima naše voditeljice i trenerice, Andre Tănase, tih 5 senzibilnosti su leće kroz koje gledamo sukob i koje mogu izmijeniti naš pogled i naše akcije.
Naš rad (praktične vježbe, aktivnosti, radne zadatke, marljivo smo objavljivali na PADLETU naše grupe, i te naše akcije su bile u pravom smislu riječi neformalne i nimalo svedene na predavanje, analizu, primjenu, mjerenje, razumijevanje. Naprotiv, svaki dan trenerica nas je "bacala" u nekima od nas neobične, možda i neugodne vježbe i situacije gdje smo učili jedni o drugima i učili kako se nositi u sukobima. Zadnji radni dan bio je predstavljanje naše grupe i predstavljanje ove metode drugim sudionicima – a mi smo odabrali metodu "flash mob" kako bi skrenuli pozornost na tipične sukobe u društvima i kako kroz društveni angažman (u ovom slučaju to je bio pljesak ostalih sudionika i uključivanje u našu koreografiju) možemo okrenuti sukob u našu korist.
Namjera mi je koristiti naučene vještine u daljnjem radu s mojim kolegama i učenicima te potaknuti ostale na slične edukacije.
Naš zadnji Erasmus+ susret ove školske godine, i treći susret u projektu Kreativne vibracije, bliži se svome početku.
U tjednu od 8. do 15. svibnja 2022. godine 7 naših učenika, u pratnji 2 profesora posjetit će Dramu, grad u sjevernoj Grčkoj i predstaviti naš drugi projektni zadatak - povijesni i tradicionalni hrvatski ples.
Ovaj projekt ima za cilj istaknuti vrijednosti i važnosti umjetnosti i ovaj put zadatak je pao na ples. Učenici 2.f razreda uz pomoć koreografa prof. Skenderovića i snimateljice prof. Kučan, osmislili su kratki video koji slavi plesove "Preskakivanje vatre sv. Jurja" i "Pod mostec". Želimo im sretan put!
Pročitajte i pogledajte u raznim medijima što smo radili u sklopu našeg projekta:
Erasmus+ projekt “Kreativne vibracije”
Suradnja s Europskom komisijom u Hrvatskoj - edukativna radionica o EU
U razdoblju od 13. do 19. veljače 2022. naši su učenici, zajedno s dvije profesorice u pratnji, bili sudionici prve mobilnosti u našem Erasmus+ projektu Traces of our ancestors, koja se održala u Rio Marioru, Portugal. Osim naše škole i domaćina Portugalaca, tu su još bili kolege iz Poljske, Italije i Njemačke.
Tijekom 5 radnih rada bili smo gosti Escola Secundária Dr. Augusto César da Silva Ferreira iz gradića Rio Maior, udaljenog nekih 1h od Lisabona.
Prvog radnog dana svaka škola imala je izlaganje u kojemu je predstavila kulturu svoje države. Nakon toga učenici su podijeljeni u internacionalne grupe imali radionice upoznavanja. U popodnevnim satima otišli smo na izlet u obližnju solanu, koja dobiva svoju sol iz prirodne izvorske mineralne vode.
Drugi radni dan proveli smo u istraživanju glavnog grada Portugala, Lisabona. Posjetili smo najznačajniju građevinu - Samostan sv. Jeronima te panoramski u autobusu obišli grad.
Treći radni dan u školi bio je posvećen temi Europskog državljanstva, a imali smo čast osmisliti pitanja za bivšeg portugalskog zastupnika u EU parlamentu. Toj smo tribini dali naziv "Europska unija – danas i u buduće", a učenici su se osvrnuli na glavne preokupacije svake države. Hrvatsku naravno brine skorašnje uvođenje eura, kao i to kako će Europska unija i dalje štititi svoje "male" članice, kao što je Hrvatska.
Četvrti radni dan posjetili smo obližnje znamenitosti: poznata surferska plaža Peniche, pitoreskni gradići Obidos i Nazare, primjeri portugalske kulture i tradicije još od srednjeg vijeka.
Peti i zadnji radni dan evaluirali smo postignute ciljeve, kroz još jednu međunarodnu radionicu: učenici su osmišljavali kreativne postere, a domaćini su nas ugodno iznenadili tako što su nam prezentirali video u kojemu se vidi cijeli naš rad.
Sljedeća mobilnost je u Zagrebu, čeka nas velika priprema, ali još smo više motivirani ugostiti i vrijeme provesti s našim novim prijateljima.
Naša škola ostvarila je prvu transnacionalnu mobilnost u Erasmus+ projektu Creative Vibs. Proveli smo uzbudljivih tjedan dana u Poljskoj, točnije gradu Łódźu, nekadašnjem centru tekstilne industrije cijele istočne Europe.
Projekt slavi kreativnost izričaja, stoga su naši učenici Lun, Tin, Viktor i Marija imali priliku sudjelovati u zanimljivim i kreativnim radionicama.
Kad nismo bili u školi i radili na našim projektnim zadacima, odlazili smo u obilazak grada, na jednodnevni izlet u glavni grad Varšavu i na baletnu predstavu o osnutku ovog zanimljivog grada. Profesori su imali svoj program, tijekom kojega su dogovorili daljnji tijek projekta i obišli nekoliko gradskih muzeja.
Vrhunac tjedna bila je svakako zadnja svečana večer, obilježena performansom svih Erasmus učenika, dodjelom diploma o sudjelovanju i naravno velikom gozbom.
Ovo putovanje je prešlo sva moja očekivanja. Gostoprimstvo u obiteljima je izvanredno i ljubazno, barem po mome iskustvu, a siguran sam da je tako i drugima bilo. Kod drugih učenika me najviše iznenadilo koliko su ljubazni i koliko je lako s njima započeti razgovor. O drugim zemljama sam naučio mnogo, a najviše o kulturi. Ovaj projekt bih preporučio svakom tko zna engleski jezik.
Tin
Općeniti i ukupni dojam na samo putovanje bih svela na: vrlo zanimljivo, no naporno iskustvo. Iskreno, nisam imala pretjerana očekivanja. Išla sam da iskoristim priliku i steknem nova iskustva i drago mi je što sam to učinila. Najteže je zapravo bilo nakon par dana, kada se počeo osjećati umor od svih mogućih radionica i šetnja po gradu, a ne možeš odmah ići doma. No svakako je bilo zanimljivo živjeti s obitelji, naučiš puno više o načinu života u drugoj zemlji i imaš više vremena upoznati se s njihovim običajima i tradicijom. Svidio mi se organizirani program, iako je bio mrvicu prenatrpan pa nije ostalo puno vremena da se svi međusobno zbližimo. Preporučila bih ovaj projekt svima koji su odvažni na tjedan dana se maknuti od normalnog života. Stvarno je lijepo iskustvo koje ćeš zauvijek pamtiti.
Marija
Meni je u Poljskoj bilo nezaboravno! Putovanje je probilo sva moja očekivanja. Obitelj s kojom sam živio bila je topla i srdačna i odlično me ugostila. Htio sam ostati još barem tjedan dana, koliko je bilo uzbudljivo. Iznenadilo me koliko je Poljska, kao i poljski jezik slična Hrvatskoj. Ljudi su bili dobri i cijela država je predivna. Naučio sam puno o svim prijateljima iz drugih država. Apsolutno bih svima preporučio ovaj program!
Lun Petre
Ovaj put u Poljsku je za mene bio odličan jer s obzirom na koronu, nisam imao puno prilika putovati izvan Hrvatske, stoga je ovo dobro došlo. Bilo je zanimljivo živjeti s tuđom obitelji jer te oni prihvate kao da si njihov, a to je bilo veoma lijepo. Uživao sam i zasigurno bih opet sve to ponovio, a preporučio bih svakome jer je nezaboravno iskustvo.
Viktor
Školsku godinu 2021./2022. krećemo osnaženi i s još jednim Erasmus+ projektom: Dobrodošli u svijet Kreativnih vibracija!
Glavni cilj projekta je oblikovati kreativnost učenika kroz umjetnički izričaj. Partneri u projektu: Grčka (Drama), Portugal (Penafiel), Italija (Aversa), Poljska (Lodz) i Hrvatska (Zagreb).
Glavnina ovog projekta odnosi se na mobilnosti i razmjenu učenika odnosno kraća periodična putovanja u strane zemlje. Svaka mobilnost nudi raznovrsne radionice za učenike i profesore s naglaskom na proučavanje jedne umjetničke vrste: kazalište, film, fotografija, animacije i glazba.
Sam projekt je bitan za osobni i profesionalni razvoj svih sudionika - učenje stranih jezika, komunikacijskih i prezentacijskih vještina, proučavanje povijesti i običaja zemlje domaćina i razvijanje svijesti o toleranciji i poštivanju svih nacionalnosti i kultura.
Naš glavni rezultat bit će osmišljavanje novih metoda učenja koje se mogu primijeniti u daljnjem radu u svim školama partnerima.
Ovo je službena web stranica našeg Erasmus+ projekta Creative vibs, koju izrađuju upravo učenici naše škole na čelu s mentoricom Zrinkom, profesoricom strukovnih predmeta smjera web dizajner. Ovaj zadatak nam je dan na povjerenje od koordinatora iz Poljske, a plodovi njihovog rada već se vide.
Evo i službenog loga projekta, djelo učenika iz Grčke, koji je pobijedio na natjecanju među svim partnerima.