Ponosno objavljujemo da smo od školske godine 2022./2023. pokrenuli suradnju u projektu pod nazivom MP Health Direct, zajedno s partnerskim školama iz Poljske, Turske i Rumunjske.
Tijekom naredne 2 školske godine proučavati ćemo i raditi na rezultatima koji pozitivno djeluju na mentalno i fizičko zdravlje pojedinca, a osobito ćemo se osvrnuti na promjene koje smo svi osjetili tijekom pandemijskog razdoblja 2019/21. Kao škola koja provodi program fizioterapeutski tehničar, pomoći ćemo razviti niz vježbi za ispravnije sjedenje i bolju motoriku te u raznim drugim aktivnostima doprinijeti svojim znanjem i vještinama.
Prva takva aktivnost ukazala nam se već danas. Povodom Svjetskog dana hrane, koji se obilježava 16. listopada, organizirali smo u školi radionicu zdravih smoothija. Naši učenici na lokalnoj tržnici kupili su zdrave namirnice, koje su pripremili i podijelili tijekom ručka ostalim učenicima i profesorima škole, kao i višak voća i orašastih plodova. Odličan početak projekta.
U razdoblju od 18. do 24. rujna 2022. naša je Erasmus skupina sudjelovala u trećem međunarodnom susretu učenika i profesora, u sklopu našeg Erasmus+ projekta "Trag naših predaka".
Sedam učenika u pratnji dvije profesorice 6 dana boravili su u Neussu, gradiću smještenom između Kölna i Düsseldorfa u njemačkoj saveznoj državi Sjeverna Rajna-Vestfalija.
Projekt je nastavio proučavanje zajedničkih tragova u prošlosti zemalja partnera (Njemačka, Hrvatska, Italija, Poljska i Portugal) i prezentirao specifičnosti zemlje domaćina.
Posebno smo ponosni što smo imali tijekom tjedna posjet gradonačelnika Neussa te predstavnika Njemačke u EU parlamentu, kao i mogućnost posjetiti politički centar pokrajine - parlament ove savezne države.
Tijekom radnog tjedna obišli smo rimske ostavštine u Neussu i Kölnu, te hodali po "kamenju spoticanja" koji predstavljaju prošlost i sudbinu bogate židovske zajednice toga kraja za vrijeme 2. svjetskog rata. Drugog dana programa grupa je obišla slavnu oblast Ruhr i gradove Essen i Bochum, gdje su obišli muzeje rudnika i upoznali se s bogatom tradicijom industrijalizacije toga kraja.
U pauzama od razgledavanja učenici, podijeljeni u radne skupine, radili su na tjednom zadatku u online alatu Canva, a za odmor od svega odlučili smo se za – rafting na rijeci Rajni!
Tjedan smo zaključili veseljem što možemo nastaviti naše druženje na sljedećoj mobilnosti, koja će biti u prosincu u Poljskoj.
U razdoblju od 4. do 9. srpnja 2022. naša pedagoginja Dubravka Štiglić sudjelovanja je na međunarodnoj edukaciji zvanoj Connector 7.0, koja se održala u glavnom gradu Rumunjske Bukureštu.
Organizaciju edukacije preuzela je rumunjska Nacionalna agencije za društvene programe u području strukovnog obrazovanja (ANPCDEFP), dok je sama prijava na edukaciju i putovanje bilo pod pokroviteljstvom naše Agencije za mobilnost i programe EU.
Edukacija je imala za cilj upoznati sudionike s različitim metodama neformalnog obrazovanja i osigurati prostor za razvijanje višestrukih vještina i kompetencija koje omogućuju svakom obrazovnom djelatniku izražavanje i prenošenje znanja i vještina na jedan neformalan način. A što to točno znači, pedagoginja će detaljnije opisati...
Connector 7.0 predstavlja jedno bogato iskustvo suradnje, komunikacije, timskog rada, uvažavanja različitosti i osvrta na jedan od gorućih problema s kojima se Europska unija nosi u zadnje vrijeme – inkluzija izbjeglica.
Kroz 4 puna radna dana, internacionalni tim od 80ak sudionika, podijeljen u 7 prethodno odabranih grupnih edukacija (Senzibilnost u sukobima, Grafički facilitator, Ljudska knjižnica, Novinarsko kazalište, Kazalište sjena, Društveno-obrazovna animacija, Storytelling) radio je na upoznavanju i treniranju vještina potrebnih za korištenje metoda svake od gore spomenutih tehnika.
Prvi radni dan, nakon kratkog predstavljanja programa Connectora svim sudionicima te prvog "energizera" ovog susreta (svaka interakcija na ovom susretu bila je u svrhe predstavljanja zanimljive vježbice koja je zahtjevala fizičko kretanje i interakciju s drugima), sudionici su pozvani obići 2 grupne radionice koje nisu prethodno odabrali, kako bi barem stekli dojam o tome što se zapravo krije iz pojedinog naziva.
Osobno sam izabrala radionice Ljudska knjižnica i Grafički facilitator koje su me ukratko uvele u temu. Ljudska knjižnica je koncept suočavanja s društvenim predrasudama kroz čitanje "knjiga" koje su zapravo – ljudi. Svaka osoba iznosi svoju priču i poziva sudionike da urone u problematiku predrasude. Grafički facilitator je radionica u kojoj se kroz grafički prikaz (slika, slova, brojke, simboli) prenosi i oblikuje poruka.
U popodnevnim satima tog prvog dana, pa sve do kraja samog Connectora 7.0 boravila sam u prethodno odabranoj grupi Senzibilnost u sukobima.
"Senzibilnost u sukobima – ne čini štetu" je metoda/alat za primjenu u sukobima koje se sastoji od 3 ključne stavke:
Okosnica ove metode je tzv. Model 5 senzibilnosti: kulturna, rodna, traumatična, primjena različitih obrazovnih potreba, mir i sukob. Prema riječima naše voditeljice i trenerice, Andre Tănase, tih 5 senzibilnosti su leće kroz koje gledamo sukob i koje mogu izmijeniti naš pogled i naše akcije.
Naš rad (praktične vježbe, aktivnosti, radne zadatke, marljivo smo objavljivali na PADLETU naše grupe, i te naše akcije su bile u pravom smislu riječi neformalne i nimalo svedene na predavanje, analizu, primjenu, mjerenje, razumijevanje. Naprotiv, svaki dan trenerica nas je "bacala" u nekima od nas neobične, možda i neugodne vježbe i situacije gdje smo učili jedni o drugima i učili kako se nositi u sukobima. Zadnji radni dan bio je predstavljanje naše grupe i predstavljanje ove metode drugim sudionicima – a mi smo odabrali metodu "flash mob" kako bi skrenuli pozornost na tipične sukobe u društvima i kako kroz društveni angažman (u ovom slučaju to je bio pljesak ostalih sudionika i uključivanje u našu koreografiju) možemo okrenuti sukob u našu korist.
Namjera mi je koristiti naučene vještine u daljnjem radu s mojim kolegama i učenicima te potaknuti ostale na slične edukacije.
Naš zadnji Erasmus+ susret ove školske godine, i treći susret u projektu Kreativne vibracije, bliži se svome početku.
U tjednu od 8. do 15. svibnja 2022. godine 7 naših učenika, u pratnji 2 profesora posjetit će Dramu, grad u sjevernoj Grčkoj i predstaviti naš drugi projektni zadatak - povijesni i tradicionalni hrvatski ples.
Ovaj projekt ima za cilj istaknuti vrijednosti i važnosti umjetnosti i ovaj put zadatak je pao na ples. Učenici 2.f razreda uz pomoć koreografa prof. Skenderovića i snimateljice prof. Kučan, osmislili su kratki video koji slavi plesove "Preskakivanje vatre sv. Jurja" i "Pod mostec". Želimo im sretan put!
Pročitajte i pogledajte u raznim medijima što smo radili u sklopu našeg projekta:
Erasmus+ projekt “Kreativne vibracije”
Suradnja s Europskom komisijom u Hrvatskoj - edukativna radionica o EU
U razdoblju od 13. do 19. veljače 2022. naši su učenici, zajedno s dvije profesorice u pratnji, bili sudionici prve mobilnosti u našem Erasmus+ projektu Traces of our ancestors, koja se održala u Rio Marioru, Portugal. Osim naše škole i domaćina Portugalaca, tu su još bili kolege iz Poljske, Italije i Njemačke.
Tijekom 5 radnih rada bili smo gosti Escola Secundária Dr. Augusto César da Silva Ferreira iz gradića Rio Maior, udaljenog nekih 1h od Lisabona.
Prvog radnog dana svaka škola imala je izlaganje u kojemu je predstavila kulturu svoje države. Nakon toga učenici su podijeljeni u internacionalne grupe imali radionice upoznavanja. U popodnevnim satima otišli smo na izlet u obližnju solanu, koja dobiva svoju sol iz prirodne izvorske mineralne vode.
Drugi radni dan proveli smo u istraživanju glavnog grada Portugala, Lisabona. Posjetili smo najznačajniju građevinu - Samostan sv. Jeronima te panoramski u autobusu obišli grad.
Treći radni dan u školi bio je posvećen temi Europskog državljanstva, a imali smo čast osmisliti pitanja za bivšeg portugalskog zastupnika u EU parlamentu. Toj smo tribini dali naziv "Europska unija – danas i u buduće", a učenici su se osvrnuli na glavne preokupacije svake države. Hrvatsku naravno brine skorašnje uvođenje eura, kao i to kako će Europska unija i dalje štititi svoje "male" članice, kao što je Hrvatska.
Četvrti radni dan posjetili smo obližnje znamenitosti: poznata surferska plaža Peniche, pitoreskni gradići Obidos i Nazare, primjeri portugalske kulture i tradicije još od srednjeg vijeka.
Peti i zadnji radni dan evaluirali smo postignute ciljeve, kroz još jednu međunarodnu radionicu: učenici su osmišljavali kreativne postere, a domaćini su nas ugodno iznenadili tako što su nam prezentirali video u kojemu se vidi cijeli naš rad.
Sljedeća mobilnost je u Zagrebu, čeka nas velika priprema, ali još smo više motivirani ugostiti i vrijeme provesti s našim novim prijateljima.
Naša škola ostvarila je prvu transnacionalnu mobilnost u Erasmus+ projektu Creative Vibs. Proveli smo uzbudljivih tjedan dana u Poljskoj, točnije gradu Łódźu, nekadašnjem centru tekstilne industrije cijele istočne Europe.
Projekt slavi kreativnost izričaja, stoga su naši učenici Lun, Tin, Viktor i Marija imali priliku sudjelovati u zanimljivim i kreativnim radionicama.
Kad nismo bili u školi i radili na našim projektnim zadacima, odlazili smo u obilazak grada, na jednodnevni izlet u glavni grad Varšavu i na baletnu predstavu o osnutku ovog zanimljivog grada. Profesori su imali svoj program, tijekom kojega su dogovorili daljnji tijek projekta i obišli nekoliko gradskih muzeja.
Vrhunac tjedna bila je svakako zadnja svečana večer, obilježena performansom svih Erasmus učenika, dodjelom diploma o sudjelovanju i naravno velikom gozbom.
Ovo putovanje je prešlo sva moja očekivanja. Gostoprimstvo u obiteljima je izvanredno i ljubazno, barem po mome iskustvu, a siguran sam da je tako i drugima bilo. Kod drugih učenika me najviše iznenadilo koliko su ljubazni i koliko je lako s njima započeti razgovor. O drugim zemljama sam naučio mnogo, a najviše o kulturi. Ovaj projekt bih preporučio svakom tko zna engleski jezik.
Tin
Općeniti i ukupni dojam na samo putovanje bih svela na: vrlo zanimljivo, no naporno iskustvo. Iskreno, nisam imala pretjerana očekivanja. Išla sam da iskoristim priliku i steknem nova iskustva i drago mi je što sam to učinila. Najteže je zapravo bilo nakon par dana, kada se počeo osjećati umor od svih mogućih radionica i šetnja po gradu, a ne možeš odmah ići doma. No svakako je bilo zanimljivo živjeti s obitelji, naučiš puno više o načinu života u drugoj zemlji i imaš više vremena upoznati se s njihovim običajima i tradicijom. Svidio mi se organizirani program, iako je bio mrvicu prenatrpan pa nije ostalo puno vremena da se svi međusobno zbližimo. Preporučila bih ovaj projekt svima koji su odvažni na tjedan dana se maknuti od normalnog života. Stvarno je lijepo iskustvo koje ćeš zauvijek pamtiti.
Marija
Meni je u Poljskoj bilo nezaboravno! Putovanje je probilo sva moja očekivanja. Obitelj s kojom sam živio bila je topla i srdačna i odlično me ugostila. Htio sam ostati još barem tjedan dana, koliko je bilo uzbudljivo. Iznenadilo me koliko je Poljska, kao i poljski jezik slična Hrvatskoj. Ljudi su bili dobri i cijela država je predivna. Naučio sam puno o svim prijateljima iz drugih država. Apsolutno bih svima preporučio ovaj program!
Lun Petre
Ovaj put u Poljsku je za mene bio odličan jer s obzirom na koronu, nisam imao puno prilika putovati izvan Hrvatske, stoga je ovo dobro došlo. Bilo je zanimljivo živjeti s tuđom obitelji jer te oni prihvate kao da si njihov, a to je bilo veoma lijepo. Uživao sam i zasigurno bih opet sve to ponovio, a preporučio bih svakome jer je nezaboravno iskustvo.
Viktor
Školsku godinu 2021./2022. krećemo osnaženi i s još jednim Erasmus+ projektom: Dobrodošli u svijet Kreativnih vibracija!
Glavni cilj projekta je oblikovati kreativnost učenika kroz umjetnički izričaj. Partneri u projektu: Grčka (Drama), Portugal (Penafiel), Italija (Aversa), Poljska (Lodz) i Hrvatska (Zagreb).
Glavnina ovog projekta odnosi se na mobilnosti i razmjenu učenika odnosno kraća periodična putovanja u strane zemlje. Svaka mobilnost nudi raznovrsne radionice za učenike i profesore s naglaskom na proučavanje jedne umjetničke vrste: kazalište, film, fotografija, animacije i glazba.
Sam projekt je bitan za osobni i profesionalni razvoj svih sudionika - učenje stranih jezika, komunikacijskih i prezentacijskih vještina, proučavanje povijesti i običaja zemlje domaćina i razvijanje svijesti o toleranciji i poštivanju svih nacionalnosti i kultura.
Naš glavni rezultat bit će osmišljavanje novih metoda učenja koje se mogu primijeniti u daljnjem radu u svim školama partnerima.
Ovo je službena web stranica našeg Erasmus+ projekta Creative vibs, koju izrađuju upravo učenici naše škole na čelu s mentoricom Zrinkom, profesoricom strukovnih predmeta smjera web dizajner. Ovaj zadatak nam je dan na povjerenje od koordinatora iz Poljske, a plodovi njihovog rada već se vide.
Evo i službenog loga projekta, djelo učenika iz Grčke, koji je pobijedio na natjecanju među svim partnerima.