S maturom pred vratima i maturantima koji moraju donijeti jednu od najvažnijih odluka svog života - studirati ili se uključiti na tržište rada, odlučili smo iskoristiti priliku i posjetiti ovogodišnju Smotru Sveučilišta, koja se održava od 14. do 16. studenog u Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma.
S više od 40 fakulteta koji se predstavljaju na ovogodišnjoj Smotri, maturanti su dobili priliku iz prve ruke saznati sve o studijskim programima koje fakulteti nude, koje predmete je potrebno položiti na maturi, te saznati nešto više o studentskom životu. Naši učenici su proveli vrijeme u razgovoru sa studentima i profesorima sa željenih fakulteta i vidjeli koje im se sve opcije nude. Maturanti - sretno!
Kako nam se približavao kraj listopada, odlučili smo iskoristiti posljednje lijepe jesenske dane i s učenicima četvrtih i trećih razreda posjetiti Varaždin, naš najljepši barokni grad. Vođeni razgled smo započeli na gradskom groblju, gdje smo saznali sve o njegovoj povijesti, arhitekturi i slavnim osobama koje su tamo našle svoje posljednje počivalište. Budući da smo došli tek koji dan prije blagdana Svih svetih, mogli smo se osobno uvjeriti zašto je varaždinsko groblje jedno od najljepših u Hrvatskoj.
Potom smo obišli centar grada, te smo doznali više o životu starih Varaždinaca i povijesti grada, a čuli smo i nekoliko zanimljivih legendi. Posjet gradu zaokružili smo odlaskom u Stari grad, koji je nekad bio neosvojiva vojna tvrđava opasana opkopima, a danas je pretvoren u muzej s postavom koji prikazuje život u dvorcu kroz povijest. Posebno je impresivna kolekcija oružja i potpuno opremljene sobe koje prikazuju život aristokracije u različitim razdobljima.
Nakon razgleda, učenici su dobili slobodno vrijeme za osobne programe i za kušanje lokalnih delicija, kao što su popularni varaždinski klipići.
Učenici 1., 2. i 3. razreda, smjer fizioterapeutski tehničar, posjetili su tijekom jednodnevne terenske nastave dvorac Trakošćan i objekte Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju u Varaždinskim toplicama.
Trakošćan je jedan od najljepših hrvatskih dvoraca, simbol moći velikaške obitelji Drašković i podsjetnik svim mladima koliko je važno promovirati i ponositi se našom materijalnom baštinom.
Draškovići su živjeli u nekim drugim vremenima i svoje vrijeme ispunjavali lovom, glazbom i političkom korespondencijom, a njihovo veliko rodoslovlje prikazano u jednoj od prostorija govori o njihovoj moći i utjecaju.
Dvorac Trakošćan također se ponosi i novo ispunjenim jezerom i lijepom šetnjicom te smo uživali u prirodi toga kraja.
Nakon odmora za ručak, krenuli smo putem Varaždinskih toplica. Tamo su nas dočekali dežurni fizioterapeuti i proveli po nekoliko odjela za rehabilitaciju.
Najviše dojma na učenike ostavio je sumpor. Naime, Toplice koriste prirodnu izvorsku vodu, punu sumpora, koja iako manje ugodnog mirisa ima mnoga ljekovita svojstva. Toliko bitna, da se pacijentima i gostima nudi prilika da je i probaju.
Učenici prvog i drugog razreda gimnazije te prvog i drugog razreda web dizajna posjetili su Lepoglavu. Prvo su posjetili čipkarsku zadrugu. Tamo su mogli čuti dosta o povijesti lepoglavske čipke koja spada u svjetsku nematerijalnu baštinu pod zaštitom UNESCO-a. Mogli su vidjeti i kratku demonstraciju izrade čipke, kao i lijepe primjerke koji se tamo čuvaju. Zatim su posjetili lepoglavsku crkvu sv. Marije. Crkva je dio nekadašnjeg pavlinskog samostana, gradnja je započeta u 15. stoljeću u gotičkom stilu, a barokizirana je u 17. i 18. stoljeću. Posjeduje vrijedne orgulje iz 18. stoljeća, vrijedne Rangerove freske te barokne oltare Konigerove radionice sve u okviru gotičke arhitekture.
Posljednja destinacija bio je geološki spomenik Gaveznica - nalazište ahata i vulkan.
Digitalna tehnologija u obrazovanju može se koristiti na različite načine, a pomoću nje učenici mogu doživjeti jedinstvena iskustva učenja, kao i psihološki uroniti u svjetove koje nikad ne bi mogli doživjeti. Upravo takvo iskustvo imali su naši učenici prvih razreda odlaskom u VR kino KEK – jedino specijalizirano VR kino u Hrvatskoj u kojem se može pogledati dokumentarne filmove snimljene tehnologijom virtualne stvarnosti koja prikazuje prizore u 360° i 3D. Film Lovci sakupljači – koji pripovijeda o posljednjem plemenu lovaca sakupljača na svijetu – ispunio je sva naša očekivanja. Imali smo osjećaj da smo teleportirani u dalek i nama nepoznat svijet.
Treći razred web dizajnera i gimnazijalaca bio je u posjeti Specijalnoj bolnici za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra. Prvo smo prošli iskustvene radionice kroz koje smo osvijestili koliko hendikepiranim osobama može biti teško izvesti neke banalne svakodnevne zadatke, a zatim smo proveli vrijeme u druženju sa štićenicima bolnice. Razveselila nas je vijest da su neki od štićenika koje smo upoznali prilikom zadnje posjete - jako napredovali! I ponovo smo se iznenadili osjetivši koliko se čovjek dobro osjeća kada pokloni - osmijeh.
Vani je prekrasan jesenji dan, šteta je sjediti za računalima, idemo na Ribnjak, imamo posla! One simbole koje smo dizajnirali na nastavi ucrtat ćemo u kartu na odgovarajuća mjesta, ako se pritom ne izgubimo u parku... A koliko ste vi vješti u prostornoj orijentaciji?
Opet smo pobjegli!
Svake godine naša škola sudjeluje u međunarodnom natjecanju u računalnom razmišljanju - zvanom "Dabar" ("Bebras"). Najbolje plasirani učenici naše škole, njih pet, za nagradu odlaze u neki od brojnih zagrebačkih escape roomova. Ovaj puta izabrali smo Tajnu profesora Baltazara, i u zadnji čas uspjeli spasiti Baltazargrad od propasti - time što smo minutu i pol prije detonacije doslovno prerezali žicu na tempiranoj bombi postavljenoj na Baltazarov čarobni stroj... Kako bismo saznali koje je boje žica koju treba prerezati, morali smo, ali brzo brzo!!, riješiti najrazličitije vrste zagonetki. Bilo je napeto, koljena su klecala, srca su lupala, mozgovi su grozničavo odgonetavali, ali ne bismo uspjeli da nismo radili zajedno i jedni drugima pomagali. Game masterica nas je upravo zbog toga pohvalila; rekla je da već dugo nije vidjela tako dobar timski rad... Nego, tko želi sudjelovati u sljedećem Dabru?
Svjetski dan kravate obilježava se svake godine 18. listopada kako bi se odala počast ovom elegantnom modnom dodatku koji je postao prepoznatljiv simbol Hrvatske širom svijeta. Kravata je svoj put pronašla iz vojničke opreme do bezvremenskog modnog detalja. I naši su učenici odlučili obilježiti taj dan prisustvujući na svečanosti Smjene straže pješačko-konjičkog postroja Kravat pukovnije koja se već tradicionalno održala na glavnom zagrebačkom trgu.
Drago nam je što i ove školske godine možemo sudjelovati u kampanji "Budi mRAK", koju provodi Udruga studenata medicine CroMSIC. Projekt se provodi od 2019. godine uz podršku Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Gradskog ureda za zdravstvo Grada Zagreba te uz odobrenje Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Studenti volonteri posjetili su našu školu i među učenicima prvih razreda proveli radionicu sa ciljem informiranja o pojavnosti HPV virusa i uspješnoj prevenciji raka - cijepljenje protiv HPV-a.
Radionica je bila zanimljiva i interaktivna, pomoću kvizova znanja, a naši su učenici imali mogućnost postavljanja pitanja i rasprave o tome kako očuvati svoje zdravlje.
Za više informacija o projektu možete posjetiti službenu stranicu Udruge.
Dan ružičaste vrpce te važnost ranog otkrivanja raka dojke obilježava se 3. listopada dok se 7. listopada obilježava Nacionalni dan borbe protiv raka dojke. Povodom toga učenice 4.f razreda, smjer fizioterapeutski tehničar, Anamaria i Vita kroz prezentaciju predstavile su učenicima od 1. do 4. razreda navedenu tematiku.
Rak dojke je 2. najčešći rak na svijetu nakon raka kože. Kratkom edukacijom o samom tumoru, njegovim simptomima i liječenju učenice su predočile važnost borbe te koliko je zapravo on ozbiljan.
U našoj školi već tradicionalno obilježavamo Dan srca, našeg najaktivnijeg organa koji nikad ne miruje. Učenici 3. razreda fizioterapeutskih tehničara potaknuti prijašnjim generacijama, ali i praktičnim iskustvom kojeg su stekli kroz vježbovnu nastavu u školi, ali i u zdravstvenim ustanovama, održali su predavanje u svakom razredu o srcu, važnosti kretanja, zdravoj ishrani. Ispričali su i neke zanimljivosti o srcu i krvožilnom sustavu. Uz to, mjerili su tlak našim učenicima i ukazivali na eventualna odstupanja od normalnih vrijednosti, a svojim predavanjem dali su do znanja što je činiti svima koji nemaju normalne vrijednosti, ali i onima kojima su te vrijednosti "školske" kako da takve i ostanu.
Kod naših prvaša imamo privikavanje na početak školske godine. Odlučili smo odvesti učenike 1. razreda fizioterapeutskih tehničara 200 metara dalje od naše škole i odraditi vježbe iz Uvoda u rehabilitaciju u prirodi.
Iako je naša škola u samom centru grada, imamo privilegiju na zelenilo mnogo više nego neke škole u periferiji - imamo privilegije biti u zelenoj oazi iako smo u uskom centru grada.
Krilaticu "u zdravom tijelu zdrav duh" shvatili smo doslovno, a još nam je u tome pomogla priroda da osim razgibavanja i održavanja u formi naš um bude još bistriji!
Svjetska zdravstvena organizacija dobro mentalno zdravlje definira kao "stanje dobrobiti u kojem ostvarujemo svoje potencijale, možemo se nositi s uobičajenim životnim stresom, možemo raditi produktivno te smo sposobni/e pridonositi zajednici" (WHO, 2001).
Još i prije pandemije procjenjivalo se da svaka osma osoba u svijetu ima problema s mentalnim zdravljem. No, posljednjih nekoliko godina ostavilo je posljedice na mentalno zdravlje cjelokupne populacije: mnogi su osjetili učinke kroničnog stresa kojemu nas je pandemija izložila, a procjenjuje se da je uslijed nje došlo do porasta prevalencije anksioznih i depresivnih teškoća i do 25% (HZJZ, 2022).
Stoga su naši učenici trećih i četvrtih razreda smjera fizioterapeutski tehničar osvijestili važnost mentalnog zdravlja te obilježili 10. listopada mjerenjem raspoloženja u organizaciji Hrvatske psihološke komore i Hrvatskog psihološkog društva pod nazivom "Dobar dan, kako ste?".
Učenici 3. i 4. razreda smjera web dizajner posjetili su predavanje u sklopu Playbox Shorts filmskog festivala koji se ove godine održava drugi put. Učenici su vidjeli na koji način se predstavljaju projekti. Prvo je predstavljen jedan drugi filmski festival, zatim razvoj projekta za optimizaciju videa pomoću umjetne inteligencije, a na kraju smo upoznali glumce dramske serije "Znam kako" nagrađivane redateljice Jasmile Žbanić, čija je epizoda premijerno prikazana na festivalu. Jedan od organizatora i pokretača festivala je naš nekadašnji učenik Karlo Gagulić.
Maturanti web dizajneri posjetili su izložbu pod naslovom UX – Dizajn korištenja u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva. Izložba obrađuje temu dizajna digitalnih proizvoda i oblikovanja korisničkog iskustva, i to na primjeru nekoliko hrvatskih proizvoda – web i mobilnih aplikacija – koji su, svaki na svoj način, promijenili našu svakodnevnu interakciju sa stvarnim i digitalnim svijetom.
Učenici naše škole posjetili su 11. rujna srednjovjekovnu utvrdu Medvedgrad i Park prirode Medvednicu. Okupili su se u jutarnjim satima ispred škole, a uspon prema utvrdi započeli su iz Šestina. Lagana šetnja do Medvedgrada bila je odlična prilika za učenike da se bolje upoznaju i druže, ali i budu fizički aktivni. Uz stručno vodstvo, učenici su pogledali izložbeni postav Medvedgrada, upoznali su se s uzbudljivom poviješću našega grada i njegovim mističnim pričama. Imali su priliku naučiti o životima povijesnih ličnosti Medvedgrada, odnosno čuli su priču o "Zloj kraljici" Barbari Celjskoj i njenom gavranu, kao i priču o plemićkoj obitelji Gregorijanaca – poznatim likovima iz Šenoinog romana Zlatarevo zlato.
Uzbuđenje maturalca lepršalo je u zraku dok smo se pripremali za taj posebni događaj. Svjetla grada Barcelone bila su najsjajnija ikada dok smo zamišljali kako ćemo se provesti na našem maturalcu. Kada smo napokon došli u Lloret de Mar sva naša očekivanja bila su ispunjena. Možda je Lloret de Mar malo mjesto, ali zato je pun života i svjetla. Te večeri kada smo stigli odmah smo otišli vidjeti mjesta s najboljom zabavom i odlično smo se zabavili. No ipak, maturalac nije samo, kao što neki misle, tulumarenje i spavanje, nego je cilj vidjeti i upoznati grad, kulturu i običaje. Odmah sljedeće jutro išli smo prema Barceloni kako bismo razgledali grad. Ulica koju sigurno nikada nećemo zaboraviti je La Rambla. Njihova glavna ulica gdje se slijeva mnoštvo ljudi, raznobojne trgovine i tržnice i mirisi zamamnih restorana s najfinijom hranom. Oduševila nas je Basílica de la Sagrada Famíli, crkva u Barceloni koja nažalost još nije dovršena, ali bez obzira na to, impozantno mjesto za posjetiti, i ne zato što izgleda kao da je iz bajke. Po samoj veličini oduzima dah, prepuna detalja, prikaza iz života i vrijedilo ju je posjetiti. Također isto jedna od interesantnih mjesta koje smo posjetili bili su akvarij u kojem se nalaze stvorenja mediteranskog akvatorija, a posebno su nas oduševili pingvini, te Montjuïc mjesto s najljepšim pogledom na morsku luku. No vrijeme je proletjelo i tako smo završili posjet Španjolskoj i uputili se na našu sljedeću destinaciju, Monaco. U međuvremenu, zastali smo u Figuerasu i posjetili muzej slavnog nadrealista i kontroverznog umjetnika Salvadora Dalija. Prošetali smo Monacom, no ništa ne može nadmašiti mjesto luksuza i glamura Monte Carlo. Grad u kojem se nalaze najljepši automobili i trgovine, a posebno nas se dojmio kasino u kojeg smo mogli ući samo u predvorje, ali i to je bilo dovoljno da nas zadivi. Ali kako se i kaže, sve što je lijepo kratko traje i tako je došao kraj našeg maturalca. Ono što sa sigurnošću možemo tvrditi je da ga nikada nećemo zaboraviti i ostati će kao jedno od najljepših sjećanja za sve nas, pa čak i za naše predivne profesorice koje su se brinule o nama. Možemo zaključiti, vrijedi ona stara poslovica kako je svugdje lijepo, ali doma je ipak najljepše.
Dora B. & Dora Š.
Prvi školski dan - prvašima uvijek uzbuđenje, a ostalima - jedva dočekan jer im je u školi baš super. Pune klupe novih udžbenika - tko zna što li u njima piše. Dragi profesori - puni znanja i topline. Poznate učionice - njihova srednjoškolska sredina. Kolege iz razreda i poneko novi - pravo društvo. Ravnateljica ista - taman.
Dobrodošao početak za usvajanje novih spoznaja i korak bliže do cilja. Sretna nova školska godina 2024./2025.