Školske vijesti

Hrvatska, Hrvatska...

Ori se dvorištem i hodnicima. Navijački raspoloženi, puni veselja u srcu i nade, započeo je još jedan školski dan. Jednim smo uhom slušali profesore, a drugim iščekivali četvrti i peti sat. Prva utakmica naših Vatrenih, naše reprezentacije na svjetskom prvenstvu u Kataru, Hrvatska : Maroko držala nas je u navijanju. Oooo... Iščekivala sam trošenje glasnica na najjače. Gola nije bilo, ali nekoliko puta zamalo. Rezultat 0:0. Nadu još nismo izgubili. Ajmoooo... Hrvatska, Hrvatska...

Školska projekcija filma Adio

Još jedan uspjeh našeg bivšeg učenika Karla Gagulića, mladog uspješnog scenarista, redatelja i producenta, i još jedan razlog da se naša cijela škola okupi na projekciji novog filma za mlade "Adio".

Adio je kratkometražni igrani film koji se bavi ozbiljnom tematikom suočavanja s bolešću u razdoblju adolescencije. U relativno kratkom vremenu naši su učenici mogli vizualno doživjeti mnoštvo emocija kroz koje su prolazili glavni likovi, a s nekima se i poistovjetiti, vratiti se u vlastito sjećanje ili razmisliti o tome što bi oni učinili. Stoga je ovaj film bio jedno osobno, ali i edukativno iskustvo za naše učenike.

Nakon projekcije, Playbox production, produkcijska udruga studenata kojoj pripada i naš Karlo, okupila se na kratkoj tribini, zajedno s glavnim glumcem, sjajnim Matijom Dominikovićem, i publici opisala kako je nastao film, s kojim su se izazovima suočili tijekom snimanja i naravno, koje su sve nagrade dobili :) Bravo, Karlo!

Smotra sveučilišta

Drago nam je što smo ovogodišnjoj Smotri sveučilišta u Zagrebu, 10. - 12. studenog mogli prisustvovati uživo, dolaskom na Zagrebački velesajam. Stoga su naši trećaši već požurili raspitati se o mogućnostima studiranja, studijskih programa i općenito prilikama koje nudi studentski život.

Naši učenici trećeg razreda gimnazije ove su godine u programu profesionalne orijentacije i počinju ispitivati svoje vještine, sposobnosti i stavove, koji će ih voditi prema najvažnijoj odluci srednje škole - koje ispite prijaviti na državnoj maturu sljedeće godine. Želimo im puno uspjeha!

Dvije crte plavo

Naši su učenici u kazalištu Exit pogledali predstavu simboličnog naziva "Dvije crte plavo", a koja je izvođena u cilju podizanja svijesti mladih o važnosti i nužnosti odgovornog spolnog ponašanja u prevenciji maloljetničkih trudnoća. Nakon predstave organizirana je kratka tribina i razgovor s učenicima kojeg su vodile suradnice iz Udruge roditelja "Korak po korak". Učenici su dobili odgovore na uvijek aktualna pitanja unutar problematike seksualnog odgoja mladih. Predstava je napravljena na temelju romana istoimenog naziva, autorice Rosie Kugli. Ako niste pogledali predstavu ili želite detaljnije upoznati likove, svakako preporučamo da ju pročitate.

Iluzija muzej

Nakon učenja o perceptivnim varkama i iluzijama na satovima psihologije, učenici trećih razreda posjetili su Muzej iluzija u Ilici. Uvrnuto i zabavno, iluzija raznolikih, mozgalice su opčinile neke i neki su se u takvim slagalicama baš snašli. Uz šetnju do tamo i nazad vidjeli smo kako što učimo sjedeći u učionicama škole može nam oživotvoriti snove, jer marljivo učeći vidimo staro kroz nove fore.

Posjet Rijeci

Učenici gimnazije i web dizajna bili su na jednodnevnom izletu u Rijeci. Sve je započelo vođenim razgledavanjem grada koji je povijesno vrlo zanimljiv te obiluje industrijskim nasljeđem.

Dio tog nasljeđa je svakako i novoobnovljena Palača šećerane, dio Muzeja grada Rijeke. Imali su priliku uživati u vrlo suvremenom i interaktivnom postavu muzeja uz zaista izvrsno stručno vodstvo te su se upoznali s proizvodnjom šećera i još malo bolje s povijesti grada Rijeke.

Nakon toga, u muzeju kompjutera Peek and Poke mogli su isprobati stare igrice i vidjeti kako su nekada izgledala računala.

Do povratka u Zagreb, imali smo vremena uživati u lijepom danu.

Thalassotherapija Opatija

Naši učenici fizioterapeutskog usmjerenja u četvrtak su posjetili Thalassotherapiju Opatija, specijalnu bolnicu za medicinsku rehabilitaciju bolesti srca, pluća te reumatskih bolesti.

Tamo su vidjeli kako se more i morska klima koriste u svrhu liječenja. Osim liječenja vidjeli su i dijagnostičke postupke, ali i čuli kako prevenirati da do istih ne bi došlo. Također su čuli koje dijagnoze klijenti i pacijenti Thalassotherapije imaju, koje su indikacije te kontraindikacije za određene terapijske postupke.

Našu terensku nastavu zaokružili smo ručkom, a oni najhrabriji iskoristili su i slobodno vrijeme da isprobaju već sad hladno more.

Mjesec hrvatske knjige

U sklopu manifestacije Mjesec hrvatske knjige, u prostoru knjižnice Silvije Strahimir Kranjčević, gimnazijalci naše škole prisustvovali su predavanju profesorice Anite Peti Stantić, naslova O znanosti i zašto nam je važna u svakodnevnom životu. Cilj predavanja bio je potaknuti mlade na čitanje, ne samo lektirnih tekstova, za koje znamo da nisu omiljeno štivo naših učenika, već posegnuti za popularno znanstvenim tekstovima i literaturom.

Mjesec hrvatske knjige ove je godine posvećen mladima jer je upravo 2022. godina proglašena Europskom godinom mladih pa su naši mladi gimnazijalci, budući studenti, iskoristili priliku informirati se kako i na koje načine pristupiti znanstvenim tekstovima i tako proširiti područja vlastitih interesa, othrvati se digitalizaciji i prihvatiti klasičan tekst o kojem će kritički promišljati.

Savjete koje smo dobili od profesorice prenosimo i vama. Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?

  • Zato što su zanimljivi!
  • Zato što su pisani tako da razvijamo sposobnost uspoređivanja i uspostavljanja uzročno-posljedičnih odnosa!
  • Zato što ćemo možda doznati nešto što inače ne bismo, a što će promijeniti naš pogled na stvari!
  • Zato što se čitanjem takvih tekstova borimo protiv neznanja i neinformiranosti!

Obilježavanje Europskog tjedna programiranja

Europski tjedan programiranja (EU CodeWeek) društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Ove je godine manifestacija trajala od 8. do 23. listopada 2022., a naša se škola uključila radionicom naziva "AI i umjetnost", tijekom koje smo istražili koje mogućnosti nude aplikacije bazirane na umjetnoj inteligenciji u stvaranju digitalne umjetnosti. Pogledajte naše radove i prosudite sami...

Decadance u Hrvatskom narodnom kazalištu

Ovotjedni posjet Hrvatskom narodnom kazalištu nadmašio je naša očekivanja. Profesori i učenici naše škole pogledali su plesnu predstavu Decadance, a pridružili su nam se i naši gosti iz Portugala, Italije, Poljske i Grčke, koji zajedno s našom školom sudjeluju u Erasmus+ projektu "Kreativne vibracije".

Plesna predstava Decadance suvremeno je plesno istraživanje nastalo kao kolaž isječaka iz ranijih koreografija Ohada Naharina, jednog od najistaknutijih svjetskih koreografa.

Gledatelji su uživali u predstavi, što potvrđuju i ovacije koje je ansambl dobio na kraju izvedbe.


Predstava je bila jako zanimljiva jer je ples predstavljen na neobičan način. Plesači su bili dinamični i originalni. Najviše me se dojmilo kada su se plesači predstavljali i navodili neke događaje iz života ili neke smiješne trenutke i za to vrijeme plesali. Nika, 3.w


Jučerašnja predstava mi je bila zanimljiva, energična i puna akcije i preciznih pokreta, a bilo je i zaista smiješnih trenutaka. Sve u svemu, ostavila mi je izvrstan dojam. Emanuel, 1.w

Meine Stadt

Nakon što su ih likovi iz našeg udžbenika za njemački jezik upoznali s nekim znamenitostima Kölna, učenici 1.g razreda željeli su pokazati da i u našem gradu ima zanimljivih građevina i mjesta te su krenuli u šetnju užim centrom grada. Služeći se znanjem s prethodnog sata, preveli su nazive zgrada i lokacija na njemački jezik. Tako smo imali priliku vidjeti našu katedralu (der Zagreber Dom), Trg bana Jelačića (der Jelačić-Platz), Gornji grad (die Oberstadt), Zrinjevac (der Zrinjevac Park) te tržnicu Dolac (der Dolac Markt).

Vrijeme nas je poslužilo tako da su učenici spojili ugodnu šetnju na svježem zraku s učenjem njemačkog jezika.

Dan kravate

Dana 18. listopada obilježava se Dan kravate. Kravat pukovnija, odjevena u replike odora hrvatskih vojnika iz Tridesetogodišnjeg rata u 17. stoljeću, povodom Dana kravate održala je na Trgu bana Jelačića već tradicionalnu svečanu Smjenu straže i privukla pažnju brojnih Zagrepčana i turista. Počasna satnija svojim programom aktualizira povijesne početke kravate, jedinstvenog hrvatskog doprinosa svjetskoj kulturnoj baštini. I naši su učenici imali čast pratiti ovu svečanost.

Svjetski dan srca

Povodom svjetskog dana srca, učenici maturanti fizioterapeutskog usmjerenja išli su po školi u svaki razred i držali prezentaciju o važnosti očuvanja kardiovaskularnog sustava, prevenciji bolesti srca. Mjerili su tlak i puls kako bi drugi učenici imali saznanja nalaze li se u rizičnoj skupini ili su potpuno zdravi. Sjetimo se one narodne - u zdravom tijelu zdrav duh, a svakako želimo da naši učenici i profesori to doista i budu!

Međunarodni dan starijih osoba

Povodom međunarodnog dana starijih osoba, naši učenici u suradnji s profesorima mentorima, Antoniem Skenderović i Dubravkom Štiglić išli su uljepšati dan umirovljenicima iz Donjeg Dragonošca u proslavi njihova dana. Ukazali su na međugeneracijsku toleranciju, solidarnost. Ističući činjenicu da su naši stari bili tu za nas dok smo bili djeca (ali i još uvijek), a sada mi želimo biti tu za njih i ovo treće životno doba učiniti što ljepšim i kvalitetnijim, kako bi se osjećali kao dio naše društvene zajednice.

Učenici su pružali besplatne masaže, terapijske vježbe, mjerili tlak i šećer, držali edukaciju o zaštiti mentalnog zdravlja. Umirovljenici su učenike pak počastili finim domaćim kolačima, pićem i nepcu neodoljivim gulašem.

Svjetski dan učitelja - dan zamjena uloga

Početkom listopada obilježava se Svjetski dan učitelja. U našoj školi taj dan učenici postaju nastavnici, pedagozi i ravnatelji. Između ostalih mladih profesorskih snaga, nastavu geografije taj dan održale su Dora i Loretta, učenice drugog razreda gimnazije. One su vrlo uspješno preuzele ulogu nastavnika. Održale su sat geografije u dvama razredima. Sati su bili vrlo zanimljivi, a učenice su vidjele kako je to biti nastavnik što je i njima bilo vrlo zanimljivo.


Danas je bilo zanimljivo iskustvo u kojemu smo zamjenski ravnatelj Marko i ja, zamjenski pedagog Petar Fran, imali priliku iskusiti kako je to raditi u školi kao dvije glavne osobe. Imali smo različite zadatke poput pisanje emailova, papirologije, razgovora s učenicima, podjele hrane, podjele uplatnica i slušanja predavanja. Po nekom našem mišljenju trebali bi imati više ovakvih dana zamjene učitelja kako bi i drugi učenici mogli iskusiti kako je to raditi u školi i kako je to zapravo zahtjevan posao, možda bi onda bilo mirnije u školi jer bi učenici shvatili koliko je teško profesorima i djelatnicima škole s toliko puno učenika.


Danas mi je bilo jako lijepo biti zamjenski ravnatelj. Zanimljivo iskustvo, mislio sam da je lako biti ravnatelj/direktor, no sad vidim da koncentracija mora biti uvijek na visini. Često puta se mora biti na više mjesta u isto vrijeme. Prvi moj zadatak bio je proći po svim razredima i podijeliti uplatnice, te pitati za izgubljene stvari. Iz pravilnika o školskom redu izvukao sam stvari koje su dužni obaviti, te podatke koje su zabranjene u školi i izvan nje. Te podatke smo stavili u kućni red škole. Nakon toga bio je ručak. Otišao sam dolje podijeliti ručak učenicima koji su se zapisali za hranu. Nakon toga išao sam po razredima provjeriti je'l svi profesori i učenici rade i je'l sve kako treba biti. Vratio sam se u ured napisati ovaj osvrt i u tom trenutku došlo je dvoje učenika u ured u svađi i svatko je imao svoju stranu priče i prebacivali su krivnju jedno na drugo. Rekao sam im da se smire i spuste ton kako bi mogli nastavit razgovor. Razmislio sam i uz malo pomoći i savjeta prave ravnateljice došao sam do zaključka tko je bio kriv. Rekao sam im da se ispričaju jedno drugom i vrate u razred i nastave sa zadatkom kojeg su imali. Završavam ovaj osvrt i bilo mi je drago i lijepo da sam shvatio i naučio kako ovaj posao nije lak i nije lagano držati sva četiri zida škole. Shvatio sam da neka moja ponašanja u prošlosti nisu bila u redu i ovo naučeno današnje znanje primjenjivat ću i u buduće.

Mapiranje Ribnjaka

Web dizajneri su iskoristili predivan jesenski dan za terensku nastavu. Zadatak je bio dizajnirati simbole za objekte razmještene po parku Ribnjak (fontana, spomenik, zid s grafitima, skulptura, dječje igralište, ružičnjak), a zatim te simbole i ucrtati na odgovarajuće mjesto na karti parka. Posao nije bio jednostavan - trebalo je kombinirati strukovnu vještinu grafičkog oblikovanja s vještinom snalaženja u prostoru - ali bilo je super na jedan dan zamijeniti informatičku učionicu i računala s parkom, puteljcima, i dobrim starim papirom i olovkom.

Prizemljeni Sunčev sustav

Početkom listopada učenici prvih razreda proveli su sat geografije na otvorenom, u središtu grada. Učenici su u pratnji nastavnika geografije posjetili Sunce i nekoliko planeta zagrebačkog Prizemljenog Sunčeva sustava. Prvo smo došli do Sunca koje se nalazi u Bogovićevoj ulici, ondje smo naučili zašto je Sunce važno za naš planet i cijeli Sunčev sustav. Nakon Sunca krenuli smo u potragu za ostalim planetima, pronašli smo Merkur, Veneru, Zemlju i Mars te smo naučili nešto o svakom od tih planeta. Šetajući gradom naučili smo dosta toga o Suncu i planetima, cijelo nas je vrijeme grijalo Sunce što je učinilo naš mali izlet još ljepšim.

Na operi Nikola Šubić Zrinjski

Poseban su doživljaj, kakav samo pravo kazalište može pružiti gledateljima, iskusili naši učenici u pratnji svojih profesorica odlaskom u Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu na operu "Nikola Šubić Zrinjski". Čuti orkestar i pjevače uživo, bez mikrofona, u prekrasnom ambijentu i sadržajem istinskog povijesnog događaja, većini je učenika bilo potpuno novo iskustvo.

Opera "Nikola Šubić Zrinjski" od svoje se premijere 1876.g. izvodi s velikim uspjehom, a još i danas najpopularnije je hrvatsko glazbeno-scensko djelo. Prožeto je rodoljubljem, a glavni likovi su povijesne ličnosti koje se bore protiv osvajača i nasilnika.

Najveće oduševljenje kod učenika izazvalo je finale opere s pjesmom "U boj, u boj" i posljednjim jurišem branitelja na čelu s N. Š. Zrinjskim.

Zapažanje naših učenika:
Bilo je fascinantno čuti s kakvom lakoćom pjevačice izvode vrlo visoke tonove.
Drago mi je što sam operu doživjela uživo, a ne samo putem priča i videa.
Posebno me se dojmio kraj opere "U boj, u boj".
Iako nisam ljubitelj opere, odlazak u kazalište me je razveselio.
Osjetio sam ponos slušajući "U boj, u boj" zbog spoznaje da su tisuće naših predaka dale svoj život za obranu Europe.

Sociologija svuda oko nas

Gimnazijalci trećeg razreda ove se školske godine upoznaju s novim nastavnim predmetom, sociologijom. Kako bi lakše razumjeli i dokazali tezu da je sociologija svuda oko nas, uputili smo se u malo sociološko istraživanje. Tijekom šetnje, užim centrom grada, prepoznali smo različite sociološke pojmove: društvene odnose, društvene i kulturne navike, socijalnu interakciju i sve to u kratkom razgovoru s kumicom na Dolcu. Definirali smo kako su važni dijelovi materijalne i nematerijalne kulture za identitet svakog pojednica i zaključili kako je Zagrebačka katedrala definitivno jedan od najznačajnijih simbola grada Zagreba. Zapazili kako se u gradu uvijek događaju neka važna društvena zbivanja koja potiču na promjene, na primjeru ZeGeVege festivala. Mini istraživanje zaključili smo uz najdražu naviku Zagrapčana, sjeli smo na kavu.

Mikroskopiranje biljne i životinjske stanice

Učenici 3. razreda gimnazije na satu biologije podsjetili su se kako izgleda osnovna građevna i funkcionalna jedinica živih bića - stanica. Svjetlosnim mikroskopom promatrali su biljnu i životinjsku stanicu (stanice epiderme lista i epitelne stanice sluznice unutarnje strane obraza) na preparatima koje su sami izradili, a zatim su na temelju crteža i prijašnjih znanja usporedili i opisali njihove sličnosti i razlike.

1. Mikroskopiranje biljne stanice

Pribor i materijali: list sobne biljke, žilet, kapaljka, voda, pinceta, predmetno stakalce, pokrovno stakalce, mikroskop.

Priprema preparata: učenici su žiletom izrezali tanak sloj lista biljke (list se lagano presavije preko prsta te se žiletom napravi uzdužni prerez), prenijeli uzorak na predmetno stakalce u kapljicu vode te ga poklopili pokrovnim stakalcem.

2. Mikroskopiranje životinjske stanice

Pribor i materijali: čačkalice, voda, kapaljka, Lugolova otopina, predmetno stakalce, pokrovno stakalce, mikroskop.

Priprema preparata: čačkalicom se uzme uzorak stanica sluznice unutarnje strane obraza koji se prenese u kap vode na predmetnom stakalcu te se lagano prekrije pokrovnim stakalcem. Također se uz sam rub pokrovnog stakalca doda kap Lugolove otopine (boji stanice svjetlonaračasto) i komadićem filter papira upije višak iste.

Vježbe upoznavanja

Jedna od prednosti lokacije naše škole u samom centru Zagreba je i prednost blizine parku Ribnjak. Stoga je naša pedagoginja odlučila jedan dan povesti grupu prvašića, kako bi u okruženju prirode odradili nekoliko zanimljivih vježbica upoznavanja.

Vježba 1: slušanje uputa odradili smo koristeći prostor Ribnjaka. Učenici podijeljeni u grupe trebali su slušati upute "kreni-stani-stop-obrni" i kretati se u prostoru sukladno uputama. Naučili smo svi kako čak i u otvorenom prostoru treba se fokusirati na jednu osobu koja daje upute, što nije jednostavno.

Vježba 2: Koje je tvoje ime - učenici su u krugu dobacivali se lopticama i tom prilikom izgovarali imena osoba kojima su dodavali lopticu, ali su to trebali učiniti u istom uzorku više puta. U ovoj vježbi smo naučili što znači početnička sreća, a što znači kada se osoba nakon početnog uspjeha odmah opusti i ne fokusira dovoljno.

Obje smo vježbe primijenili u formiranju zajedničkih ciljeva za školovanje nove generacije naših srednjoškolaca - kontinuirani rad i vježbanje, usredotočenost na osobni napredak, a ne na ocjene i prije svega, rad u pozitivnom i veselom okruženju.

Potraga za starorimskom baštinom

Učenici 3. razreda smjera fizioterapeutski tehničar u četvrtak sat Povijesti proveli su izvan školskih učionica – u potrazi za starorimskim kulturnim nasljeđem. U obližnjem parku Ribnjak učenici su za zadatak imali potražiti rimsku nadgrobnu stelu iz 2. st., a nakon uspješno izvršenog prvog zadatka, zaputili su se prema Trgu bana Josipa Jelačića. Naime, upravo je na glavnom zagrebačkom trgu pronađen Dioklecijanov novčić koji potječe iz 3. stoljeća, a u blizini mjesta pronalaska novčića danas stoji spomen-ploča.

Do vrha Sljemena i natrag

Povodom obilježavanja dana fizioterapeuta i medicinskih sestara, 8. rujna, naši učenici fizioterapeutskog usmjerenja odlučili su obilježiti svoj dan pješačenjem do samog vrha Sljemena te time poslati poruku o važnosti kretanja i zdravih životnih navika. U tome su ih podržali i priključili se web dizajneri i gimnazijalci, naravno i profesori. Lijepo je vidjeti kad mladi od malih nogu poštuju i razvijaju struku.

Započeli stručnu praksu

Već prvi tjedan nastave počinju vježbe za drugi razred fizioterapeutskih tehničara. Do doma zdravlja na Črnomerec odveo ih je profesor struke kako se putem nebi izgubili.

Prvi susret sa stvarnim radnim okruženjem i pacijentima pokazao se zanimljiv i izazovan, a učenicima poticajan za još više učenja i stjecanje stručnih vještina.

Helioterapija - liječenje pomoću sunca

Naši trećaši, usmjerenja fizioterapeutski tehničar, hvatali su jesenske zrake sunca i tako teoriju objedinili s praksom pa su učeći odmah malo se i sunčali.

Na slikama možemo vidjeti kako se biodozimeteom određuje vrijeme trajanja terapije.

Prvi nastavni dan

Uzbuđenje, neizvjesnost, pomalo strah. Razrednici, učenici, razred - tko, gdje, kuda, što? Pitanja polako sjedaju na mjesto. Osmjeh se vraća i veseli odlazite u grupama (ne pojedinačno kao u dolasku). Bravo. Dobro je.