I ove godine sudjelovali smo u natjecanju iz računalnog razmišljanja zvanom Dabar. Natjecanje se odvija online, u 40 minuta treba riješiti 12 zagonetki koje, iskreno, uopće nisu jednostavne. Sudjelovalo je 24 učenika smjera web dizajner, a ovo je petero najbolje plasiranih, dream team koji za nagradu ide u neki escape room po vlastitom izboru:
Tradicionalna radionica za webiće, koju profesorica izvlači kao asa iz rukava u trenutku kad je svima dosta sjedenja za računalima, a vani je prekrasno vrijeme, ove je godine održana znatno kasnije ujesen nego inače. To se odrazilo na nekoliko aspekata radionice:
Radionica je unatoč svemu uspješno završena, i ostat će zapamćena kao #onokadsmosesmrzlikopingvinialRibnjakje biobašprekrasan.
Naše gimnazijalke stigle su u Knjižnicu S. S. Kranjčevića (Knjižnice grada Zagreba) kako bi prisustvovale predavanju dr. sc. Suzane Marjanić pod nazivom Krleža objašnjen srednjoškolcima ili od Melanije i Vražjeg otoka do Puta u raj.
Jednosatno druženje objedinilo je:
Učenicima prvih razreda medicinska sestra Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo održala je preventivno predavanje o štetnosti pušenja. Osim razgovora o opasnostima koje sa sobom nosi konzumacija konvencionalnih duhanskih proizvoda, poseban naglasak bio je na štetnosti e-cigareta i nikotinskih vrećica koje predstavljaju osobit rizik za zdravlje maloljetnika.
Učenici 3. i 4. razreda, smjer fizioterapeutski tehničar, posjetili su bolnicu Bistra, Specijalnu bolnicu za kronične bolesti dječje dobi u Gornjoj Bistri. Po dogovoru s osobljem bolnice ponijeli su odgovarajuće potrepštine njihovim štićenicima, a najljepše što su ponijeli dobra i otvorena srca za par sati barem volontiranja s djecom kojoj je pažnja i pomoć itekako potrebna.
"Ne mogu vam opisati sreću djelatnika zbog vlažnih maramica i ostalog što smo donijeli. Također ne mogu opisati sreću djece što su imali društvo. Bolnica je stvarno otvorena da dogovorimo neku dinamiku dolazaka, a učenicima je ovo najbolji način naučiti ponešto iz predmeta kliničke medicine", riječi su profesorice Lee.
U dogovoru s bolnicom i školom učenici mogu odraditi obaveznu ljetnu praksu volontirajući kod njih.
Dojmovi učenika: prvi puta vidjeli toliko bolesne djece i takve hendikepe. Svi potreseni i voljni i dalje surađivati i izmamiti osmijeh na licu štićenicima bolnice.
U sklopu međupredmetne radionice (glazbena umjetnost i talijanski jezik), našu Školu su posjetili učenici glazbenih škola: Jordan (GŠ Vatroslav Lisinski, gitara), Julijana (GŠ Ferdo Livadić, violina) i Laura (GŠ Pavao Markovac, kontrabas).
Cilj radionice je bio: upoznati naše gimnazijalce i web dizajnere s darovitim učenicima glazbenih škola, njegovati kulturu slušanja glazbe, upoznati djela talijanskih kompozitora (Niccolò Paganini, Carlo Domeniconi, Giovanni Battista Lulli... itd.), saznati vrste i dijelove instrumenata, poticati kreativnost i vršnjačku socijalizaciju.
Nakon održanog koncerta, učenici su glazbenicima postavljali pitanja na hrvatskom i talijanskom jeziku o dijelovima pojedinih instrumenata, o vrsti glazbe i kompozitorima čija djela vole izvoditi. Zanimalo ih je i koliko godina već sviraju i koliko sati dnevno je potrebno svirati pojedini instrument.
Učenici su kroz zanimljivu diskusiju doznali na neposredan način puno o kompozitorima, djelima i instrumentima, a ujedno su pobliže upoznali i koliko je upornosti, vježbanja i odricanjana potrebno da se stekne vještina sviranja nekog instrumenta.
Na satovima etike, povijesti i politike i gospodarstva učenici su iskazali pijetet svim žrtvama čiji su životi ugrađeni u stvaranje slobodne domovine. Putem prezentacije i izrade panoa dopunili su i proširili svoja znanja iz hrvatske povijesti, žrtvi koju je podnio Vukovar, herojskoj borbi naših branitelja u stvaranju samostalne suverene države.
Prošli tjedan naši su maturanti posjetili 28. Smotru sveučilišta u Zagrebu, koja se održala u Kongresnoj dvorani i Zimskom vrtu Zagrebačkog velesajma.
Tijekom posjeta naši su učenici imali priliku posjetiti štandove raznih fakulteta, postaviti pitanja studentima koji su netom prošli muke prijemnih ispita, a i zaigrati pokoju nagradnu igru.
Također, paralelno s događajem na štandovima, održavalo se predstavljanje studijskih programa društvenih fakulteta, gdje smo mogli ukratko čuti od predstavnika glavna značajke svakog programa i koji su glavni razlozi zašto studenti biraju njihove fakultete.
Na ovaj način profesionalna orijentacija naših učenika je došla do svog kraja, a slijedi nam prijava ispita za državnu maturu za mjesec dana.
Učenici 3. razreda smjera fizioterapeutskih tehničara u kazalištu Vidra gledali su predstavu Marina Ivanovića Stoke: STARA ŠKOLA KREKA - IZ TAME U SVJETLO. Kako sam autor kaže, "Ne trebamo se drogirati da bismo bili ovisnici. Ne trebamo kockati da bismo zapali u dugove, laži, obmane i nemir."
Ovo je priča o svakome od nas, a ispričana iz ugla jednog trinaestogodišnjeg dječaka, koji dolazi iz stabilne obitelji i koji litru mlijeka dnevno i san da postane najbolji košarkaš svijeta zamijeni prvim jointom, a kasnije svim ostalim što slijedi. Ovo je priča o jednom pjevaču, koji je bio ovisan 18 godina o kokainu i koji se ohrabrio nakon brojnih pokušaja i padova, izrugivanja, nepovjerenja i razočarenja ponovno ustati i napokon ustrajati.
Ovo je priča o Marinu Ivanoviću – Stoki, hrvatskom reperu, voditelju i showmanu od kojeg su svi odustali. Ali ne i njegova obitelj. Ne i Bog. A on je, u dubini svojeg bića znao da postoji bolje od ovoga, sloboda je upravo u redu i postavljanju granica, život koji tek upoznaje beskonačan je u svojoj ljepoti. I upravo to želi prenijeti publici, svjedočanstvom života u paklu koji je prošao, i svjetlom na kraju tunela.
Ovo je predstava koju treba pogledati svaki teenager kako mu nikada ne bi palo na pamet ići tim putem. Ovo je predstava koju treba pogledati svaki roditelj, kako bi se znao nositi s problemom i prepoznati ga u samom početku. Ovo je predstava za pedagoge, profesore, poslovne ljude, liječnike, psihologe i psihijatre, bake i djedove. Ovo je obiteljska predstava, makar prikazuje i najcrnje trenutke jednog narkomana od kojeg će vam se zavrtiti u glavi i smučiti. Ali, koju treba svatko pokazati kao svjedočanstvo da uvijek postoji izlaz.
Učenici su predstavu gledali kao dio predmeta Socijalne medicine gdje uče o različitim vrstama ovisnosti, te su na ovaj način iz prve ruke mogli svjedočiti kako je do ovisnosti lako doći te s kojim se sve izazovima mladi ljudi danas moraju nositi.
Što su na Svjetski dan jabuka radili neki od naših učenika:
3.f su imali zadatak osmisliti javnozdravstvenu kampanju za promociju zdravlja...
2.w na satu geografije su učili o dobnoj strukturi stanovništva. Zdrava prehrana jedan je od čimbenika koji produljuje životni vijek, a jabuka kao zdrava namirnica tome pridonosi...
...svi učenici, pojeli barem jednu jabuku.
A što o jabuci mogu reći naši fizioterapeutski tehničari:
Jabuke same po sebi nisu direktno povezane s fizioterapijom ili specifičnim terapijskim tehnikama. Međutim, jabuke, kao dio zdrave prehrane, mogu imati nekoliko koristi za osobe koje se bave fizioterapijom:
Iako jabuke ne zamjenjuju fizioterapijske tehnike, zdrava prehrana koja uključuje raznovrsno voće, poput jabuka, može pružiti tijelu potrebne nutrijente i podršku tijekom procesa rehabilitacije i fizioterapije. Važno je konzultirati se sa stručnim fizioterapeutom kako biste dobili individualiziran pristup vašoj rehabilitaciji.
Učenici prvog, trećeg i četvrtog razreda gimnazije i dizajna za web posjetili su Ludbreg. Ludbreg je najpoznatiji po tome što ste tamo nalazi centar svijeta. O tome, kao i o nastanku samog grada te njegovog imena ima više legendi. Učenici su posjetili Muzej grada Ludbrega u sklopu kojega su vidjeli kapelu dvorca Batthyany-Strattmann, tamošnju zbirku misnica te arheološki park Iovia. U dvorcu su posjetili i restauratorske radionice Restauratoskog centra Ludbreg (u sklopu Hrvatskog restauratorskog zavoda). Tamo su djelatnice radionice za restauraciju tekstila i radionice za restauraciju polikromiranog drva predstavile svoj posao.
Na jednodnevni izlet - terensku nastavu - dio naših učenika krenulo je put Slavonije. Upoznati taj dio Lijepe naše mogli su bolje preko bećarca. Posjetili smo muzej tog posebnog načina pjevanja naših šokaca u Pleternici, a o tom ih je upoznala u školi prof. glazbene umjetnosti.
Bećarac je popularni tradicijski napjev s područja Slavonije, Baranje i Srijema. Prati sve važne događaje u životu pojedinca.
Tekst bećarca je u desetercu, a stihovi su najčešće ljubavni; hvale se vlastite vrline, ljepota, sposobnosti, imovno stanje; izrugivanje, prkos i inat su također teme.
U bećarcu se obično "natpjevavaju" dva ili više vodećih pjevača koje prati skupno pjevanje i svirka narodnih glazbala.
U studenom 2011.g. UNESCO je upisao bećarac u popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.
Muzejem smo bili oduševljeni iz nekoliko razloga. Ponajprije, naučili smo mnogo stvari o bećarcu, toj kulturnoj baštini koju do sada gotovo i nismo poznavali. Zatim, iznenadila nas je mjera u kojoj je ovaj postav interaktivan: gotovo svaki izložak izaziva posjetitelja da nešto učini (otpjeva, otpleše, sjedne na vrtuljak, napravi fotografiju, snimi video...). I za kraj, ali ne najmanje važno - svi smo se, i učenici i profesori, izvrsno zabavili! Izložba nas je u tolikoj mjeri oduševila da je na ručku, nakon posjeta Muzeju, otpjevano nekoliko - trenutkom inspiriranih - bećaraca. Evo jednog:
Nisu ovo barabe ni lole
Već su đaci iz privatne škole
Izlet smo završili u Lipiku na Državnoj ergeli lipicanaca diveći se prekrasnim konjima.
Na Svjetski dan učitelja u našoj školi učenici zamjenjuju profesore, pedagogicu i ravnateljicu. Ovo je osvrt današnjeg vršitelja dužnosti ravnatelja, Jana B. iz 3.w razreda smjera web dizajner.
Današnji dan mi je počeo izazovno trebao sam pročitati pravilnik o školskom redu i iz njega izdvojiti najbitnija pravila o ponašanju u školi. Pazio sam na učenike i nastavnike... ne, ne i ne bacati otpad na terasu i u dvorište škole. Dijelio hranu u blagovaonici za vrijeme velikog odmora i počistio smeće za učenicima. Razgovarao s učenicima, pratio kako napreduju zamjene osmišljene za današnji dan.
Ovo mi se iskustvo jako svidjelo i htio bih ga ponoviti. Biti ravnatelj je raznoliko radno mjesto. Sad me trebaju ovi, sada oni.
Jedna profesorica iz naše škole potrošila je dio ljetnih praznika na ekspediciju u Peru. S grupom prijatelja iz Alpinističkog odsjeka HPD Zagreb Matica boravila je dvadesetak dana u Andama, u gradu Huarazu, koji im je služio kao polazišna točka za aklimatizacijske trekove, a kasnije i uspone na nekoliko vrhova iz masiva Cordillera Blanca (visokih oko 6000m). Nakon postignutih ciljeva ekspedicije ostalo je vremena i za uživanje u nekim turističkim atrakcijama. Budući da je naša profa već prije vidjela najpoznatije peruanske lokalitete (Macchu Picchu, Cuzco, pustinju Nazca, kanjon rijeke Colca, jezero Titicaca), ovaj puta je odlučila posjetiti jedno od najviših sportskih penjališta na svijetu, koje je ujedno i bogato arheološko nalazište - Hatun Machay, a nakon toga je provela i tjedan dana istražujući džunglu, ploveći čamcem po Amazoni i pritokama. Ova peruanska avantura našoj je profesorici svakako pri vrhu top liste najluđih putovanja u životu, i potrudit će se svojem razredu priuštiti nešto slično (naravno, u blažem i bezopasnijem obliku).
Početkom listopada učenici prvih razreda proveli su sat kemije, biologije i geografije na otvorenom, u središtu grada. Odabrali smo temu koja povezuje sva tri predmeta i posjetili smo Prizemljeni Sunčev sustav u središtu grada. Prošetali smo do Sunca koje se nalazi u Bogovićevoj ulici, a zatim smo krenuli prema ostalim planetima. Došli smo do Merkura, Venere, Zemlje i Marsa, a dalje nismo išli. Naučili smo zašto je Sunce važno za život na Zemlji, koji kemijski procesi se odvijaju na njemu, koja je posebnost svakog od planeta i mnoge druge stvari.
Akcija "+60 - osjećam se za 10!" namijenjena je za starije osobe povodom njihovog dana (1. listopada - Međunarodni dan starijih osoba). Na akciji su sudjelovali učenici završnog razreda fizioterapeutskih tehničara u suradnji s Podružnicom umirovljenika Dragonožec i Mjesnim odborom Dragonožec. Učenici su pokazali međugeneracijsku solidarnost pružajući besplatne masaže, edukaciju starijim osobama, a njima su se pridružile lokalna medicinska sestra te patronažna sestra koje su mjerile šećer i tlak prisutnima.
Vrijedne domaćice članice udruge umirovljenika napravile su kolače te naše aktere događaja počastile i narescima te sokovima.
Tu smo jedni za druge, kako bi naš suživot bio što kvalitetniji. Ne smijemo zaboraviti da ćemo i mi mladi jednog dana ostariti te moramo svojim primjerom pokazati kako se treba odnositi prema starijima i nemoćnima.
Kako bi se osobe treće životne dobi uopće informirale o događaju, zaslužni su naši učenici 3.w razreda koji su izrađivali plakate za tu svrhu, a izabran je rad učenika Jana J.
Učenici 3. razreda naše škole posjetili su srednjovjekovnu utvrdu Medvedgrad u sklopu terenske nastave iz Povijesti. Uz stručno vodstvo, učenici su pogledali izložbeni postav Medvedgrada, upoznali su se s uzbudljivom poviješću našega grada i njegovim mističnim pričama. Učenici su imali priliku naučiti o životima povijesnih ličnosti Medvedgrada, odnosno čuli su priču o "Zloj kraljici" Barbari Celjskoj i njenom gavranu, kao i priču o plemićkoj obitelji Gregorijanaca – poznatim likovima iz Šenoinog romana Zlatarevo zlato.
Povodom Svjetskog dana srca, naši učenici 4. razreda usmjerenja fizioterapeutskih tehničara držali su predavanja o srcu, važnosti kretanja, prehrani na zdravlje srca, ali i o bolestima srca, kako bi naši učenici i profesori mogli prevenirati njihov nastanak.
Također su mjerili tlak i puls, kako bi svatko u školi mogao usporediti svoje vrijednosti s referentnim i djelovati ukoliko ima potrebe.
Bravo za naše mlade snage!
Cijela EU obilježila je od 16. do 22. rujna tjedan Mobilnosti, a 22.09. Europski dan bez automobila. Učenici naše škole uključili su se u obilježavanje tih dana posjetom Masarykovoj ulici koja je od nedavno proglašena pješačkom zonom kao i Stara Vlaška u kojoj se nalazi naša škola.
Tjedan pod parolom Kombiniraj i kreći se! kampanja je EU komisije sa ciljem unapređenja kvalitete života građana u urbanim sredinama promovirajući alternativna i inovativna rješenja urbanog transporta. Cilj akcije je smanjenje zagađenja zraka i unapređenje kvalitete života - smanjenje potrošnje energije i zagađenja, ali poboljšanje životnih uvjeta i zdravlja.
Sat hrvatskoga jezika održali smo na otvorenom, u zelenilu parka Ribnjak. Učionicu smo preselili u otvoreni prostor koji nam je dao pregršt mogućnosti za uvježbavanje komunikacije. Odabrali smo nekoliko dramskih tehnika: Hobotnicu, vizualno efektnu igru koja se temelji na dogovoru. Učenici su se morali međusobno koordinirati, sinhronizirano s učenikom ispred i iza sebe mijenjati položaje ruku. Zamrznuta priča - tehnika u kojoj umjesto verbalnog prepričavanja učenici "zamrznutim slikama" - mimikom, prikazuju ključni događaj iz neke priče (odlučili smo se za Crvenapicu). I zadnja, ali i najzahtjevnija tehnika, bila je Vođenje glasom. Učenici su se podijelili u parove, jedan je učenik imao zatvorene oči, a drugi ga je učenik dozivanjem vodio parkom. Tom smo vježbom naučili da je itekako potrebno imati povjerenja u sugovornika i pravilno reagirati na njegovu uputu. Cilj terenske nastave je ostvaren, uz zabavu i smijeh naučili smo kako je važno komunicirati i razumijeti se, pa makar to bilo rukama i nogama.
Na kraju prvog tjedna, 08.09. dan je fizioterapeuta. Taj dan već tradicionalno obilježavamo pješaćenjem na Sljeme. Oduševljeni profesori i učenici što će lijepi dan provesti na zraku učeći u prirodi, upoznavajući okoliš svoga grada, krenuli puni entuzijazma i adrenalina. Kod mnogih sve to splasnulo pri prvim metrima uzbrdice, ali većina ipak uspješno i zadovoljno osvojila vrh. Rastegnuta linija staze prihvatila je sve hrabre penjače. Jedni su bodrili druge i u društvu prijatelja osvajali stazu. Jedna manja skupina odustajala je putem, a nekolicina se u dogovoru s razrednicima vraćala žićarom. Planinarenjem su, tj. pješaćenjem svi su ojačali mišiće i kosti i tako obilježili dan fizioterapeuta. Još da su imali snage odvježbati koju fiziovježbu na vrhu dan bi bio ispunjeniji. Ali, i odmor u planinarskim domovima je dio terapije.
Krajem kolovoza 2023. godine 21 učenik Privatne gimnazije i strukovne škole "Svijet", uoči svoje završne godine u srednjoj školi, uputio se u španjolsku avanturu maturalnog putovanja.
Putovanje je provedeno u organizaciji putničke agencije Speranza iz Zagreb. Učenici su na put krenuli u pratnji razrednice i profesorice hrvatskog jezika, a društvo nam je tijekom putovanja pratila i manja grupa učenika Medicinske škole Vrapče.
Prvi dan putovanja proveli smo u veselju i (ne)spavanju tijekom autobusne vožnje od Zagreba do Civitaveccie, pomorske luke sjeverno od Rima, gdje smo se u večernji sat ukrcali na trajekt.
Drugi dan putovanja slijedilo je uživanje na trajektu linije Garibaldi, sunčanje na palubi (iako više kupanje od vlage Sredozemne klime), uživanje u sadržajima na 9 etaža ili odmaranje u našim kabinama. Negdje oko 19.00 sati navečer vidjeli smo Barcelonu u daljini. Uslijedilo je iskrcavanje, ukrcavanje u autobus i vožnja do našeg hotela u poznatom ljetovalištu Lloret de Mar. Naš hotel nas je oduševio svojim ljubaznim osobljem, koje je za gladne Hrvate držalo večeru toplom i ukusnom.
Sljedeća 3 dana učenici su proveli naizmjenično u razgledavanju prekrasne Barcelone i iskreno, u spavanju u svojim hotelskim sobama. Noćni život Lloret de Mara je bio previše privlačan za njih da otkrivaju ljepote gradića ujutro.
U Barceloni smo obišli poznatu šetnicu La Rambla, prekrasnu luku, park Guell, brdo Montjuic, Camp Nou muzej pokraj već sada derutnog starog stadiona i po pljusku vanjsko pročelje Sagrade Familie. Ali vrijedilo je svake kapi kiše. Također smo jedan dan proveli u novom znanstvenom muzeju Cosmo Caixa, s postavom o svemiru, fizici i okolišu. Osobito nas se dojmila mala replika kišne šume usred samog muzeja.
Zadnji dan u Španjolskoj pokazao se kao najizazovniji. Ujutro buđenje i odjava iz hotela, zatim malo opuštanja do ručka i onda odlazak prema kući. Na putu smo stali u Figueres, gradić poznat kao rodno mjesto slavnog nadrealista Salvadora Dalia. Nakon što smo obišli njegov muzej, imali smo i kratku pauzu za šetnju tim lijepim gradićem. Nakon FIgueresa, krenuli smo put Girone, prekrasnog gradića na kanalima, gdje se nalazila i zračna luka iz koje smo planirali naš let za Zagreb. No, let je bio zakazan za 3.30 ujutro! Što je značilo provesti večer u Gironu, zatim malo odrijemati u čekaonici aerodroma i onda zaista umorni ukrcati se na avion za Zagreb. Učenici su zaključili da im je putovanje bilo odlično, a sada kreću pripreme za maturu. Generacija 2023./2024. spremna je za završnicu svog srednjoškolskog obrazovanja!
Prvi dan nastave, nestrpljivo isčekivan, pomalo sa strahom, pomalo s radošću. Došao i prošao. I svi sretni, veseli napustili učionice s punim, preteškim torbama udžbenika.
Nije ta srednja tako strašna. Veselo i dobro društvo, dragi profesori puni dobre volje, a svi spremni i odlučni učiti što bolje.
Živjela škola.