Školske vijesti

Dojdi osmaš

Dojdi osmaš 2024. na suncem okupanom Zrinjevcu ugostio je mnoge zagrebačke srednje škole, a među njima i naš Svijet. Od samih početaka rada naše škole, uvijek smo se rado odazivali i uredili naš Dojdi osmaš štand za buduće srednjoškolce. Kao i svake godine, naši vrijedni učenici spremno su uskočili te izvrsno prezentirali naše programe - fizioterapeutski tehničar, web dizajner, gimnazijalac - svim zainteresiranim učenicima, roditeljima pa čak i bakama i djedovima. Svim osmašima želimo uspješan završetak osnovne škole i vidimo se u rujnu!

Terenska nastava na Mirogoju

Učenici 3. razreda fizioterapeutskog smjera i 2. razreda web dizajna posjetili su Mirogoj – zagrebačko centralno groblje, a ujedno i mjesto koje obiluje materijalnom kulturnom baštinom. Imali su priliku saznati zašto se Mirogoj često naziva i "muzejom na otvorenom", ponešto su naučili o znamenitim arkadama Hermanna Bolléa, kao i povijesti grada Zagreba. Posjetivši stari i novi dio groblja, ali i neizostavni Gaj Urni, učenici su se još jednom prisjetili brojnih velikana iz hrvatske povijesti čija se posljednja počivališta nalaze upravo na Mirogoju.

Andautonija

U sklopu projektne nastave iz povijesti, učenici naše škole posjetili su Arheološki park Andautoniju. Upravo su na tome mjestu vidljivi ostaci starog antičkog grada iz doba Rimskog Carstva (1. - 4. stoljeće), a od 1994. godine otvoren je arheološki park gdje se mogu razgledati ostaci rimskog grada. Izgled grada Andautonije bio je istovjetan strukturi drugih rimskih gradova pa smo prilikom posjeta imali priliku vidjeti kako su izgledale rimske popločene ulice, a vidjeli smo i ostatke rimskog gradskog kupališta, antički sarkofag, prekrasan reljef s likom božice Nemeze itd. Također smo zaigrali i antičku društvenu igru – tris, okušali smo se u izradi rimskog nakita i bule, a kao vrhunac cijelog posjeta zasigurno je bilo odijevanje poput pravih Rimljana – u njihove poznate toge.

Euforija

Predstava Euforija autorski je projekt Ksenije Zec prvenstveno namijenjena tinejdžerima. Predstava se fokusira na srednjoškolce i njihovo ponašanje. Ponašanje srednjoškolaca u današnje vrijeme prikazuje se kretnjama i ponašanjem životinja na početku predstave, ali i kao dan ili dva kada su učenici jednog razreda fokusirani na maturalnu večer. Predstava mi se jako svidjela zato što sam se mogla pronaći u njoj i izvrsno su pokazali generaciju Z koja odrasta okružena tehnologijom i sve se vrti oko iste te tehnologije.

Tiffany


Učenici naše škole nedavno su posjetili kazalište ZKM kako bi pogledali predstavu Euforija. Predstava je pratila priču o maturantima neke škole i njihovim avanturama tijekom školskih godina. Bilo je jako zabavno gledati kako likovi prelaze iz životinja u ljude i situacije s kojim se susreću u njihovim zadnjim srednjoškolskim danima. Glumci su bili izvrsni u svojim ulogama, a atmosfera u kazalištu bila je vrlo ugodna i energična. Cijela predstava je bila puna smijeha i emotivnih trenutaka. Nakon predstave, učenici su bili oduševljeni i ispunjeni pozitivnim emocijama (izrazito maturanti naše škole) te su se složili da je posjet kazalištu bio nezaboravan doživljaj.

Dora

Posjet LADU

Hrvatska tradicijska glazba je izuzetno bogata i raznovrsna. U planu i programu glazbene umjetnosti poznavanje tradicijske glazbe zauzima važno mjesto u odgojno-obrazovnom procesu. Imali smo veliku sreću da su naši gimnazijalci povodom Svjetskog dana plesa mogli posjetiti ansambl LADO.

U sažetom obliku od jednog sata smo imali priliku vidjeti kako funkcionira svakodnevni radni dan jedinog profesionalnog folklornog ansambla u Hrvatskoj koji našu domovinu izuzetno uspješno predstavlja po cijelom svijetu. Vidjeli smo kondicijski trening, zagrijavanje, plesnu probu, upjevavanje, ugađanje i sviranje tradicijskih glazbala pa sve do slaganja i finalne izvedbe pjevanja pjesme i koreografije.

Ovaj posjet nam je bio poticaj za razvijanje osjećaja prema tradicijskoj glazbi i inspirirao nas da što uspješnije kreiramo planirani projekt za kraj šk. god. pod nazivom "Tradicijska glazba Slavonije i Dalmacije".

Dan planete Zemlje

U našoj školi svake godine 22. travnja na neki način obilježavamo Dan planete Zemlje sa ciljem podizanja svijesti o problemima vezanim za globalno onečišćenje okoliša, ali i pronalaska najboljih rješenja za njegovu zaštitu. Tako su naši gimnazijalci prvih razreda u sklopu nastave hrvatskoga jezika bogatili svoj rječnik i pronalazili termine, riječi i fraze vezane za temu Spasimo Zemlju, te osmišljali i predstavljali program svojih malih organizacija za spas Zemlje.

Konferencija o umjetnoj inteligenciji u obrazovanju

CARNetova redovna godišnja konferencija (CUC) ove je godine održana na temu AI u obrazovanju - Novi početak ili početak kraja.

I dok su profesori gotovo svih predmeta ogorčeno komentirali učeničku zlouporabu ChatGPT-a, istovremeno su prisustvovali brojnim radionicama na kojima su upoznavali razne alate koji koriste upravo AI. Broj alata - za rad s učenicima, kao i za pripremu nastavnih materijala - baziranih na tehnologiji umjetne inteligencije - svakim je danom veći i raste eksponencijalno.

Sudionici konferencije dobili su uvid u CARNet-ov novi projekt, "BrAIn", koji ima dva cilja:

  • integracija digitalnih tehnologija za uspostavu personaliziranog pristupa učenju i poučavanju - radi se o tzv. sistemu pametnih preporuka i virtualnih asistenata (learning assistant) - što je zaista najmoderniji pristup učenju i poučavanju!
  • razvoj kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja digitalnih tehnologija u nastajanju - u ovom trenutku postoji eksperimentalni kurikulum "Umjetna inteligencija" za osnovne, i za srednje škole, i naša škola kreće sa izvođenjem ovog kurikuluma od iduće školske godine.

Zanimljivo je bilo slušati i o pravnoj regulativi na području UI. Europska unija je vrlo nedavno (lipanj 2023.) donijela pravni Akt o umjetnoj inteligenciji, po kojem obrazovanje spada u visokorizični sustav te je primjena UI najstrože kontrolirana. Npr. strogo je zabranjen social scoring (tko je od vas gledao seriju Black Mirror?) ili emocionalno profiliranje učenika...

Nekoliko misli koje se nameću kao zaključak cijele konferencije i koje upućujem kolegama profesorima:

  • UI je naprosto alat, kojim treba naučiti baratati. (Netko ju je na konfi usporedio s nožem - može učiniti štetu, ali u vještim je rukama iznimno korisna)
  • Ne smijemo se bojati UI, nego ju upotrijebiti u svoju korist!
  • Budućnost naše profesije nije ugrožena pojavom i upotrebom UI u nastavi.
  • Ne može i neće nas zamijeniti UI, ali bi mogli ljudi koji ju koriste!

Za kraj, riječi predstavnice jedne velike tech korporacije koja je sudjelovala na konferenciji: "We hire for attitude. Not skills nor knowledge. And that's where you teachers come in."

Posjet SOS Dječjem selu Lekenik

Naši su učenici 3.f i 3.g razreda, u sklopu nastave Zdravstvene psihologije i Sociologije, posjetili SOS Dječje selo Lekenik.

S obzirom da je to bila njihova terenska nastava, u Lekeniku su predstavnici razreda održali prezentacije na temu "Kako osnažiti mentalno zdravlje" namijenjenu odgajateljima i stručnim suradnicima, kao i prezentacija "U zdravom tijelu zdrav duh" namijenjenu štićenicima SOS Dječjeg sela.

Također smo od naših domaćina čuli puno zanimljivih informacija o samim počecima SOS Dječjeg sela, koje je prošle godine (2023.) proslavilo 30 godina postojanja.

Koncept SOS sela nastao je u Austriji nakon Drugog svjetskog rata, kada je liječnik i filantrop Hermann Gmeiner uvidio jednu od najgorih posljedica rata - puno osiromašene i napuštene djece, koja su živjela na ulici i bila prepuštena samima sebi. Ubrzo je osnovao Zakladu koja i dan danas financira preko 160 SOS sela (Societas Socialis) diljem svijeta za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi.

Danas u RH imamo 2 SOS sela - u Lekeniku te u Ladimirevcima, mjesto blizu Valpova.

Lekenik danas broji 15 SOS kuća, a 11 je trenutno aktivno s ukupno 56 djece.

Najviše je djece predškolske dobi, a školarci nakon 8. razreda najčešće upisuju srednje škole u Velikoj Gorici ili Zagrebu te se tamo uključuju u Zajednice mladih, koje onda preuzimaju brigu za njih.

A o SOS mamama i tetama mogli bismo pisati još jako puno. Požrtvovnost tih žena, da svoj život posvete brizi za napuštenu djecu (osim određenih slobodnih dana u godini, SOS mama je 24 sata u SOS kući sa svojom djecom) vrijedna je divljenja.

Posjet meteorološkom stupu

Učenici prvih razreda tijekom nastave geografije učili su o meteorologiji i klimi na Zemlji. U učionici smo učili o tome zašto je klima pojedinog dijela Zemlje baš takva. Naučili smo da je klima u Zagrebu umjereno topla. Naučili smo nešto i količini padalina, tlaku zraka, vjetru i dr.

Učenici su znanje proširili posjetivši Holzerov meteorološki stup na Zrinjevcu. Ondje smo vidjeli koje su prosječne vrijednosti pojedinih klimatskih elemenata u Zagrebu, koje su rekordne vrijednosti, ali i kolika je trenutna vrijednost temperature zraka i drugih klimatskih elemenata.

Pješice u školu

Obilježili smo Dan pješice u školu. S obzirom da naši učenici dolaze iz različitih dijelova Zagreba i okolice te bi nekima ova akcija trajala cijeli dan, odlučili smo se na dobrovoljnoj bazi okupiti grupe učenika. Zaduženi vođe puta sačekali su svoju skupinu dobrovoljaca na punktovima u Dubravi, Mihaljevcu i Bundeku, a maturanti su poveli grupe sa Črnomerca i Remize. Za 40 do 50 minuta pješačenja (oko 5 km) stigli do škole na drugi sat pa smo tako osmislili i nastavu. Nepješake i one koji stanuju blizu od prvog su sata čekali dežurni profesori i učenja.

Šetnja je bila divna i kako pjesma kaže, kada bismo tako mogli svaki dan.

Predavanje o produkciji filmova i filmskih festivala

U školu predavanje o produkciji došao je održati naš bivši učenik Karlo Gagulić. Iako tek prvostupnik režije, iza sebe ima već 6 filmova kratkog metra od kojih su mnogi nagrađivani, a ove će se godine u njegovoj organizaciji po drugi put održati festival studentskog filma pod nazivom Playbox. Učenici smjera web dizajna mogli su čuti svakakve zanimljivosti vezane za produkciju filma i festivala. Također, mogli su pogledati film "Škola koja ne postoji" u kojem se spominje i naša škola, te diplomski film "Što će selo reč".

Mitološki blizanci u Naroni

Učenici gimnazijskih i web razreda posjetili su galeriju Hrvatskog školskog muzeja "Školica za 5" u kojoj je prikazana izložba Mitološki blizanci u Naroni. Zanimljivost izložbe očituje se u kombinaciji multidisciplinarnog izlagačkog pristupa u kojoj su povezane tradicionalne i moderne tehnike prikazivanja života blizanaca u mitovima. Cilj posjeta bio je korelacija predmeta likovne umjetnosti, povijesti i hrvatskoga jezika.


Moj doživljaj izložbe mitološki blizanci u Naroni

Izložba Mitološki blizanci u Naroni, autorice Sande Viskić, u Školskom muzeju veoma mi se svidjela. Iako je bila kratka, imala je puno informacija. U nastavku ću ukratko izvijestiti što sam naučio i vidio na izložbi.

Izložba koju smo posjetili u petak u Školskom muzeju u Hebrangovoj 5 u Zagrebu posvećena je mitološkim blizancima i njihovom značaju za društvene i političke prilike u Rimskom carstvu. Izložba je nastala u suradnji s raznim umjetnicima i rukotvorcima iz Hrvatske i cijelog svijeta. Neke predmete su napravili osnovnoškolci iz Ploča i Opuzena. Mitološki blizanci, koji su pomagali ljudima u nesigurnim situacijama, na izložbi su prezentirani kombinacijom digitalnih crteža i trodimenzionalnih predmeta od raznih materijala. Nakon proučavanja izložbe, zaključujem da je namijenjena djeci. Preporučio bih svim blizancima da otkriju nešto o sebi, a što možda prije nisu znali. Rođenje blizanaca u ranim društvima uvijek se smatralo iznimnim događajem, ili kao loš znak ili kao božanski dar. Više-manje, blizanci su u to vrijeme bili ili prijetnja društvu ili njegovi spasitelji. Autorica Sanda Viskić je ovu izložbu posvetila svojoj sestri blizanki koja već godinama živi u Americi i bavi se sasvim drugačijom profesijom (programer je u Kaliforniji), a s kojom je veže neprekidna bliskost. Našao sam komentar na Internetu da je Sanda u šali blizanki rekla "Nas dvije se još uvijek sporimo oko toga koja od nas je Heraklo, a koja Ifiklo" kao i blizanci na izložbi.

Na izložbi mi se najviše svidio prikaz kako Heraklo drži dvije zmije napravljene od vune, a pretpostavljam da se i ostalima svidio jer ljudi vole dobiti sliku nečega što su zamislili i nakon što su pročitali. Ovaj se trodimezionalni model mogao dotaknuti, pa vjerujem da je dojmio i ostale.

Andrej


Ornitološki laboratorij

Za učenike 1. - 4. razreda u školi je održana edukativna ornitološka radionica. Gospodin Manuel Jacmenović iz Društva za zaštitu, pomoć i proučavanje ptica upoznao je učenike s osnovnim karakteristikama ptica, njihovom anatomijom, prehranom, razmnožavanjem i značajem za cjelokupni ekosustav. Budući se svake godine susrećemo s problemom ptica ispalih iz gnijezda, korisno je znati da se u takvim slučajevima možemo obratiti u ovo prihvatilište. Kako sve ne bi ostalo samo na teoriji, na predavanju su učenicima društvo pravile dvije mlade sove ušare i osvojile ih svojom simpatičnošću. Nakon predavanja, uslijedio je terenski dio radionice u parku Ribnjak, gdje su učenici promatrali ptice, slušali njihovo glasanje i pokušali ga oponašati. Uspješno je završila i potraga za skrivenim gnijezdima - u grmlju smo pronašli gnijezdo kosa.

Proljeće u Zagrebu

Lijepo li je zagrebačkoj katedrali kada je čuvaju proljetni dani, cvatu tulipani, mirišu jorgovani, pjevaju jaglaci.

Kako je tek lijepo gore na Tkalči našoj Zagorki, pored uha zuji joj pčela, a na ramenu joj vrapčić čeka i čeka i gleda kako cvijeće cvjeta.

A zbog Dolca da vidite Bana ne može se oduprijeti visibabama.

Zagreb je najbolji prijatelj proljeću.

pjesma 1.fB

Tehnika rukavice

Učenici 2. razreda iz predmeta fizikalna terapija učili su o parafinoterapiji i njenom učinku. Parafinoterapija je oblik toplinske terapije gdje toplina postupno polako prelazi s tijela veće temperature (parafin) na tijelo manje temperature (u ovom slučaju šaka). Služi najviše za ubrzavanje liječenja, ublažavanje boli u mišićima i zglobovima, a jedan je od najboljih agensa za poticanje cirkulacije.

Koristili smo se tehnikom rukavice, jedna od vrste primjene parafina u terapijske svrhe.

Životni ciklus leptira gubara

Naš školski projekt se nastavlja. Učenici trećeg razreda gimnazije u šumi na Dotrščini pregledavali su stabla i prikupljali jajna legla leptira gubara. Pritom su naučili kako se orijentirati u šumi, usjeveriti kartu i kretati se zadanim pravcem.

Prikupljene uzorke zatim su analizirali i izračunali da je u odjelu kojeg su pregledali, zaraženo 0.67% stabala i da će gusjenice gubara obrstiti 0.03 kg lista po svakom stablu u odjelu, što na sreću nije zabrinjavajuća vrijednost.

Jaja gubara pohranit ćemo u hladnjak sve do pojave prvih listova, a zatim ćemo uzgajati ove leptire u školi i promatrati njihove razvojne stadije.

Školska natjecanja

Odavno su prošla školska natjecanja. Iz mnogih predmeta imali smo i mi zainteresirane učenike kao i svake školske godine - kemija, povijest, biologija, engleski jezik, njemački jezik, fizioterapeutska i web dizajnerska struka. Naši profesori, kao njihovi mentori, dodatno su ih poučavali i motivirali pa ih nekoliko ide i na županijska natjecanja:

  • biologija - Luka 3.g
  • povijest - Leonarda 2.g
  • njemački - Nabil 2.g
  • engleski - Maks 3.w
  • web dizajn - Tin, Patrik, Dominik 4.w
  • fizioterapeutska struka - Patrik 4.f

Već do sada učinjen je lijep rezultat. Bravo svima. Na daljnjem natjecanju svima sretno.

Budi mRAK! Izbjegni rak!

Projekt "Budi mRAK! Izbjegni rak!" nastavljamo dalje! Ove školske godine 2023./2024. ponovno smo ugostili članove udruge studenata medicine CroMSiC, koji su našim učenicima prvih razreda prenijeli važne informacije o HPV infekciji i kako je spriječiti. Kroz interaktivnu radionicu učenici su mogli zaključiti koje je njihovo početno znanje o HPV-u, poslušati najbitnije informacije, mitove i zablude i na kraju radionice ponoviti naučeno gradivo.

Učenici su također čuli koje su sve mogućnosti za cijepljenje protiv HPV virusa i kako je besplatno za sve mlade do 25. godine života.

Za sve one koji žele pročitati više - Budi mRAK!.

Čitamo i pišemo hijeroglife

Učenici 1. i 2. razreda gimnazijskog smjera imali su priliku naučiti brojne zanimljivosti o hijeroglifima na radionici Čitamo i pišemo hijeroglife koja se održala u prostorijama škole. Predavačice iz Arheološkog muzeja održale su učenicima kraću prezentaciju o pismu, a u radioničkom dijelu učenici su se i sami upustili u čari pisanja i čitanja staroegipatskih hijeroglifa. Zapisavši vlastita imena na papiriće i ukrasivši ih kartušama (četverokuti zaobljenih uglova kojima su bila uokvirivana imena faraona), svaki je učenik po završetku radionice dobio i vlastiti personalizirani bookmark.

Body Worlds

Posjetili smo izložbu Body Worlds - fascinantan prikaz ljudskih tijela očuvanih metodom plastinacije. Osim što izložba pruža uvid u složenu strukturu tijela, objašnjava i način na koji organi i organski sustavi međusobno djeluju. Usporedbom zdravih organa s organima koji su zahvaćeni bolestima, potiče nas da više pažnje posvetimo svome zdravlju.

KnockOut Snow Festival

Naša škola je ove godine prvi puta sudjelovala na KnockOut Snow Festivalu koji se održavao na skijalištu Les Orres u Francuskoj. Šest smo dana bordali i skijali na visini oko 2500m, šest noći ludovali na koncertima u party areni u susjednom selu. Nikome nije jasno kako smo to fizički izdržali, znamo samo da je bilo nezaboravno i sljedeće godine idemo opet!

Darivanje krvi

I ove godine pred kraj polugodišta maturanti su išli darivati krv te i na takav način postali dio onih koji se trude pomoći drugima.

A što o darivanju krvi kaže Hrvatski zavod za transfuzijsku medicinu:
Krv nije moguće proizvesti, jedini izvor tog lijeka je čovjek – darivatelj krvi. Svakodnevno brojni bolesnici trebaju liječenje krvnim pripravcima, stoga, kako bi se osigurao dovoljan broj krvnih pripravaka, potrebno je uvijek imati dovoljan broj darivatelja. Darivati možete punu krv i/ili krvne sastojke na staničnom separatoru. Krvne sastojke možete darivati samo u HZTM-u, nakon što ste više puta darivali punu krv.

Božićni sajam

Danas smo se svi trudili, radili i veselili oko već tradicionalnog božićnog sajma u našoj školi. Gimnazijalci i web dizajneri izrađivali su i pakirali različite kolačiće, bojali i ukrašavali licitarska srca, fotografirali događaje u školi, a fizioterapeutski tehničari masirali prijatelje, roditelje, profesore i učenike koji su se odazvali ovoj vrijednoj humanitarnoj akciji uz donaciju nekoliko hvale vrijednih i korisnih eura.

Prikupljen novac svake godine doniramo potrebitima, a ove smo se godine odlučili za Bolnicu Bistru, Specijalnu bolnicu za kronične bolesti dječje dobi, koju smo već nekoliko puta posjetili s darovima, a i kao volonteri i čiji su nam štićenici u srcu.

Hvala svima koji su u svoje srce ovom akcijom unijeli božićno svjetlo i drugima, a i sebi uljepšali blagdane.

Advent u Budimpešti

Učenici svih razreda naše škole proveli su nekoliko dana u prosincu na adventskom putovanju u jednoj od najljepših europskih prijestolnica – Budimpešti.

Putovanje smo započeli u ranu zoru i po dolasku u Budimpeštu imali smo priliku čuti o brojnim zanimljivostima grada, kao i o njegovoj slavnoj prošlosti. Tijekom trodnevnog putovanja posjetili smo impresivnu Baziliku Sv. Stjepana, trg Vorosmarty ter, slavnu slastičarnicu Gerbaud, Trg heroja, najljepšu gradsku ulicu sa sjajnim palačama i Operom – Andrassy, a vrhunac samoga putovanja zasigurno je bila vožnja brodom po Dunavu s predivnim pogledom na zgradu Parlamenta.

Posljednjeg dana putovanja posjetili smo gradić Gödöllö gdje se nalazi najimpozantnija barokna građevina Mađarske – dvorac kraljice Elizabete, također poznat i kao "mađarski Versailles".

S putovanja smo se vratili u petak u večernjim satima. Oduševljeni Budimpeštom i puni pozitivnih dojmova, nije nam dugo trebalo da – već po dolasku u Zagreb – krenemo planirati nova putovanja!

Posjet Muzeju iluzija

Učenici 3.f razreda u sklopu predmeta Zdravstvena psihologija posjetili su jedan od najzanimljivijih zagrebačkih muzeja – Muzej iluzija.

S obzirom da su na nastavi obradili cjelinu "Osjeti i percepcija" i u teoriji se upoznali s različitim perceptivnim varkama, bilo je vrijeme i da provjere svoje znanje na praktičnim primjerima. Muzej je zaista pružio mnoštvo zanimljivih vježbica i izložbenih predmeta koji "varaju" ljudsko oko, a mi smo se odlično zabavili isprobavajući ih.

Posjet Poliklinici Glavić

Iznimno smo ponosni što su naši gosti iz Erasmus+ projekta "Mental and Physical Health Direct" pridružili se učenicima 4.f razreda na terenskoj nastavi u Poliklinici Glavić, specijaliziranoj za neurorehabilitaciju – robotiku u području fizioterapije i rehabilitacije.

Domaćini su nas proveli po različitim prostorijama za robotsku neurorehabilitaciju, a mogli smo i isprobati neke od dijagnostičkih aparata koji mjere reakcije našeg tijela prilikom izvođenja pokreta.

Ovo je zaista budućnost rehabilitacije, a naši su maturanti dobili vrlo korisne savjete stručnjaka iz prakse – ukoliko žele karijeru u ovom zanimljivom području moraju raditi na dodatnoj edukaciji i specijalizirati se.

Tjedan Dušana Vukotića u Algebri

Web dizajneri su imali terensku nastavu na Visokom učilištu Algebra jer se tamo održavao tjedan Dušana Vukotića. Najprije smo prisustvovali projekciji remasterirane verzije Vukotićevog animiranog filma Surogat i prisjetili se koliko je to genijalan crtić i zašto je osvojio Oscara. Zatim smo imali prilike izbliza pogledati originalni kip Oscara, koji inače stoji zaključan u gradskom trezoru, ali je za ovu priliku izvučen iz mraka i izložen divljenju javnosti. Nakon toga domaćini su nas proveli zgradom Učilišta, a najviše smo se zadržali u njihovom profesionalnom studiju i režiji, koji čine sastavni dio Algebrinog studija Multimedijske produkcije. Mnogi od učenika vrlo brzo će ponovo doći u Algebru, jer smo pozvani na besplatne radionice tijekom zimskih praznika...

Predstava "Naš razred" u Gavelli

Učenici i profesori naše škole pogledali su predstavu "Naš razred" redatelja Jasmina Novljakovića, u produkciji kazališta Gavella. Predstava nam donosi priču o skupini školaraca iz malog poljskog mjesta, koje je doživjelo sovjetsku i njemačku okupaciju. Prikazuje djetinje snove koji se rasplinjavaju pod represijom, a dojučerašnji kolege iz razreda postaju neprijatelji, sposobni za nešto što nisu mogli ni pomisliti. Ova drama, uspješno izvedena na mnogim europskim kazališnim daskama, temeljena je na istinitom događaju.

Predstava je ostavila dubok dojam na naše učenike te ih navela na razmišljanje o obilježju rata da probudi ono najgore u ljudima.

Predavanje: Štetnost nikotina

Bliži se kraj Mjeseca borbe protiv ovisnosti, koji se svake godine obilježava od 15. studenog do 15. prosinca, a mi smo iznimno zadovoljni kampanjom koju je naša škola realizirala ove školske godine. Naime, škola je prema preporukama Ministarstva zdravstva zabranila unos energetskih pića u prostore škole, svjesni da je utjecaj štetnih kofeinskih pripravaka na ponašanje mladih veliki obrazovni i društveni problem. Zatim smo pozvali gošću Martinu Bekić iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, koja je našim učenicima prvih razreda održala interaktivno predavanje o štetnosti nikotina, s naglaskom na elektronske cigarete i nikotinske vrećice.

Kao obrazovna ustanova, dužni smo slušali struku i odgojno djelovati kako bi potaknuli naše učenike na kritičko razmišljanje i zauzimanje stava koji će očuvati njihovo zdravlje. Za sve zainteresirane, informacije o prevenciji možete pronaći i na web stranici HZJZ-a.

Predavanje: Zaštita šuma od kukaca štetnika

U sklopu školskog projekta iz biologije učenici trećeg razreda gimnazije prisustvovali su predavanju na Fakultetu šumarstva i drvne tehnologije. Izv.prof.dr.sc. Milivoj Franjević sa Zavoda za zaštitu šuma i lovno gospodarenje odgovarao je na brojna pitanja i upoznao učenike s najvažnijim kukcima šumskim štetnicima, njihovim životnim ciklusima i opasnošću koju predstavljaju za šumu u slučaju povećanja gustoće njihovih populacija. U siječnju, učenici će primijeniti stečeno znanje u praksi - prikupljat će jajna legla leptira gubara i procjenjivati brojnost jedinki u 2024. godini.

Web dizajneri i dabrovi

I ove godine sudjelovali smo u natjecanju iz računalnog razmišljanja zvanom Dabar. Natjecanje se odvija online, u 40 minuta treba riješiti 12 zagonetki koje, iskreno, uopće nisu jednostavne. Sudjelovalo je 24 učenika smjera web dizajner, a ovo je petero najbolje plasiranih, dream team koji za nagradu ide u neki escape room po vlastitom izboru:

  1. Patrik 4w
  2. Adrijan 3w
  3. Leonardo 2w
  4. Eli 1w
  5. Luka 2w

Mapiranje Ribnjaka ove godine u otežanim uvjetima

Tradicionalna radionica za webiće, koju profesorica izvlači kao asa iz rukava u trenutku kad je svima dosta sjedenja za računalima, a vani je prekrasno vrijeme, ove je godine održana znatno kasnije ujesen nego inače. To se odrazilo na nekoliko aspekata radionice:

  • ucrtavanje (prethodno u toplini učionice dizajniranih) simbola u karte bilo je na granici neizvedivog, jer su nam se karte smočile na vlažnim klupama u parku
  • proces je dodatno zakompliciran slabijom pokretljivošću prstiju zbog uobičajeno niskih temperatura za to doba godine
  • trajanje radionice svedeno je na minimum jer smo svi jedva čekali vratiti se u toplo okrilje naše mile školice

Radionica je unatoč svemu uspješno završena, i ostat će zapamćena kao #onokadsmosesmrzlikopingvinialRibnjakje biobašprekrasan.

Krleža, feminizam, punk i mokre gljive

Naše gimnazijalke stigle su u Knjižnicu S. S. Kranjčevića (Knjižnice grada Zagreba) kako bi prisustvovale predavanju dr. sc. Suzane Marjanić pod nazivom Krleža objašnjen srednjoškolcima ili od Melanije i Vražjeg otoka do Puta u raj.

Jednosatno druženje objedinilo je:

  • predavanje o Krležinom životu, s naglaskom na pitanje zbog čega svoj prvi roman Tri kavaljera frajle Melanije (1920., objavljen 1922.) Krleža otvara feminističkom temom o ženskom obrazovanju na prijelazu stoljeća (19./20. st.), a u drugom romanu Vražji otok (1923.) bira punk temu o sukobu oca i sina
  • gledanje videozapisa nastupa banda Mokre gljive koji je uglazbio Krležine tekstove (Balade Petrice Kerempuha)
  • zajedničku interpretaciju najpoznatije Krležine balade (Khevenhiller) - to vam je ona koju svi znate: "Nigdar ni tak bilo da ni nekak bilo, pak ni vezda nebu da nam nekak nebu."

Predavanje: Zaista, tko još puši?

Učenicima prvih razreda medicinska sestra Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo održala je preventivno predavanje o štetnosti pušenja. Osim razgovora o opasnostima koje sa sobom nosi konzumacija konvencionalnih duhanskih proizvoda, poseban naglasak bio je na štetnosti e-cigareta i nikotinskih vrećica koje predstavljaju osobit rizik za zdravlje maloljetnika.

Edukativno i humano u Gornju Bistru

Učenici 3. i 4. razreda, smjer fizioterapeutski tehničar, posjetili su bolnicu Bistra, Specijalnu bolnicu za kronične bolesti dječje dobi u Gornjoj Bistri. Po dogovoru s osobljem bolnice ponijeli su odgovarajuće potrepštine njihovim štićenicima, a najljepše što su ponijeli dobra i otvorena srca za par sati barem volontiranja s djecom kojoj je pažnja i pomoć itekako potrebna.

"Ne mogu vam opisati sreću djelatnika zbog vlažnih maramica i ostalog što smo donijeli. Također ne mogu opisati sreću djece što su imali društvo. Bolnica je stvarno otvorena da dogovorimo neku dinamiku dolazaka, a učenicima je ovo najbolji način naučiti ponešto iz predmeta kliničke medicine", riječi su profesorice Lee.

U dogovoru s bolnicom i školom učenici mogu odraditi obaveznu ljetnu praksu volontirajući kod njih.

Dojmovi učenika: prvi puta vidjeli toliko bolesne djece i takve hendikepe. Svi potreseni i voljni i dalje surađivati i izmamiti osmijeh na licu štićenicima bolnice.

Koncert talijanskih autora

U sklopu međupredmetne radionice (glazbena umjetnost i talijanski jezik), našu Školu su posjetili učenici glazbenih škola: Jordan (GŠ Vatroslav Lisinski, gitara), Julijana (GŠ Ferdo Livadić, violina) i Laura (GŠ Pavao Markovac, kontrabas).

Cilj radionice je bio: upoznati naše gimnazijalce i web dizajnere s darovitim učenicima glazbenih škola, njegovati kulturu slušanja glazbe, upoznati djela talijanskih kompozitora (Niccolò Paganini, Carlo Domeniconi, Giovanni Battista Lulli... itd.), saznati vrste i dijelove instrumenata, poticati kreativnost i vršnjačku socijalizaciju.

Nakon održanog koncerta, učenici su glazbenicima postavljali pitanja na hrvatskom i talijanskom jeziku o dijelovima pojedinih instrumenata, o vrsti glazbe i kompozitorima čija djela vole izvoditi. Zanimalo ih je i koliko godina već sviraju i koliko sati dnevno je potrebno svirati pojedini instrument.

Učenici su kroz zanimljivu diskusiju doznali na neposredan način puno o kompozitorima, djelima i instrumentima, a ujedno su pobliže upoznali i koliko je upornosti, vježbanja i odricanjana potrebno da se stekne vještina sviranja nekog instrumenta.

Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

Na satovima etike, povijesti i politike i gospodarstva učenici su iskazali pijetet svim žrtvama čiji su životi ugrađeni u stvaranje slobodne domovine. Putem prezentacije i izrade panoa dopunili su i proširili svoja znanja iz hrvatske povijesti, žrtvi koju je podnio Vukovar, herojskoj borbi naših branitelja u stvaranju samostalne suverene države.

28. Smotra sveučilišta

Prošli tjedan naši su maturanti posjetili 28. Smotru sveučilišta u Zagrebu, koja se održala u Kongresnoj dvorani i Zimskom vrtu Zagrebačkog velesajma.

Tijekom posjeta naši su učenici imali priliku posjetiti štandove raznih fakulteta, postaviti pitanja studentima koji su netom prošli muke prijemnih ispita, a i zaigrati pokoju nagradnu igru.

Također, paralelno s događajem na štandovima, održavalo se predstavljanje studijskih programa društvenih fakulteta, gdje smo mogli ukratko čuti od predstavnika glavna značajke svakog programa i koji su glavni razlozi zašto studenti biraju njihove fakultete.

Na ovaj način profesionalna orijentacija naših učenika je došla do svog kraja, a slijedi nam prijava ispita za državnu maturu za mjesec dana.

Posjet kazalištu Vidra

Učenici 3. razreda smjera fizioterapeutskih tehničara u kazalištu Vidra gledali su predstavu Marina Ivanovića Stoke: STARA ŠKOLA KREKA - IZ TAME U SVJETLO. Kako sam autor kaže, "Ne trebamo se drogirati da bismo bili ovisnici. Ne trebamo kockati da bismo zapali u dugove, laži, obmane i nemir."

Ovo je priča o svakome od nas, a ispričana iz ugla jednog trinaestogodišnjeg dječaka, koji dolazi iz stabilne obitelji i koji litru mlijeka dnevno i san da postane najbolji košarkaš svijeta zamijeni prvim jointom, a kasnije svim ostalim što slijedi. Ovo je priča o jednom pjevaču, koji je bio ovisan 18 godina o kokainu i koji se ohrabrio nakon brojnih pokušaja i padova, izrugivanja, nepovjerenja i razočarenja ponovno ustati i napokon ustrajati.

Ovo je priča o Marinu Ivanoviću – Stoki, hrvatskom reperu, voditelju i showmanu od kojeg su svi odustali. Ali ne i njegova obitelj. Ne i Bog. A on je, u dubini svojeg bića znao da postoji bolje od ovoga, sloboda je upravo u redu i postavljanju granica, život koji tek upoznaje beskonačan je u svojoj ljepoti. I upravo to želi prenijeti publici, svjedočanstvom života u paklu koji je prošao, i svjetlom na kraju tunela.

Ovo je predstava koju treba pogledati svaki teenager kako mu nikada ne bi palo na pamet ići tim putem. Ovo je predstava koju treba pogledati svaki roditelj, kako bi se znao nositi s problemom i prepoznati ga u samom početku. Ovo je predstava za pedagoge, profesore, poslovne ljude, liječnike, psihologe i psihijatre, bake i djedove. Ovo je obiteljska predstava, makar prikazuje i najcrnje trenutke jednog narkomana od kojeg će vam se zavrtiti u glavi i smučiti. Ali, koju treba svatko pokazati kao svjedočanstvo da uvijek postoji izlaz.

Učenici su predstavu gledali kao dio predmeta Socijalne medicine gdje uče o različitim vrstama ovisnosti, te su na ovaj način iz prve ruke mogli svjedočiti kako je do ovisnosti lako doći te s kojim se sve izazovima mladi ljudi danas moraju nositi.

Svjetski dan jabuka

Što su na Svjetski dan jabuka radili neki od naših učenika:


3.f su imali zadatak osmisliti javnozdravstvenu kampanju za promociju zdravlja...

2.w na satu geografije su učili o dobnoj strukturi stanovništva. Zdrava prehrana jedan je od čimbenika koji produljuje životni vijek, a jabuka kao zdrava namirnica tome pridonosi...

...svi učenici, pojeli barem jednu jabuku.


A što o jabuci mogu reći naši fizioterapeutski tehničari:


Jabuke same po sebi nisu direktno povezane s fizioterapijom ili specifičnim terapijskim tehnikama. Međutim, jabuke, kao dio zdrave prehrane, mogu imati nekoliko koristi za osobe koje se bave fizioterapijom:

  1. Nutritivna potpora: Jabuke su bogate vitaminima, mineralima i vlaknima. Pravilna prehrana ima važnu ulogu u procesu ozdravljenja i rehabilitacije. Dobra prehrana može pomoći u održavanju snage i energije tijekom terapije.
  2. Hidratacija: Jabuke sadrže vodu, što doprinosi hidrataciji tijela. Održavanje hidratacije važno je za optimalno funkcioniranje mišića i zglobova tijekom fizioterapije.
  3. Antocijanini i antioksidansi: Određeni spojevi prisutni u jabukama, poput antocijanina, imaju protuupalna svojstva i mogu pomoći u smanjenju upale nakon ozljeda ili operacija.

Iako jabuke ne zamjenjuju fizioterapijske tehnike, zdrava prehrana koja uključuje raznovrsno voće, poput jabuka, može pružiti tijelu potrebne nutrijente i podršku tijekom procesa rehabilitacije i fizioterapije. Važno je konzultirati se sa stručnim fizioterapeutom kako biste dobili individualiziran pristup vašoj rehabilitaciji.

Svijet u centru svijeta

Učenici prvog, trećeg i četvrtog razreda gimnazije i dizajna za web posjetili su Ludbreg. Ludbreg je najpoznatiji po tome što ste tamo nalazi centar svijeta. O tome, kao i o nastanku samog grada te njegovog imena ima više legendi. Učenici su posjetili Muzej grada Ludbrega u sklopu kojega su vidjeli kapelu dvorca Batthyany-Strattmann, tamošnju zbirku misnica te arheološki park Iovia. U dvorcu su posjetili i restauratorske radionice Restauratoskog centra Ludbreg (u sklopu Hrvatskog restauratorskog zavoda). Tamo su djelatnice radionice za restauraciju tekstila i radionice za restauraciju polikromiranog drva predstavile svoj posao.

Muzej bećarca, Pleternica

Na jednodnevni izlet - terensku nastavu - dio naših učenika krenulo je put Slavonije. Upoznati taj dio Lijepe naše mogli su bolje preko bećarca. Posjetili smo muzej tog posebnog načina pjevanja naših šokaca u Pleternici, a o tom ih je upoznala u školi prof. glazbene umjetnosti.

Bećarac je popularni tradicijski napjev s područja Slavonije, Baranje i Srijema. Prati sve važne događaje u životu pojedinca.

Tekst bećarca je u desetercu, a stihovi su najčešće ljubavni; hvale se vlastite vrline, ljepota, sposobnosti, imovno stanje; izrugivanje, prkos i inat su također teme.

U bećarcu se obično "natpjevavaju" dva ili više vodećih pjevača koje prati skupno pjevanje i svirka narodnih glazbala.

U studenom 2011.g. UNESCO je upisao bećarac u popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.

Muzejem smo bili oduševljeni iz nekoliko razloga. Ponajprije, naučili smo mnogo stvari o bećarcu, toj kulturnoj baštini koju do sada gotovo i nismo poznavali. Zatim, iznenadila nas je mjera u kojoj je ovaj postav interaktivan: gotovo svaki izložak izaziva posjetitelja da nešto učini (otpjeva, otpleše, sjedne na vrtuljak, napravi fotografiju, snimi video...). I za kraj, ali ne najmanje važno - svi smo se, i učenici i profesori, izvrsno zabavili! Izložba nas je u tolikoj mjeri oduševila da je na ručku, nakon posjeta Muzeju, otpjevano nekoliko - trenutkom inspiriranih - bećaraca. Evo jednog:
Nisu ovo barabe ni lole
Već su đaci iz privatne škole

Izlet smo završili u Lipiku na Državnoj ergeli lipicanaca diveći se prekrasnim konjima.

Na jedan dan učitelj

Na Svjetski dan učitelja u našoj školi učenici zamjenjuju profesore, pedagogicu i ravnateljicu. Ovo je osvrt današnjeg vršitelja dužnosti ravnatelja, Jana B. iz 3.w razreda smjera web dizajner.


Današnji dan mi je počeo izazovno trebao sam pročitati pravilnik o školskom redu i iz njega izdvojiti najbitnija pravila o ponašanju u školi. Pazio sam na učenike i nastavnike... ne, ne i ne bacati otpad na terasu i u dvorište škole. Dijelio hranu u blagovaonici za vrijeme velikog odmora i počistio smeće za učenicima. Razgovarao s učenicima, pratio kako napreduju zamjene osmišljene za današnji dan.

Ovo mi se iskustvo jako svidjelo i htio bih ga ponoviti. Biti ravnatelj je raznoliko radno mjesto. Sad me trebaju ovi, sada oni.


Tko želi na malo drugačiji maturalac?

Jedna profesorica iz naše škole potrošila je dio ljetnih praznika na ekspediciju u Peru. S grupom prijatelja iz Alpinističkog odsjeka HPD Zagreb Matica boravila je dvadesetak dana u Andama, u gradu Huarazu, koji im je služio kao polazišna točka za aklimatizacijske trekove, a kasnije i uspone na nekoliko vrhova iz masiva Cordillera Blanca (visokih oko 6000m). Nakon postignutih ciljeva ekspedicije ostalo je vremena i za uživanje u nekim turističkim atrakcijama. Budući da je naša profa već prije vidjela najpoznatije peruanske lokalitete (Macchu Picchu, Cuzco, pustinju Nazca, kanjon rijeke Colca, jezero Titicaca), ovaj puta je odlučila posjetiti jedno od najviših sportskih penjališta na svijetu, koje je ujedno i bogato arheološko nalazište - Hatun Machay, a nakon toga je provela i tjedan dana istražujući džunglu, ploveći čamcem po Amazoni i pritokama. Ova peruanska avantura našoj je profesorici svakako pri vrhu top liste najluđih putovanja u životu, i potrudit će se svojem razredu priuštiti nešto slično (naravno, u blažem i bezopasnijem obliku).

Prizemljeni Sunčev sustav

Početkom listopada učenici prvih razreda proveli su sat kemije, biologije i geografije na otvorenom, u središtu grada. Odabrali smo temu koja povezuje sva tri predmeta i posjetili smo Prizemljeni Sunčev sustav u središtu grada. Prošetali smo do Sunca koje se nalazi u Bogovićevoj ulici, a zatim smo krenuli prema ostalim planetima. Došli smo do Merkura, Venere, Zemlje i Marsa, a dalje nismo išli. Naučili smo zašto je Sunce važno za život na Zemlji, koji kemijski procesi se odvijaju na njemu, koja je posebnost svakog od planeta i mnoge druge stvari.

Međunarodni dan starijih osoba

Akcija "+60 - osjećam se za 10!" namijenjena je za starije osobe povodom njihovog dana (1. listopada - Međunarodni dan starijih osoba). Na akciji su sudjelovali učenici završnog razreda fizioterapeutskih tehničara u suradnji s Podružnicom umirovljenika Dragonožec i Mjesnim odborom Dragonožec. Učenici su pokazali međugeneracijsku solidarnost pružajući besplatne masaže, edukaciju starijim osobama, a njima su se pridružile lokalna medicinska sestra te patronažna sestra koje su mjerile šećer i tlak prisutnima.

Vrijedne domaćice članice udruge umirovljenika napravile su kolače te naše aktere događaja počastile i narescima te sokovima.

Tu smo jedni za druge, kako bi naš suživot bio što kvalitetniji. Ne smijemo zaboraviti da ćemo i mi mladi jednog dana ostariti te moramo svojim primjerom pokazati kako se treba odnositi prema starijima i nemoćnima.

Kako bi se osobe treće životne dobi uopće informirale o događaju, zaslužni su naši učenici 3.w razreda koji su izrađivali plakate za tu svrhu, a izabran je rad učenika Jana J.

Terenska nastava: Medvedgrad

Učenici 3. razreda naše škole posjetili su srednjovjekovnu utvrdu Medvedgrad u sklopu terenske nastave iz Povijesti. Uz stručno vodstvo, učenici su pogledali izložbeni postav Medvedgrada, upoznali su se s uzbudljivom poviješću našega grada i njegovim mističnim pričama. Učenici su imali priliku naučiti o životima povijesnih ličnosti Medvedgrada, odnosno čuli su priču o "Zloj kraljici" Barbari Celjskoj i njenom gavranu, kao i priču o plemićkoj obitelji Gregorijanaca – poznatim likovima iz Šenoinog romana Zlatarevo zlato.

Svjetski dan srca

Povodom Svjetskog dana srca, naši učenici 4. razreda usmjerenja fizioterapeutskih tehničara držali su predavanja o srcu, važnosti kretanja, prehrani na zdravlje srca, ali i o bolestima srca, kako bi naši učenici i profesori mogli prevenirati njihov nastanak.

Također su mjerili tlak i puls, kako bi svatko u školi mogao usporediti svoje vrijednosti s referentnim i djelovati ukoliko ima potrebe.

Bravo za naše mlade snage!

Europski dan bez automobila

Cijela EU obilježila je od 16. do 22. rujna tjedan Mobilnosti, a 22.09. Europski dan bez automobila. Učenici naše škole uključili su se u obilježavanje tih dana posjetom Masarykovoj ulici koja je od nedavno proglašena pješačkom zonom kao i Stara Vlaška u kojoj se nalazi naša škola.

Tjedan pod parolom Kombiniraj i kreći se! kampanja je EU komisije sa ciljem unapređenja kvalitete života građana u urbanim sredinama promovirajući alternativna i inovativna rješenja urbanog transporta. Cilj akcije je smanjenje zagađenja zraka i unapređenje kvalitete života - smanjenje potrošnje energije i zagađenja, ali poboljšanje životnih uvjeta i zdravlja.

Mala drama na Ribnjaku

Sat hrvatskoga jezika održali smo na otvorenom, u zelenilu parka Ribnjak. Učionicu smo preselili u otvoreni prostor koji nam je dao pregršt mogućnosti za uvježbavanje komunikacije. Odabrali smo nekoliko dramskih tehnika: Hobotnicu, vizualno efektnu igru koja se temelji na dogovoru. Učenici su se morali međusobno koordinirati, sinhronizirano s učenikom ispred i iza sebe mijenjati položaje ruku. Zamrznuta priča - tehnika u kojoj umjesto verbalnog prepričavanja učenici "zamrznutim slikama" - mimikom, prikazuju ključni događaj iz neke priče (odlučili smo se za Crvenapicu). I zadnja, ali i najzahtjevnija tehnika, bila je Vođenje glasom. Učenici su se podijelili u parove, jedan je učenik imao zatvorene oči, a drugi ga je učenik dozivanjem vodio parkom. Tom smo vježbom naučili da je itekako potrebno imati povjerenja u sugovornika i pravilno reagirati na njegovu uputu. Cilj terenske nastave je ostvaren, uz zabavu i smijeh naučili smo kako je važno komunicirati i razumijeti se, pa makar to bilo rukama i nogama.

Do vrha Sljemena i natrag

Na kraju prvog tjedna, 08.09. dan je fizioterapeuta. Taj dan već tradicionalno obilježavamo pješaćenjem na Sljeme. Oduševljeni profesori i učenici što će lijepi dan provesti na zraku učeći u prirodi, upoznavajući okoliš svoga grada, krenuli puni entuzijazma i adrenalina. Kod mnogih sve to splasnulo pri prvim metrima uzbrdice, ali većina ipak uspješno i zadovoljno osvojila vrh. Rastegnuta linija staze prihvatila je sve hrabre penjače. Jedni su bodrili druge i u društvu prijatelja osvajali stazu. Jedna manja skupina odustajala je putem, a nekolicina se u dogovoru s razrednicima vraćala žićarom. Planinarenjem su, tj. pješaćenjem svi su ojačali mišiće i kosti i tako obilježili dan fizioterapeuta. Još da su imali snage odvježbati koju fiziovježbu na vrhu dan bi bio ispunjeniji. Ali, i odmor u planinarskim domovima je dio terapije.

Maturalno putovanje: Costa Brava

Krajem kolovoza 2023. godine 21 učenik Privatne gimnazije i strukovne škole "Svijet", uoči svoje završne godine u srednjoj školi, uputio se u španjolsku avanturu maturalnog putovanja.

Putovanje je provedeno u organizaciji putničke agencije Speranza iz Zagreb. Učenici su na put krenuli u pratnji razrednice i profesorice hrvatskog jezika, a društvo nam je tijekom putovanja pratila i manja grupa učenika Medicinske škole Vrapče.

Prvi dan putovanja proveli smo u veselju i (ne)spavanju tijekom autobusne vožnje od Zagreba do Civitaveccie, pomorske luke sjeverno od Rima, gdje smo se u večernji sat ukrcali na trajekt.

Drugi dan putovanja slijedilo je uživanje na trajektu linije Garibaldi, sunčanje na palubi (iako više kupanje od vlage Sredozemne klime), uživanje u sadržajima na 9 etaža ili odmaranje u našim kabinama. Negdje oko 19.00 sati navečer vidjeli smo Barcelonu u daljini. Uslijedilo je iskrcavanje, ukrcavanje u autobus i vožnja do našeg hotela u poznatom ljetovalištu Lloret de Mar. Naš hotel nas je oduševio svojim ljubaznim osobljem, koje je za gladne Hrvate držalo večeru toplom i ukusnom.

Sljedeća 3 dana učenici su proveli naizmjenično u razgledavanju prekrasne Barcelone i iskreno, u spavanju u svojim hotelskim sobama. Noćni život Lloret de Mara je bio previše privlačan za njih da otkrivaju ljepote gradića ujutro.

U Barceloni smo obišli poznatu šetnicu La Rambla, prekrasnu luku, park Guell, brdo Montjuic, Camp Nou muzej pokraj već sada derutnog starog stadiona i po pljusku vanjsko pročelje Sagrade Familie. Ali vrijedilo je svake kapi kiše. Također smo jedan dan proveli u novom znanstvenom muzeju Cosmo Caixa, s postavom o svemiru, fizici i okolišu. Osobito nas se dojmila mala replika kišne šume usred samog muzeja.

Zadnji dan u Španjolskoj pokazao se kao najizazovniji. Ujutro buđenje i odjava iz hotela, zatim malo opuštanja do ručka i onda odlazak prema kući. Na putu smo stali u Figueres, gradić poznat kao rodno mjesto slavnog nadrealista Salvadora Dalia. Nakon što smo obišli njegov muzej, imali smo i kratku pauzu za šetnju tim lijepim gradićem. Nakon FIgueresa, krenuli smo put Girone, prekrasnog gradića na kanalima, gdje se nalazila i zračna luka iz koje smo planirali naš let za Zagreb. No, let je bio zakazan za 3.30 ujutro! Što je značilo provesti večer u Gironu, zatim malo odrijemati u čekaonici aerodroma i onda zaista umorni ukrcati se na avion za Zagreb. Učenici su zaključili da im je putovanje bilo odlično, a sada kreću pripreme za maturu. Generacija 2023./2024. spremna je za završnicu svog srednjoškolskog obrazovanja!

Prvi dan nastave

Prvi dan nastave, nestrpljivo isčekivan, pomalo sa strahom, pomalo s radošću. Došao i prošao. I svi sretni, veseli napustili učionice s punim, preteškim torbama udžbenika.

Nije ta srednja tako strašna. Veselo i dobro društvo, dragi profesori puni dobre volje, a svi spremni i odlučni učiti što bolje.

Živjela škola.