Učenici 1., 2. i 3. razreda smjera fizioterapeutski tehničar s profesorima posjetili su plantažu smilja, Immortelle farm na otoku Krku. Kratka prezentacija, od ideje do realizacije, priprema sjemena i sadnica te terena na kojem je plantaža smilja, bila je uvod u obilazak plantaže tokom kojeg su nas pratila i 2 magarca koji čiste plantažu od korova.
Proces prerade smilja, destilacija i dobivanje eteričnog ulja i hidrolata prikazani su nakon razgledavanja plantaže. Tako je dobivena cjelovita slika o tom vrijednom projektu koji je započeo 2016. godine. Učenici su pokazali veliki interes za ove proizvode i na postavljena pitanja dobivali informacije o uporabi ulja i hidrolata u terapeutske svrhe, te za proizvodnju kozmetičkih preparata.
Nakon ručka u restoranu novouređenog kampa Omišalj provedeno je vrijeme u kupanju i praćenju prijenosa utakmice Hrvatska - Albanija.
Na kraju školske godine učenici naše škole bili su na jednodnevnom izletu u Ozlju – gradu Zrinskih i Frankopana. Smješten uz rijeku Kupu, Ozalj je nekoć bio sjedište moćne hrvatske vlastele i poprište iznimnih kulturno-povijesnih zbivanja. Tom smo prilikom posjetili Zavičajni muzej u utvrdi grada, a velik dio muzeja posvećen je ozaljskoj gluhonijemoj umjetnici Slavi Raškaj. Ova je posebna umjetnica obožavala slikati svoje rodno mjesto, osobito Kupu, pa je ona čest motiv na njenim minijaturama. Iako je umrla prije svoje tridesete godine, Slava Raškaj ostavila je dubok trag u ozaljskoj povijesti.
Također smo posjetili i hidroelektranu Munjaru – zaštićeni spomenik kulture, ali Munjara ne izgleda kao ostale elektrane – ova elektrana izgleda kao dvorac na rijeci! Izgrađena je za osvjetljavanje grada Karlovca, a danas proizvodi zelenu električnu energiju.
Posljednje odredište našeg izleta bio je obilazak Etno parka Ozalj kojeg čine razni objekti i kućice izrađene po tradicijskoj arhitekturi, a u kojima se nalazi autentični inventar star stotinama godina. Krovovi kućica prekriveni su "škopom", posebnom vrstom krova napravljenog od raži, a same kućice su vrlo rijedak primjerak tradicijske gradnje ovog kraja.
Nakon ručka, slobodnog vremena i zasluženog odmora, prema Zagrebu uputili smo se u poslijepodnevnim satima.
Školski projekt Životni ciklus leptira gubara uspješno je završen. Tijekom dva mjeseca, svakodnevno smo promatrali razvoj vrste Lymantria dispar, njihov razvoj od jaja, preko ličinki (gusjenica) i kukuljica, sve do odraslih leptira.
Pozdravljam sve ovdje prisutne sretne ljude.
Sretne roditelje - djeca su im završila srednju.
Sretne profesore - ispraćaju još jednu generaciju.
Sretne učenike - pred njima su novi izazovi.
A ja - kada god ispraćamo generaciju razmišljam kojim ih riječima ispratiti i opisati. Već sam napisala tridesetak stranica za knjigu Srednjoškolske uspomene. Sada ću biti kraća. Pošto je škola odgoj i obrazovanje opisat ću vas, draga djeco, gledano svojim očima kroz ta dva pojma.
Odgoj - gotovo sam vas svaki dan dočekivala na školskoj terasi s pozdravom Dobro jutro. Pola vas je odgovaralo, a pola uvijek sa slušalicama u ušima i nitko i ništa u njihovom svijetu. Kroz prozor ureda gledala sam kašnjenja na sate, sa sendvičima i pićem u rukama. Na hodniku kroz vrata slušala - spremi mobitel, ništa ne slušaš, izađi se malo ohladiti, idi kod ravnateljice. Neki dolazili često, neki nikada. Bravo ovi drugi.
Obrazovanje - najčešće u učionicama bruje kao pčelice, radna atmosfera, zapiši, ponovi, objasni, pitaj što nisi razumio, dođi na učenje, pročitaj lektiru, dobio sam odličan, ispravio sam dvije jedinice. Priprema za državnu maturu, obrana završnih radova - kruna rada i završetak srednje.
Poštovani roditelji, hvala što ste nam bili podrška, kritika i pohvala. Zajedničkim radom i trudom ovi mladi danas naš su uspjeh.
Cijenjeni profesori, hvala što volite svoj posao i što vam nije teško prenositi znanje. Nije lako držati zainteresiranima sve učenike. Ali, što ste bolji glumci informacije lakše sjedaju u pametne glave.
Draga djeco, želim vam položenu državnu maturu, upis željenog fakulteta, dobar posao, kroz život okruženje dobrih ljudi, puno prijatelja, puno ljubavi, a najviše zdravlja. Večeras dobru zabavu.
govor ravnateljice
U sklopu nastave tjelesne i zdravstvene kulture svi učenici škole posjetili su Muzej sportskih ZGoda u Palmotićevoj ulici. Tijekom obilaska učenici su mogli naučiti više o povijesti hrvatskog i zagrebačkog sporta kao i isprobati razne sportove. Najveći dojam na učenike ostvarile su prave olimpijske medalje s raznih Igara te sportovi kao što su mačevanje, hokej na ledu, veslanje i gimnastička preča. Zahvaljujemo se vodstvu muzeja na ugodnoj prezentaciji te se nadamo da se vidimo uskoro ponovo!
Uvijek s veseljem, u okviru predmeta Glazbena umjetnost, u našoj školi upriličimo susret učenika gimnazije i web dizajna s uspješnim učenicima glazbenih škola. To je prilika da naši učenici neposredno upoznaju instrumente i izvođače koje inače vide samo na snimkama izvedbe na raznim medijima ili iz daljine u sastavu nekog orkestra.
Ne samo da iz prve ruke saznaju kako se proizvodi ton na određenom instrumentu nego dobivaju uvid i s kojim se teškoćama suočavaju glazbenici u savladavanju tehnike instrumenta. U tim susretima i međusobnoj komunikaciji uvijek se iznova podsjetimo da iznimne rezultate možemo postići samo uz veliki angažman, odricanje i dobru organizaciju vremena.
Učenici gimnazije i web dizajna su upoznali zanimljive goste: mladog glazbenika Filipa Mikušu, prof. koji predaje klarinet i njegovu učenicu, Katarinu Sopić koja završava 1. razred srednje glazbene škole "Ferdo Livadić" iz Samobora.
Bio je to vrlo zanimljiv program. Na početku je Katarina izvela ulomak 1. stavka koncerta K. Stamitza, a zatim su popularnu skladbu Scotta Joplina: The Entertainer odsvirali zajedno Katarina i njen profesor. Na kraju smo čuli ulomak Le Coucou od L.C. Daquina.
Nastava u Glazbenim školama je koncipirana tako da su na satu instrumenta samo profesor i učenik pa je bilo zanimljivo vidjeti kako prof. koji raspolaže zavidnom tehnikom i lakoćom sviranja daje svojoj učenici dionicu prvog klarineta.
Zahvaljujemo našim gostima na ovoj lijepoj, korisnoj i zanimljivoj suradnji.
Učenici naše škole krajem su nastavne godine otišli u Maksimir na vježbu orijentacijskog hodanja. Koristeći se geografskom kartom pronašli smo 6 označenih točaka. Na svakoj od njih nalazilo se pitanje na koje su učenici trebali odgovoriti. Vježbali smo kretanje u prostoru uz geografsku kartu, a naučili smo i nekoliko novih stvari o parku Maksimiru. Kada smo odgovorili na sva pitanja dobili smo konačno rješenje, a to rješenje bilo je ime naše škole - SVIJET.
Učenici strukovnih smjerova, web dizajner i fizioterapeutski tehničar, posjetili su ovogodišnji WorldSkills Croatia koji organizira ASOO na Zagrebačkom velesajmu. Kroz interaktivne aktivnosti imali su priliku iskusiti vještine u različitim područjima i dobiti dodatne korisne informacije o svojim strukovnim programima. Usput su pozdravili svoje profesore koji i ove godine sudjeluju u prosudbenoj komisiji strukovnog natjecanja na državnoj razini.
Učenici i nastavnici naše škole u svibnju su posjetili austrijski grad Linz. Okupili smo se vrlo rano te smo krenuli na izlet. Nakon ugodne vožnje i par usputnih zaustavljanja stigli smo u Linz. Ondje nas je dočekalo lijepo vrijeme te smo započeli s razgledavanjem. Prošetali smo prekrasnom jezgrom grada koja se nalazi uz Dunav. Obišli smo razne znamenitosti u gradu, a vidjeli smo i najveću austrijsku crkvu, Linzer Mariendom, u koju stane oko 20 000 ljudi. Nakon razgledavanja uživali smo u slobodnom vremenu tijekom kojega smo probali čuvenu Linzer tortu, kupili suvenire i vidjeli još puno toga. Navečer smo došli u hostel. Nakon što smo se još malo podružili i sakupili dojmove otišli smo spavati kako bismo idući dan mogli odmorni razgledavati ono što nas očekuje. Drugi smo dan posjetili muzej Ars Electronica. U muzeju smo naučili puno toga o tehnologiji, društvu i umjetnosti. Svatko je pronašao nešto što ga je posebno zanimalo pa su neki od nas ostali u muzeju i dulje nego što smo planirali. Nakon što smo obišli muzej malo smo se odmorili te smo brdskim tramvajem krenuli prema ZOO-u. Kada smo se tramvajem popeli do vrha uživali smo u prekrasnom pogledu na grad Linz s vidikovca. Nakon što smo se fotografirali na vidikovcu otišli smo u ZOO. Vidjeli smo mnoge životinje, a neki od nas su ih čak i nahranili. Kada samo završili obilazak ZOO-a krenuli smo prema Zagrebu. Nakon ugodne i vesele vožnje prepuni dojmova stigli smo u Zagreb.
Opera Traviata je u svijetu najizvođenija opera, a smatra se i najomiljenijom Verdijevom operom. Učenici naše škole su u pratnji profesora posjetili HNK, upoznali se s Traviatom i uživali u vrhunskoj izvedbi i u prekrasnom ambijentu. Na temelju neposrednog kontakta i doživljaja učenici su proširili temeljno znanje stečeno kroz nastavu glazbene umjetnosti. Nadamo se da smo na taj način kod mnogih potaknuli interes za kvalitetnu umjetničku glazbu kao i želju za posjećivanjem kulturnih, kazališnih i koncertnih događanja.
Dojdi osmaš 2024. na suncem okupanom Zrinjevcu ugostio je mnoge zagrebačke srednje škole, a među njima i naš Svijet. Od samih početaka rada naše škole, uvijek smo se rado odazivali i uredili naš Dojdi osmaš štand za buduće srednjoškolce. Kao i svake godine, naši vrijedni učenici spremno su uskočili te izvrsno prezentirali naše programe - fizioterapeutski tehničar, web dizajner, gimnazijalac - svim zainteresiranim učenicima, roditeljima pa čak i bakama i djedovima. Svim osmašima želimo uspješan završetak osnovne škole i vidimo se u rujnu!
Učenici 3. razreda fizioterapeutskog smjera i 2. razreda web dizajna posjetili su Mirogoj – zagrebačko centralno groblje, a ujedno i mjesto koje obiluje materijalnom kulturnom baštinom. Imali su priliku saznati zašto se Mirogoj često naziva i "muzejom na otvorenom", ponešto su naučili o znamenitim arkadama Hermanna Bolléa, kao i povijesti grada Zagreba. Posjetivši stari i novi dio groblja, ali i neizostavni Gaj Urni, učenici su se još jednom prisjetili brojnih velikana iz hrvatske povijesti čija se posljednja počivališta nalaze upravo na Mirogoju.
U sklopu projektne nastave iz povijesti, učenici naše škole posjetili su Arheološki park Andautoniju. Upravo su na tome mjestu vidljivi ostaci starog antičkog grada iz doba Rimskog Carstva (1. - 4. stoljeće), a od 1994. godine otvoren je arheološki park gdje se mogu razgledati ostaci rimskog grada. Izgled grada Andautonije bio je istovjetan strukturi drugih rimskih gradova pa smo prilikom posjeta imali priliku vidjeti kako su izgledale rimske popločene ulice, a vidjeli smo i ostatke rimskog gradskog kupališta, antički sarkofag, prekrasan reljef s likom božice Nemeze itd. Također smo zaigrali i antičku društvenu igru – tris, okušali smo se u izradi rimskog nakita i bule, a kao vrhunac cijelog posjeta zasigurno je bilo odijevanje poput pravih Rimljana – u njihove poznate toge.
Predstava Euforija autorski je projekt Ksenije Zec prvenstveno namijenjena tinejdžerima. Predstava se fokusira na srednjoškolce i njihovo ponašanje. Ponašanje srednjoškolaca u današnje vrijeme prikazuje se kretnjama i ponašanjem životinja na početku predstave, ali i kao dan ili dva kada su učenici jednog razreda fokusirani na maturalnu večer. Predstava mi se jako svidjela zato što sam se mogla pronaći u njoj i izvrsno su pokazali generaciju Z koja odrasta okružena tehnologijom i sve se vrti oko iste te tehnologije.
Tiffany
Učenici naše škole nedavno su posjetili kazalište ZKM kako bi pogledali predstavu Euforija. Predstava je pratila priču o maturantima neke škole i njihovim avanturama tijekom školskih godina. Bilo je jako zabavno gledati kako likovi prelaze iz životinja u ljude i situacije s kojim se susreću u njihovim zadnjim srednjoškolskim danima. Glumci su bili izvrsni u svojim ulogama, a atmosfera u kazalištu bila je vrlo ugodna i energična. Cijela predstava je bila puna smijeha i emotivnih trenutaka. Nakon predstave, učenici su bili oduševljeni i ispunjeni pozitivnim emocijama (izrazito maturanti naše škole) te su se složili da je posjet kazalištu bio nezaboravan doživljaj.
Dora
Hrvatska tradicijska glazba je izuzetno bogata i raznovrsna. U planu i programu glazbene umjetnosti poznavanje tradicijske glazbe zauzima važno mjesto u odgojno-obrazovnom procesu. Imali smo veliku sreću da su naši gimnazijalci povodom Svjetskog dana plesa mogli posjetiti ansambl LADO.
U sažetom obliku od jednog sata smo imali priliku vidjeti kako funkcionira svakodnevni radni dan jedinog profesionalnog folklornog ansambla u Hrvatskoj koji našu domovinu izuzetno uspješno predstavlja po cijelom svijetu. Vidjeli smo kondicijski trening, zagrijavanje, plesnu probu, upjevavanje, ugađanje i sviranje tradicijskih glazbala pa sve do slaganja i finalne izvedbe pjevanja pjesme i koreografije.
Ovaj posjet nam je bio poticaj za razvijanje osjećaja prema tradicijskoj glazbi i inspirirao nas da što uspješnije kreiramo planirani projekt za kraj šk. god. pod nazivom "Tradicijska glazba Slavonije i Dalmacije".
U našoj školi svake godine 22. travnja na neki način obilježavamo Dan planete Zemlje sa ciljem podizanja svijesti o problemima vezanim za globalno onečišćenje okoliša, ali i pronalaska najboljih rješenja za njegovu zaštitu. Tako su naši gimnazijalci prvih razreda u sklopu nastave hrvatskoga jezika bogatili svoj rječnik i pronalazili termine, riječi i fraze vezane za temu Spasimo Zemlju, te osmišljali i predstavljali program svojih malih organizacija za spas Zemlje.
CARNetova redovna godišnja konferencija (CUC) ove je godine održana na temu AI u obrazovanju - Novi početak ili početak kraja.
I dok su profesori gotovo svih predmeta ogorčeno komentirali učeničku zlouporabu ChatGPT-a, istovremeno su prisustvovali brojnim radionicama na kojima su upoznavali razne alate koji koriste upravo AI. Broj alata - za rad s učenicima, kao i za pripremu nastavnih materijala - baziranih na tehnologiji umjetne inteligencije - svakim je danom veći i raste eksponencijalno.
Sudionici konferencije dobili su uvid u CARNet-ov novi projekt, "BrAIn", koji ima dva cilja:
Zanimljivo je bilo slušati i o pravnoj regulativi na području UI. Europska unija je vrlo nedavno (lipanj 2023.) donijela pravni Akt o umjetnoj inteligenciji, po kojem obrazovanje spada u visokorizični sustav te je primjena UI najstrože kontrolirana. Npr. strogo je zabranjen social scoring (tko je od vas gledao seriju Black Mirror?) ili emocionalno profiliranje učenika...
Nekoliko misli koje se nameću kao zaključak cijele konferencije i koje upućujem kolegama profesorima:
Za kraj, riječi predstavnice jedne velike tech korporacije koja je sudjelovala na konferenciji: "We hire for attitude. Not skills nor knowledge. And that's where you teachers come in."
Naši su učenici 3.f i 3.g razreda, u sklopu nastave Zdravstvene psihologije i Sociologije, posjetili SOS Dječje selo Lekenik.
S obzirom da je to bila njihova terenska nastava, u Lekeniku su predstavnici razreda održali prezentacije na temu "Kako osnažiti mentalno zdravlje" namijenjenu odgajateljima i stručnim suradnicima, kao i prezentacija "U zdravom tijelu zdrav duh" namijenjenu štićenicima SOS Dječjeg sela.
Također smo od naših domaćina čuli puno zanimljivih informacija o samim počecima SOS Dječjeg sela, koje je prošle godine (2023.) proslavilo 30 godina postojanja.
Koncept SOS sela nastao je u Austriji nakon Drugog svjetskog rata, kada je liječnik i filantrop Hermann Gmeiner uvidio jednu od najgorih posljedica rata - puno osiromašene i napuštene djece, koja su živjela na ulici i bila prepuštena samima sebi. Ubrzo je osnovao Zakladu koja i dan danas financira preko 160 SOS sela (Societas Socialis) diljem svijeta za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi.
Danas u RH imamo 2 SOS sela - u Lekeniku te u Ladimirevcima, mjesto blizu Valpova.
Lekenik danas broji 15 SOS kuća, a 11 je trenutno aktivno s ukupno 56 djece.
Najviše je djece predškolske dobi, a školarci nakon 8. razreda najčešće upisuju srednje škole u Velikoj Gorici ili Zagrebu te se tamo uključuju u Zajednice mladih, koje onda preuzimaju brigu za njih.
A o SOS mamama i tetama mogli bismo pisati još jako puno. Požrtvovnost tih žena, da svoj život posvete brizi za napuštenu djecu (osim određenih slobodnih dana u godini, SOS mama je 24 sata u SOS kući sa svojom djecom) vrijedna je divljenja.
Učenici prvih razreda tijekom nastave geografije učili su o meteorologiji i klimi na Zemlji. U učionici smo učili o tome zašto je klima pojedinog dijela Zemlje baš takva. Naučili smo da je klima u Zagrebu umjereno topla. Naučili smo nešto i količini padalina, tlaku zraka, vjetru i dr.
Učenici su znanje proširili posjetivši Holzerov meteorološki stup na Zrinjevcu. Ondje smo vidjeli koje su prosječne vrijednosti pojedinih klimatskih elemenata u Zagrebu, koje su rekordne vrijednosti, ali i kolika je trenutna vrijednost temperature zraka i drugih klimatskih elemenata.
Obilježili smo Dan pješice u školu. S obzirom da naši učenici dolaze iz različitih dijelova Zagreba i okolice te bi nekima ova akcija trajala cijeli dan, odlučili smo se na dobrovoljnoj bazi okupiti grupe učenika. Zaduženi vođe puta sačekali su svoju skupinu dobrovoljaca na punktovima u Dubravi, Mihaljevcu i Bundeku, a maturanti su poveli grupe sa Črnomerca i Remize. Za 40 do 50 minuta pješačenja (oko 5 km) stigli do škole na drugi sat pa smo tako osmislili i nastavu. Nepješake i one koji stanuju blizu od prvog su sata čekali dežurni profesori i učenja.
Šetnja je bila divna i kako pjesma kaže, kada bismo tako mogli svaki dan.
U školu predavanje o produkciji došao je održati naš bivši učenik Karlo Gagulić. Iako tek prvostupnik režije, iza sebe ima već 6 filmova kratkog metra od kojih su mnogi nagrađivani, a ove će se godine u njegovoj organizaciji po drugi put održati festival studentskog filma pod nazivom Playbox. Učenici smjera web dizajna mogli su čuti svakakve zanimljivosti vezane za produkciju filma i festivala. Također, mogli su pogledati film "Škola koja ne postoji" u kojem se spominje i naša škola, te diplomski film "Što će selo reč".
Učenici gimnazijskih i web razreda posjetili su galeriju Hrvatskog školskog muzeja "Školica za 5" u kojoj je prikazana izložba Mitološki blizanci u Naroni. Zanimljivost izložbe očituje se u kombinaciji multidisciplinarnog izlagačkog pristupa u kojoj su povezane tradicionalne i moderne tehnike prikazivanja života blizanaca u mitovima. Cilj posjeta bio je korelacija predmeta likovne umjetnosti, povijesti i hrvatskoga jezika.
Moj doživljaj izložbe mitološki blizanci u Naroni
Izložba Mitološki blizanci u Naroni, autorice Sande Viskić, u Školskom muzeju veoma mi se svidjela. Iako je bila kratka, imala je puno informacija. U nastavku ću ukratko izvijestiti što sam naučio i vidio na izložbi.
Izložba koju smo posjetili u petak u Školskom muzeju u Hebrangovoj 5 u Zagrebu posvećena je mitološkim blizancima i njihovom značaju za društvene i političke prilike u Rimskom carstvu. Izložba je nastala u suradnji s raznim umjetnicima i rukotvorcima iz Hrvatske i cijelog svijeta. Neke predmete su napravili osnovnoškolci iz Ploča i Opuzena. Mitološki blizanci, koji su pomagali ljudima u nesigurnim situacijama, na izložbi su prezentirani kombinacijom digitalnih crteža i trodimenzionalnih predmeta od raznih materijala. Nakon proučavanja izložbe, zaključujem da je namijenjena djeci. Preporučio bih svim blizancima da otkriju nešto o sebi, a što možda prije nisu znali. Rođenje blizanaca u ranim društvima uvijek se smatralo iznimnim događajem, ili kao loš znak ili kao božanski dar. Više-manje, blizanci su u to vrijeme bili ili prijetnja društvu ili njegovi spasitelji. Autorica Sanda Viskić je ovu izložbu posvetila svojoj sestri blizanki koja već godinama živi u Americi i bavi se sasvim drugačijom profesijom (programer je u Kaliforniji), a s kojom je veže neprekidna bliskost. Našao sam komentar na Internetu da je Sanda u šali blizanki rekla "Nas dvije se još uvijek sporimo oko toga koja od nas je Heraklo, a koja Ifiklo" kao i blizanci na izložbi.
Na izložbi mi se najviše svidio prikaz kako Heraklo drži dvije zmije napravljene od vune, a pretpostavljam da se i ostalima svidio jer ljudi vole dobiti sliku nečega što su zamislili i nakon što su pročitali. Ovaj se trodimezionalni model mogao dotaknuti, pa vjerujem da je dojmio i ostale.
Andrej
Za učenike 1. - 4. razreda u školi je održana edukativna ornitološka radionica. Gospodin Manuel Jacmenović iz Društva za zaštitu, pomoć i proučavanje ptica upoznao je učenike s osnovnim karakteristikama ptica, njihovom anatomijom, prehranom, razmnožavanjem i značajem za cjelokupni ekosustav. Budući se svake godine susrećemo s problemom ptica ispalih iz gnijezda, korisno je znati da se u takvim slučajevima možemo obratiti u ovo prihvatilište. Kako sve ne bi ostalo samo na teoriji, na predavanju su učenicima društvo pravile dvije mlade sove ušare i osvojile ih svojom simpatičnošću. Nakon predavanja, uslijedio je terenski dio radionice u parku Ribnjak, gdje su učenici promatrali ptice, slušali njihovo glasanje i pokušali ga oponašati. Uspješno je završila i potraga za skrivenim gnijezdima - u grmlju smo pronašli gnijezdo kosa.
Lijepo li je zagrebačkoj katedrali kada je čuvaju proljetni dani, cvatu tulipani, mirišu jorgovani, pjevaju jaglaci.
Kako je tek lijepo gore na Tkalči našoj Zagorki, pored uha zuji joj pčela, a na ramenu joj vrapčić čeka i čeka i gleda kako cvijeće cvjeta.
A zbog Dolca da vidite Bana ne može se oduprijeti visibabama.
Zagreb je najbolji prijatelj proljeću.
pjesma 1.fB
Učenici 2. razreda iz predmeta fizikalna terapija učili su o parafinoterapiji i njenom učinku. Parafinoterapija je oblik toplinske terapije gdje toplina postupno polako prelazi s tijela veće temperature (parafin) na tijelo manje temperature (u ovom slučaju šaka). Služi najviše za ubrzavanje liječenja, ublažavanje boli u mišićima i zglobovima, a jedan je od najboljih agensa za poticanje cirkulacije.
Koristili smo se tehnikom rukavice, jedna od vrste primjene parafina u terapijske svrhe.
Naš školski projekt se nastavlja. Učenici trećeg razreda gimnazije u šumi na Dotrščini pregledavali su stabla i prikupljali jajna legla leptira gubara. Pritom su naučili kako se orijentirati u šumi, usjeveriti kartu i kretati se zadanim pravcem.
Prikupljene uzorke zatim su analizirali i izračunali da je u odjelu kojeg su pregledali, zaraženo 0.67% stabala i da će gusjenice gubara obrstiti 0.03 kg lista po svakom stablu u odjelu, što na sreću nije zabrinjavajuća vrijednost.
Jaja gubara pohranit ćemo u hladnjak sve do pojave prvih listova, a zatim ćemo uzgajati ove leptire u školi i promatrati njihove razvojne stadije.
Odavno su prošla školska natjecanja. Iz mnogih predmeta imali smo i mi zainteresirane učenike kao i svake školske godine - kemija, povijest, biologija, engleski jezik, njemački jezik, fizioterapeutska i web dizajnerska struka. Naši profesori, kao njihovi mentori, dodatno su ih poučavali i motivirali pa ih nekoliko ide i na županijska natjecanja:
Već do sada učinjen je lijep rezultat. Bravo svima. Na daljnjem natjecanju svima sretno.
Projekt "Budi mRAK! Izbjegni rak!" nastavljamo dalje! Ove školske godine 2023./2024. ponovno smo ugostili članove udruge studenata medicine CroMSiC, koji su našim učenicima prvih razreda prenijeli važne informacije o HPV infekciji i kako je spriječiti. Kroz interaktivnu radionicu učenici su mogli zaključiti koje je njihovo početno znanje o HPV-u, poslušati najbitnije informacije, mitove i zablude i na kraju radionice ponoviti naučeno gradivo.
Učenici su također čuli koje su sve mogućnosti za cijepljenje protiv HPV virusa i kako je besplatno za sve mlade do 25. godine života.
Za sve one koji žele pročitati više - Budi mRAK!.
Učenici 1. i 2. razreda gimnazijskog smjera imali su priliku naučiti brojne zanimljivosti o hijeroglifima na radionici Čitamo i pišemo hijeroglife koja se održala u prostorijama škole. Predavačice iz Arheološkog muzeja održale su učenicima kraću prezentaciju o pismu, a u radioničkom dijelu učenici su se i sami upustili u čari pisanja i čitanja staroegipatskih hijeroglifa. Zapisavši vlastita imena na papiriće i ukrasivši ih kartušama (četverokuti zaobljenih uglova kojima su bila uokvirivana imena faraona), svaki je učenik po završetku radionice dobio i vlastiti personalizirani bookmark.
Posjetili smo izložbu Body Worlds - fascinantan prikaz ljudskih tijela očuvanih metodom plastinacije. Osim što izložba pruža uvid u složenu strukturu tijela, objašnjava i način na koji organi i organski sustavi međusobno djeluju. Usporedbom zdravih organa s organima koji su zahvaćeni bolestima, potiče nas da više pažnje posvetimo svome zdravlju.
Naša škola je ove godine prvi puta sudjelovala na KnockOut Snow Festivalu koji se održavao na skijalištu Les Orres u Francuskoj. Šest smo dana bordali i skijali na visini oko 2500m, šest noći ludovali na koncertima u party areni u susjednom selu. Nikome nije jasno kako smo to fizički izdržali, znamo samo da je bilo nezaboravno i sljedeće godine idemo opet!
I ove godine pred kraj polugodišta maturanti su išli darivati krv te i na takav način postali dio onih koji se trude pomoći drugima.
A što o darivanju krvi kaže Hrvatski zavod za transfuzijsku medicinu:
Krv nije moguće proizvesti, jedini izvor tog lijeka je čovjek – darivatelj krvi. Svakodnevno brojni bolesnici trebaju liječenje krvnim pripravcima, stoga, kako bi se osigurao dovoljan broj krvnih pripravaka, potrebno je uvijek imati dovoljan broj darivatelja. Darivati možete punu krv i/ili krvne sastojke na staničnom separatoru. Krvne sastojke možete darivati samo u HZTM-u, nakon što ste više puta darivali punu krv.
Danas smo se svi trudili, radili i veselili oko već tradicionalnog božićnog sajma u našoj školi. Gimnazijalci i web dizajneri izrađivali su i pakirali različite kolačiće, bojali i ukrašavali licitarska srca, fotografirali događaje u školi, a fizioterapeutski tehničari masirali prijatelje, roditelje, profesore i učenike koji su se odazvali ovoj vrijednoj humanitarnoj akciji uz donaciju nekoliko hvale vrijednih i korisnih eura.
Prikupljen novac svake godine doniramo potrebitima, a ove smo se godine odlučili za Bolnicu Bistru, Specijalnu bolnicu za kronične bolesti dječje dobi, koju smo već nekoliko puta posjetili s darovima, a i kao volonteri i čiji su nam štićenici u srcu.
Hvala svima koji su u svoje srce ovom akcijom unijeli božićno svjetlo i drugima, a i sebi uljepšali blagdane.
Učenici svih razreda naše škole proveli su nekoliko dana u prosincu na adventskom putovanju u jednoj od najljepših europskih prijestolnica – Budimpešti.
Putovanje smo započeli u ranu zoru i po dolasku u Budimpeštu imali smo priliku čuti o brojnim zanimljivostima grada, kao i o njegovoj slavnoj prošlosti. Tijekom trodnevnog putovanja posjetili smo impresivnu Baziliku Sv. Stjepana, trg Vorosmarty ter, slavnu slastičarnicu Gerbaud, Trg heroja, najljepšu gradsku ulicu sa sjajnim palačama i Operom – Andrassy, a vrhunac samoga putovanja zasigurno je bila vožnja brodom po Dunavu s predivnim pogledom na zgradu Parlamenta.
Posljednjeg dana putovanja posjetili smo gradić Gödöllö gdje se nalazi najimpozantnija barokna građevina Mađarske – dvorac kraljice Elizabete, također poznat i kao "mađarski Versailles".
S putovanja smo se vratili u petak u večernjim satima. Oduševljeni Budimpeštom i puni pozitivnih dojmova, nije nam dugo trebalo da – već po dolasku u Zagreb – krenemo planirati nova putovanja!
Učenici 3.f razreda u sklopu predmeta Zdravstvena psihologija posjetili su jedan od najzanimljivijih zagrebačkih muzeja – Muzej iluzija.
S obzirom da su na nastavi obradili cjelinu "Osjeti i percepcija" i u teoriji se upoznali s različitim perceptivnim varkama, bilo je vrijeme i da provjere svoje znanje na praktičnim primjerima. Muzej je zaista pružio mnoštvo zanimljivih vježbica i izložbenih predmeta koji "varaju" ljudsko oko, a mi smo se odlično zabavili isprobavajući ih.
Iznimno smo ponosni što su naši gosti iz Erasmus+ projekta "Mental and Physical Health Direct" pridružili se učenicima 4.f razreda na terenskoj nastavi u Poliklinici Glavić, specijaliziranoj za neurorehabilitaciju – robotiku u području fizioterapije i rehabilitacije.
Domaćini su nas proveli po različitim prostorijama za robotsku neurorehabilitaciju, a mogli smo i isprobati neke od dijagnostičkih aparata koji mjere reakcije našeg tijela prilikom izvođenja pokreta.
Ovo je zaista budućnost rehabilitacije, a naši su maturanti dobili vrlo korisne savjete stručnjaka iz prakse – ukoliko žele karijeru u ovom zanimljivom području moraju raditi na dodatnoj edukaciji i specijalizirati se.
Web dizajneri su imali terensku nastavu na Visokom učilištu Algebra jer se tamo održavao tjedan Dušana Vukotića. Najprije smo prisustvovali projekciji remasterirane verzije Vukotićevog animiranog filma Surogat i prisjetili se koliko je to genijalan crtić i zašto je osvojio Oscara. Zatim smo imali prilike izbliza pogledati originalni kip Oscara, koji inače stoji zaključan u gradskom trezoru, ali je za ovu priliku izvučen iz mraka i izložen divljenju javnosti. Nakon toga domaćini su nas proveli zgradom Učilišta, a najviše smo se zadržali u njihovom profesionalnom studiju i režiji, koji čine sastavni dio Algebrinog studija Multimedijske produkcije. Mnogi od učenika vrlo brzo će ponovo doći u Algebru, jer smo pozvani na besplatne radionice tijekom zimskih praznika...
Učenici i profesori naše škole pogledali su predstavu "Naš razred" redatelja Jasmina Novljakovića, u produkciji kazališta Gavella. Predstava nam donosi priču o skupini školaraca iz malog poljskog mjesta, koje je doživjelo sovjetsku i njemačku okupaciju. Prikazuje djetinje snove koji se rasplinjavaju pod represijom, a dojučerašnji kolege iz razreda postaju neprijatelji, sposobni za nešto što nisu mogli ni pomisliti. Ova drama, uspješno izvedena na mnogim europskim kazališnim daskama, temeljena je na istinitom događaju.
Predstava je ostavila dubok dojam na naše učenike te ih navela na razmišljanje o obilježju rata da probudi ono najgore u ljudima.
Bliži se kraj Mjeseca borbe protiv ovisnosti, koji se svake godine obilježava od 15. studenog do 15. prosinca, a mi smo iznimno zadovoljni kampanjom koju je naša škola realizirala ove školske godine. Naime, škola je prema preporukama Ministarstva zdravstva zabranila unos energetskih pića u prostore škole, svjesni da je utjecaj štetnih kofeinskih pripravaka na ponašanje mladih veliki obrazovni i društveni problem. Zatim smo pozvali gošću Martinu Bekić iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, koja je našim učenicima prvih razreda održala interaktivno predavanje o štetnosti nikotina, s naglaskom na elektronske cigarete i nikotinske vrećice.
Kao obrazovna ustanova, dužni smo slušali struku i odgojno djelovati kako bi potaknuli naše učenike na kritičko razmišljanje i zauzimanje stava koji će očuvati njihovo zdravlje. Za sve zainteresirane, informacije o prevenciji možete pronaći i na web stranici HZJZ-a.
U sklopu školskog projekta iz biologije učenici trećeg razreda gimnazije prisustvovali su predavanju na Fakultetu šumarstva i drvne tehnologije. Izv.prof.dr.sc. Milivoj Franjević sa Zavoda za zaštitu šuma i lovno gospodarenje odgovarao je na brojna pitanja i upoznao učenike s najvažnijim kukcima šumskim štetnicima, njihovim životnim ciklusima i opasnošću koju predstavljaju za šumu u slučaju povećanja gustoće njihovih populacija. U siječnju, učenici će primijeniti stečeno znanje u praksi - prikupljat će jajna legla leptira gubara i procjenjivati brojnost jedinki u 2024. godini.
I ove godine sudjelovali smo u natjecanju iz računalnog razmišljanja zvanom Dabar. Natjecanje se odvija online, u 40 minuta treba riješiti 12 zagonetki koje, iskreno, uopće nisu jednostavne. Sudjelovalo je 24 učenika smjera web dizajner, a ovo je petero najbolje plasiranih, dream team koji za nagradu ide u neki escape room po vlastitom izboru:
Tradicionalna radionica za webiće, koju profesorica izvlači kao asa iz rukava u trenutku kad je svima dosta sjedenja za računalima, a vani je prekrasno vrijeme, ove je godine održana znatno kasnije ujesen nego inače. To se odrazilo na nekoliko aspekata radionice:
Radionica je unatoč svemu uspješno završena, i ostat će zapamćena kao #onokadsmosesmrzlikopingvinialRibnjakje biobašprekrasan.
Naše gimnazijalke stigle su u Knjižnicu S. S. Kranjčevića (Knjižnice grada Zagreba) kako bi prisustvovale predavanju dr. sc. Suzane Marjanić pod nazivom Krleža objašnjen srednjoškolcima ili od Melanije i Vražjeg otoka do Puta u raj.
Jednosatno druženje objedinilo je:
Učenicima prvih razreda medicinska sestra Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo održala je preventivno predavanje o štetnosti pušenja. Osim razgovora o opasnostima koje sa sobom nosi konzumacija konvencionalnih duhanskih proizvoda, poseban naglasak bio je na štetnosti e-cigareta i nikotinskih vrećica koje predstavljaju osobit rizik za zdravlje maloljetnika.
Učenici 3. i 4. razreda, smjer fizioterapeutski tehničar, posjetili su bolnicu Bistra, Specijalnu bolnicu za kronične bolesti dječje dobi u Gornjoj Bistri. Po dogovoru s osobljem bolnice ponijeli su odgovarajuće potrepštine njihovim štićenicima, a najljepše što su ponijeli dobra i otvorena srca za par sati barem volontiranja s djecom kojoj je pažnja i pomoć itekako potrebna.
"Ne mogu vam opisati sreću djelatnika zbog vlažnih maramica i ostalog što smo donijeli. Također ne mogu opisati sreću djece što su imali društvo. Bolnica je stvarno otvorena da dogovorimo neku dinamiku dolazaka, a učenicima je ovo najbolji način naučiti ponešto iz predmeta kliničke medicine", riječi su profesorice Lee.
U dogovoru s bolnicom i školom učenici mogu odraditi obaveznu ljetnu praksu volontirajući kod njih.
Dojmovi učenika: prvi puta vidjeli toliko bolesne djece i takve hendikepe. Svi potreseni i voljni i dalje surađivati i izmamiti osmijeh na licu štićenicima bolnice.
U sklopu međupredmetne radionice (glazbena umjetnost i talijanski jezik), našu Školu su posjetili učenici glazbenih škola: Jordan (GŠ Vatroslav Lisinski, gitara), Julijana (GŠ Ferdo Livadić, violina) i Laura (GŠ Pavao Markovac, kontrabas).
Cilj radionice je bio: upoznati naše gimnazijalce i web dizajnere s darovitim učenicima glazbenih škola, njegovati kulturu slušanja glazbe, upoznati djela talijanskih kompozitora (Niccolò Paganini, Carlo Domeniconi, Giovanni Battista Lulli... itd.), saznati vrste i dijelove instrumenata, poticati kreativnost i vršnjačku socijalizaciju.
Nakon održanog koncerta, učenici su glazbenicima postavljali pitanja na hrvatskom i talijanskom jeziku o dijelovima pojedinih instrumenata, o vrsti glazbe i kompozitorima čija djela vole izvoditi. Zanimalo ih je i koliko godina već sviraju i koliko sati dnevno je potrebno svirati pojedini instrument.
Učenici su kroz zanimljivu diskusiju doznali na neposredan način puno o kompozitorima, djelima i instrumentima, a ujedno su pobliže upoznali i koliko je upornosti, vježbanja i odricanjana potrebno da se stekne vještina sviranja nekog instrumenta.
Na satovima etike, povijesti i politike i gospodarstva učenici su iskazali pijetet svim žrtvama čiji su životi ugrađeni u stvaranje slobodne domovine. Putem prezentacije i izrade panoa dopunili su i proširili svoja znanja iz hrvatske povijesti, žrtvi koju je podnio Vukovar, herojskoj borbi naših branitelja u stvaranju samostalne suverene države.
Prošli tjedan naši su maturanti posjetili 28. Smotru sveučilišta u Zagrebu, koja se održala u Kongresnoj dvorani i Zimskom vrtu Zagrebačkog velesajma.
Tijekom posjeta naši su učenici imali priliku posjetiti štandove raznih fakulteta, postaviti pitanja studentima koji su netom prošli muke prijemnih ispita, a i zaigrati pokoju nagradnu igru.
Također, paralelno s događajem na štandovima, održavalo se predstavljanje studijskih programa društvenih fakulteta, gdje smo mogli ukratko čuti od predstavnika glavna značajke svakog programa i koji su glavni razlozi zašto studenti biraju njihove fakultete.
Na ovaj način profesionalna orijentacija naših učenika je došla do svog kraja, a slijedi nam prijava ispita za državnu maturu za mjesec dana.
Učenici 3. razreda smjera fizioterapeutskih tehničara u kazalištu Vidra gledali su predstavu Marina Ivanovića Stoke: STARA ŠKOLA KREKA - IZ TAME U SVJETLO. Kako sam autor kaže, "Ne trebamo se drogirati da bismo bili ovisnici. Ne trebamo kockati da bismo zapali u dugove, laži, obmane i nemir."
Ovo je priča o svakome od nas, a ispričana iz ugla jednog trinaestogodišnjeg dječaka, koji dolazi iz stabilne obitelji i koji litru mlijeka dnevno i san da postane najbolji košarkaš svijeta zamijeni prvim jointom, a kasnije svim ostalim što slijedi. Ovo je priča o jednom pjevaču, koji je bio ovisan 18 godina o kokainu i koji se ohrabrio nakon brojnih pokušaja i padova, izrugivanja, nepovjerenja i razočarenja ponovno ustati i napokon ustrajati.
Ovo je priča o Marinu Ivanoviću – Stoki, hrvatskom reperu, voditelju i showmanu od kojeg su svi odustali. Ali ne i njegova obitelj. Ne i Bog. A on je, u dubini svojeg bića znao da postoji bolje od ovoga, sloboda je upravo u redu i postavljanju granica, život koji tek upoznaje beskonačan je u svojoj ljepoti. I upravo to želi prenijeti publici, svjedočanstvom života u paklu koji je prošao, i svjetlom na kraju tunela.
Ovo je predstava koju treba pogledati svaki teenager kako mu nikada ne bi palo na pamet ići tim putem. Ovo je predstava koju treba pogledati svaki roditelj, kako bi se znao nositi s problemom i prepoznati ga u samom početku. Ovo je predstava za pedagoge, profesore, poslovne ljude, liječnike, psihologe i psihijatre, bake i djedove. Ovo je obiteljska predstava, makar prikazuje i najcrnje trenutke jednog narkomana od kojeg će vam se zavrtiti u glavi i smučiti. Ali, koju treba svatko pokazati kao svjedočanstvo da uvijek postoji izlaz.
Učenici su predstavu gledali kao dio predmeta Socijalne medicine gdje uče o različitim vrstama ovisnosti, te su na ovaj način iz prve ruke mogli svjedočiti kako je do ovisnosti lako doći te s kojim se sve izazovima mladi ljudi danas moraju nositi.
Što su na Svjetski dan jabuka radili neki od naših učenika:
3.f su imali zadatak osmisliti javnozdravstvenu kampanju za promociju zdravlja...
2.w na satu geografije su učili o dobnoj strukturi stanovništva. Zdrava prehrana jedan je od čimbenika koji produljuje životni vijek, a jabuka kao zdrava namirnica tome pridonosi...
...svi učenici, pojeli barem jednu jabuku.
A što o jabuci mogu reći naši fizioterapeutski tehničari:
Jabuke same po sebi nisu direktno povezane s fizioterapijom ili specifičnim terapijskim tehnikama. Međutim, jabuke, kao dio zdrave prehrane, mogu imati nekoliko koristi za osobe koje se bave fizioterapijom:
Iako jabuke ne zamjenjuju fizioterapijske tehnike, zdrava prehrana koja uključuje raznovrsno voće, poput jabuka, može pružiti tijelu potrebne nutrijente i podršku tijekom procesa rehabilitacije i fizioterapije. Važno je konzultirati se sa stručnim fizioterapeutom kako biste dobili individualiziran pristup vašoj rehabilitaciji.
Učenici prvog, trećeg i četvrtog razreda gimnazije i dizajna za web posjetili su Ludbreg. Ludbreg je najpoznatiji po tome što ste tamo nalazi centar svijeta. O tome, kao i o nastanku samog grada te njegovog imena ima više legendi. Učenici su posjetili Muzej grada Ludbrega u sklopu kojega su vidjeli kapelu dvorca Batthyany-Strattmann, tamošnju zbirku misnica te arheološki park Iovia. U dvorcu su posjetili i restauratorske radionice Restauratoskog centra Ludbreg (u sklopu Hrvatskog restauratorskog zavoda). Tamo su djelatnice radionice za restauraciju tekstila i radionice za restauraciju polikromiranog drva predstavile svoj posao.
Na jednodnevni izlet - terensku nastavu - dio naših učenika krenulo je put Slavonije. Upoznati taj dio Lijepe naše mogli su bolje preko bećarca. Posjetili smo muzej tog posebnog načina pjevanja naših šokaca u Pleternici, a o tom ih je upoznala u školi prof. glazbene umjetnosti.
Bećarac je popularni tradicijski napjev s područja Slavonije, Baranje i Srijema. Prati sve važne događaje u životu pojedinca.
Tekst bećarca je u desetercu, a stihovi su najčešće ljubavni; hvale se vlastite vrline, ljepota, sposobnosti, imovno stanje; izrugivanje, prkos i inat su također teme.
U bećarcu se obično "natpjevavaju" dva ili više vodećih pjevača koje prati skupno pjevanje i svirka narodnih glazbala.
U studenom 2011.g. UNESCO je upisao bećarac u popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.
Muzejem smo bili oduševljeni iz nekoliko razloga. Ponajprije, naučili smo mnogo stvari o bećarcu, toj kulturnoj baštini koju do sada gotovo i nismo poznavali. Zatim, iznenadila nas je mjera u kojoj je ovaj postav interaktivan: gotovo svaki izložak izaziva posjetitelja da nešto učini (otpjeva, otpleše, sjedne na vrtuljak, napravi fotografiju, snimi video...). I za kraj, ali ne najmanje važno - svi smo se, i učenici i profesori, izvrsno zabavili! Izložba nas je u tolikoj mjeri oduševila da je na ručku, nakon posjeta Muzeju, otpjevano nekoliko - trenutkom inspiriranih - bećaraca. Evo jednog:
Nisu ovo barabe ni lole
Već su đaci iz privatne škole
Izlet smo završili u Lipiku na Državnoj ergeli lipicanaca diveći se prekrasnim konjima.
Na Svjetski dan učitelja u našoj školi učenici zamjenjuju profesore, pedagogicu i ravnateljicu. Ovo je osvrt današnjeg vršitelja dužnosti ravnatelja, Jana B. iz 3.w razreda smjera web dizajner.
Današnji dan mi je počeo izazovno trebao sam pročitati pravilnik o školskom redu i iz njega izdvojiti najbitnija pravila o ponašanju u školi. Pazio sam na učenike i nastavnike... ne, ne i ne bacati otpad na terasu i u dvorište škole. Dijelio hranu u blagovaonici za vrijeme velikog odmora i počistio smeće za učenicima. Razgovarao s učenicima, pratio kako napreduju zamjene osmišljene za današnji dan.
Ovo mi se iskustvo jako svidjelo i htio bih ga ponoviti. Biti ravnatelj je raznoliko radno mjesto. Sad me trebaju ovi, sada oni.
Jedna profesorica iz naše škole potrošila je dio ljetnih praznika na ekspediciju u Peru. S grupom prijatelja iz Alpinističkog odsjeka HPD Zagreb Matica boravila je dvadesetak dana u Andama, u gradu Huarazu, koji im je služio kao polazišna točka za aklimatizacijske trekove, a kasnije i uspone na nekoliko vrhova iz masiva Cordillera Blanca (visokih oko 6000m). Nakon postignutih ciljeva ekspedicije ostalo je vremena i za uživanje u nekim turističkim atrakcijama. Budući da je naša profa već prije vidjela najpoznatije peruanske lokalitete (Macchu Picchu, Cuzco, pustinju Nazca, kanjon rijeke Colca, jezero Titicaca), ovaj puta je odlučila posjetiti jedno od najviših sportskih penjališta na svijetu, koje je ujedno i bogato arheološko nalazište - Hatun Machay, a nakon toga je provela i tjedan dana istražujući džunglu, ploveći čamcem po Amazoni i pritokama. Ova peruanska avantura našoj je profesorici svakako pri vrhu top liste najluđih putovanja u životu, i potrudit će se svojem razredu priuštiti nešto slično (naravno, u blažem i bezopasnijem obliku).
Početkom listopada učenici prvih razreda proveli su sat kemije, biologije i geografije na otvorenom, u središtu grada. Odabrali smo temu koja povezuje sva tri predmeta i posjetili smo Prizemljeni Sunčev sustav u središtu grada. Prošetali smo do Sunca koje se nalazi u Bogovićevoj ulici, a zatim smo krenuli prema ostalim planetima. Došli smo do Merkura, Venere, Zemlje i Marsa, a dalje nismo išli. Naučili smo zašto je Sunce važno za život na Zemlji, koji kemijski procesi se odvijaju na njemu, koja je posebnost svakog od planeta i mnoge druge stvari.
Akcija "+60 - osjećam se za 10!" namijenjena je za starije osobe povodom njihovog dana (1. listopada - Međunarodni dan starijih osoba). Na akciji su sudjelovali učenici završnog razreda fizioterapeutskih tehničara u suradnji s Podružnicom umirovljenika Dragonožec i Mjesnim odborom Dragonožec. Učenici su pokazali međugeneracijsku solidarnost pružajući besplatne masaže, edukaciju starijim osobama, a njima su se pridružile lokalna medicinska sestra te patronažna sestra koje su mjerile šećer i tlak prisutnima.
Vrijedne domaćice članice udruge umirovljenika napravile su kolače te naše aktere događaja počastile i narescima te sokovima.
Tu smo jedni za druge, kako bi naš suživot bio što kvalitetniji. Ne smijemo zaboraviti da ćemo i mi mladi jednog dana ostariti te moramo svojim primjerom pokazati kako se treba odnositi prema starijima i nemoćnima.
Kako bi se osobe treće životne dobi uopće informirale o događaju, zaslužni su naši učenici 3.w razreda koji su izrađivali plakate za tu svrhu, a izabran je rad učenika Jana J.
Učenici 3. razreda naše škole posjetili su srednjovjekovnu utvrdu Medvedgrad u sklopu terenske nastave iz Povijesti. Uz stručno vodstvo, učenici su pogledali izložbeni postav Medvedgrada, upoznali su se s uzbudljivom poviješću našega grada i njegovim mističnim pričama. Učenici su imali priliku naučiti o životima povijesnih ličnosti Medvedgrada, odnosno čuli su priču o "Zloj kraljici" Barbari Celjskoj i njenom gavranu, kao i priču o plemićkoj obitelji Gregorijanaca – poznatim likovima iz Šenoinog romana Zlatarevo zlato.
Povodom Svjetskog dana srca, naši učenici 4. razreda usmjerenja fizioterapeutskih tehničara držali su predavanja o srcu, važnosti kretanja, prehrani na zdravlje srca, ali i o bolestima srca, kako bi naši učenici i profesori mogli prevenirati njihov nastanak.
Također su mjerili tlak i puls, kako bi svatko u školi mogao usporediti svoje vrijednosti s referentnim i djelovati ukoliko ima potrebe.
Bravo za naše mlade snage!
Cijela EU obilježila je od 16. do 22. rujna tjedan Mobilnosti, a 22.09. Europski dan bez automobila. Učenici naše škole uključili su se u obilježavanje tih dana posjetom Masarykovoj ulici koja je od nedavno proglašena pješačkom zonom kao i Stara Vlaška u kojoj se nalazi naša škola.
Tjedan pod parolom Kombiniraj i kreći se! kampanja je EU komisije sa ciljem unapređenja kvalitete života građana u urbanim sredinama promovirajući alternativna i inovativna rješenja urbanog transporta. Cilj akcije je smanjenje zagađenja zraka i unapređenje kvalitete života - smanjenje potrošnje energije i zagađenja, ali poboljšanje životnih uvjeta i zdravlja.
Sat hrvatskoga jezika održali smo na otvorenom, u zelenilu parka Ribnjak. Učionicu smo preselili u otvoreni prostor koji nam je dao pregršt mogućnosti za uvježbavanje komunikacije. Odabrali smo nekoliko dramskih tehnika: Hobotnicu, vizualno efektnu igru koja se temelji na dogovoru. Učenici su se morali međusobno koordinirati, sinhronizirano s učenikom ispred i iza sebe mijenjati položaje ruku. Zamrznuta priča - tehnika u kojoj umjesto verbalnog prepričavanja učenici "zamrznutim slikama" - mimikom, prikazuju ključni događaj iz neke priče (odlučili smo se za Crvenapicu). I zadnja, ali i najzahtjevnija tehnika, bila je Vođenje glasom. Učenici su se podijelili u parove, jedan je učenik imao zatvorene oči, a drugi ga je učenik dozivanjem vodio parkom. Tom smo vježbom naučili da je itekako potrebno imati povjerenja u sugovornika i pravilno reagirati na njegovu uputu. Cilj terenske nastave je ostvaren, uz zabavu i smijeh naučili smo kako je važno komunicirati i razumijeti se, pa makar to bilo rukama i nogama.
Na kraju prvog tjedna, 08.09. dan je fizioterapeuta. Taj dan već tradicionalno obilježavamo pješaćenjem na Sljeme. Oduševljeni profesori i učenici što će lijepi dan provesti na zraku učeći u prirodi, upoznavajući okoliš svoga grada, krenuli puni entuzijazma i adrenalina. Kod mnogih sve to splasnulo pri prvim metrima uzbrdice, ali većina ipak uspješno i zadovoljno osvojila vrh. Rastegnuta linija staze prihvatila je sve hrabre penjače. Jedni su bodrili druge i u društvu prijatelja osvajali stazu. Jedna manja skupina odustajala je putem, a nekolicina se u dogovoru s razrednicima vraćala žićarom. Planinarenjem su, tj. pješaćenjem svi su ojačali mišiće i kosti i tako obilježili dan fizioterapeuta. Još da su imali snage odvježbati koju fiziovježbu na vrhu dan bi bio ispunjeniji. Ali, i odmor u planinarskim domovima je dio terapije.
Krajem kolovoza 2023. godine 21 učenik Privatne gimnazije i strukovne škole "Svijet", uoči svoje završne godine u srednjoj školi, uputio se u španjolsku avanturu maturalnog putovanja.
Putovanje je provedeno u organizaciji putničke agencije Speranza iz Zagreb. Učenici su na put krenuli u pratnji razrednice i profesorice hrvatskog jezika, a društvo nam je tijekom putovanja pratila i manja grupa učenika Medicinske škole Vrapče.
Prvi dan putovanja proveli smo u veselju i (ne)spavanju tijekom autobusne vožnje od Zagreba do Civitaveccie, pomorske luke sjeverno od Rima, gdje smo se u večernji sat ukrcali na trajekt.
Drugi dan putovanja slijedilo je uživanje na trajektu linije Garibaldi, sunčanje na palubi (iako više kupanje od vlage Sredozemne klime), uživanje u sadržajima na 9 etaža ili odmaranje u našim kabinama. Negdje oko 19.00 sati navečer vidjeli smo Barcelonu u daljini. Uslijedilo je iskrcavanje, ukrcavanje u autobus i vožnja do našeg hotela u poznatom ljetovalištu Lloret de Mar. Naš hotel nas je oduševio svojim ljubaznim osobljem, koje je za gladne Hrvate držalo večeru toplom i ukusnom.
Sljedeća 3 dana učenici su proveli naizmjenično u razgledavanju prekrasne Barcelone i iskreno, u spavanju u svojim hotelskim sobama. Noćni život Lloret de Mara je bio previše privlačan za njih da otkrivaju ljepote gradića ujutro.
U Barceloni smo obišli poznatu šetnicu La Rambla, prekrasnu luku, park Guell, brdo Montjuic, Camp Nou muzej pokraj već sada derutnog starog stadiona i po pljusku vanjsko pročelje Sagrade Familie. Ali vrijedilo je svake kapi kiše. Također smo jedan dan proveli u novom znanstvenom muzeju Cosmo Caixa, s postavom o svemiru, fizici i okolišu. Osobito nas se dojmila mala replika kišne šume usred samog muzeja.
Zadnji dan u Španjolskoj pokazao se kao najizazovniji. Ujutro buđenje i odjava iz hotela, zatim malo opuštanja do ručka i onda odlazak prema kući. Na putu smo stali u Figueres, gradić poznat kao rodno mjesto slavnog nadrealista Salvadora Dalia. Nakon što smo obišli njegov muzej, imali smo i kratku pauzu za šetnju tim lijepim gradićem. Nakon FIgueresa, krenuli smo put Girone, prekrasnog gradića na kanalima, gdje se nalazila i zračna luka iz koje smo planirali naš let za Zagreb. No, let je bio zakazan za 3.30 ujutro! Što je značilo provesti večer u Gironu, zatim malo odrijemati u čekaonici aerodroma i onda zaista umorni ukrcati se na avion za Zagreb. Učenici su zaključili da im je putovanje bilo odlično, a sada kreću pripreme za maturu. Generacija 2023./2024. spremna je za završnicu svog srednjoškolskog obrazovanja!
Prvi dan nastave, nestrpljivo isčekivan, pomalo sa strahom, pomalo s radošću. Došao i prošao. I svi sretni, veseli napustili učionice s punim, preteškim torbama udžbenika.
Nije ta srednja tako strašna. Veselo i dobro društvo, dragi profesori puni dobre volje, a svi spremni i odlučni učiti što bolje.
Živjela škola.