EU projekti

Naši Comenius projekti

I naše Comenius projekte možete pronaći u bazi gdje tisuće nastavnika surađuju i dijele rezultate projekata i svoja iskustva.

Brno, 3.-6. lipnja

Posjetom češkom gradu Brnu došao je kraj našem Comenius druženju u projektu Legends of my town. No, kao i na svakom kraju, ovaj susret je zacrtao novi početak kojim ćemo nastaviti njegovati stečena prijateljstva i razvijati otkrivene vještine. Susretom u Brnu, centru češke pokrajine Moravske, odali smo priznanje legendi The Brno Dragon.

Na ovaj susret hrabro su krenuli učenik 1.a razreda Lovro Govorčin i pedagoginja prof. Dubravka Štiglić i to u jeku poplava koje su prijetile Beču i Pragu. Na svu sreću putovanje vlakom bilo je ugodno i suho, a moravske šume ostale su netaknute elementarnim nepogodama.

Prvi dan

Obilazak Brna započeo je posjetom gradskoj vijećnici, a nastavio obilaskom impresivne katedrale sv. Petra i Pavla. Zanimljivost je ta da zvona katedrale zvone svaki dan u 11 sati (umjesto u 12 sati, što je uobičajeno), a razlog možemo pronaći u povijesnim događajima tijekom Tridesetogodišnjeg rata u kojemu su Česi uspjeli nadmudriti Šveđane time što su znak za prestanak opsade Brna tj. zvonjenje crkvenim zvonima dali sat vremena ranije.

Nakon ručka posjetili smo jednu od lokacija škole domaćina – Integrovana stredni škola polygraficka Brno gdje smo organizirali zabavan i poučan kviz općih informacija o povijesti, zemljopisu, kulturi i sportu zemalja partnera u projektu.

Ponosni smo jer smo svi točno odgovorili na zadnje pitanje Match the legends with the partner countries i tako potvrdili svoje znanje o temi projekta, a prva tri ekipna mjesta primili su pohvalnice za sudjelovanje.

Nakon kviza profesori su održali sastanak, a za učenike je priređena zabavna zakuska uz igru i ples.

Drugi dan

Drugi dan je obilježen posjetom kulturnom krajoliku Lednice-Valtice, svjetskoj baštini pod zaštitom UNESCO-a koja se proteže na više od 280 km2 između naselja Lednice i Valtice. Obišli smo dvorac Lednice koji je u 18.st. bio u vlasništvu obitelji Liechtenstein s pripadajućim vrtovima, jezerom i minaretom visokim 62 metra koji danas služi kao opservatorij.

Treći dan

Posjet moravskim špiljama i vožnja podzemnom rijekom Punkvom.

Vrhunac izleta je svakako bio ponor Macocha dubok 138.7 metara što ga čini najdubljim ponorom te vrste u središnjoj Europi. Dan je bio idealan za rekreaciju i šetnju, a obilazak špilja da bismo došli do prekrasne Macoche neopisiv.

Uz ljubitelje prirode, i ljubitelji povijesti mogli su uživati u ovom danu. Naime, posjetili smo mjesto Slavkov, poznato po slavnoj bitci kod Austerlitza (dvorca u kojemu je potpisano primirje) iz 1805. u kojoj je vojska Napoleona Bonapartea porazila združenu vojsku Austrije i Rusije.

Četvrti dan

Dan radionica u školi Šmahova, drugoj lokaciji naše škole domaćina na kojima smo se okušali u uvezivanju knjiga, izradi ukrasnih korica za knjige te izradi natpisa za majice. Lovro je uživao i nakratko zaboravio na odgovaranje latinskog jezika, a profesorica Štiglić zaključila da joj praktični rad nije najjača strana.

Peti dan

Povratak.

Vlakovi su nam postali prava rutina, a nakon 9 sati putovanja ponovno smo ugledali svjetla Glavnog kolodvora u Zagrebu.

Susret je bio i ostao nezaboravno iskustvo, obogaćeno novim prijateljstvima i prekrasnim slikama krajolika te ljudi – naših prijatelja i suradnika koje nikada nećemo zaboraviti.

Comenius posjet Zagrebu - National parks of Europe

Ovaj tjedan naša škola je domaćin posljednjem susretu partnera u našem Comenius projektu - National parks of Europe.

U šest dana naši gosti iz Litve, Poljske, Mađarske, Italije, Turske, Bugarske i Osijeka prisustvovali su brojnim aktivnostima, te posjetili nacionalne parkove Risnjak i Plitvička jezera. U nastavku pročitajte kako je susret prošao.

U tjednu 13.-19.5. smo ugostili partnerske škole iz Comenius projekta Nacionalni parkovi Europe.

Proveli smo 5 dana puna druženja, zanimljivih aktivnosti i novih iskustava. Gotovo svim gostima je ovo bio prvi susret sa Zagrebom, a mi smo uvjereni da ga nikad neće zaboraviti.

U ovih 5 dana smo i sami naučili mnoge zanimljive podatke o našem gradu, naučili smo mnoge riječi čak 6 europskih jezika, sklopili nova prijateljstva i na najbolji mogući način zaključili dvogodišnju suradnju na ovom projektu.

Sami susret ukratko: obilazak Zagreba s vodičem i cabrio autobusom, posjet Hrvatskom saboru, Muzeju prekinutih veza te Mirogoju, izlet na Sljeme i Medvedgrad, posjet 2 nacionalna parka i našoj obali, tradicionalna glazba.

Ponuda tradicionalne hrane u samo 5 dana: patka s mlincima, juneća pašticada s njokima, teletina s krumpirom ispod peke, žabe Lokvarskog jezera, gulaš od divljači s palentom, lička juha, restani krumpir, štrudla od borovnica/jabuka/sira, hrvatska gibanica, medica, orahovac...

Utorak

Dan smo započeli druženjem u školi na radionicama. Naučili smo ponešto jedni o drugima, a to je bio odličan način da se probije led. Moram pohvaliti učenike naše škole koji su odlično predstavili svoju školu i grad. Također, veliko hvala Carlu Schmidtu na prezentaciji o programu Comenius asistenti.

Nakon uvodnog pozdrava učenici su podijeljeni u dvije grupe unutar kojih su prisustvovali radionicama na informatici i engleskom jeziku. Za to vrijeme profesori su imali radni sastanak.

Nakon ručka u legendarnom Starom fijakeru smo goste poveli u obilazak grada koji smo započeli posjetom Hrvatskom saboru. Šetnju Gornjim gradom smo nastavili u Muzeju prekinutih veza nakon kojega smo uz vodičicu Doru naučili o mnogim tajnama Gornjega grada.

Obilazak smo završili vožnjom ZET-ovim otvorenim autobusom koji nas je poveo u obilazak zagrebačkih parkova. Tako su gosti vidjeli Botanički vrt, Glavni kolodvor, Cibonin toranj, Zagrepčanku, Arenu Zagreb, Novi Zagreb, MSU, kao i ostale poznate građevine u Zagrebu. Također, pokazali smo im parkove Jarun, Bundek, Maksimir i Ribnjak…

Srijeda

Srijedu smo odlučili provesti u prirodi i povesti goste na Sljeme. Nakon posjeta vrhu, vidikovcu i Crvenom spustu smo posjetili Medvedgrad koji nas je očarao svojom poviješću i prekrasnim pogledom na Zagreb s vrha tornja.

Poučna staza Miroslavec je prikazala zagrebačku goru u njenom najljepšem ruhu - uz žubor potoka, pjev ptica i lijepo vrijeme smo se svi uspjeli opustiti i zaboraviti na civilizaciju u podnožju planine.

Nakon ručka u legendarnoj pivnici Medvedgrad smo se uputili na groblje Mirogoj gdje smo posjetili prekrasne arkade, Zid boli te posljednja počivališta prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana i našeg najpoznatijeg košarkaša u svijetu, prerano preminulog Dražena Petrovića.

Četvrtak

Rano ujutro smo se zaputili prema obali našeg Jadranskog mora, a prva postaja je bila NP Risnjak. Naša škola je kroz dvije godine projekta predstavila NP Risnjak, a naši su gosti imali priliku naučiti o biljkama i životinjama NP-a te o tradiciji Gorskog kotare, a u posjetu Parku smo naučili i o tradiciji izrađivanja šindre. Nažalost, kišovito vrijeme nas je spriječilo u obilasku pounce staze Leske, ali se nadamo da će se naši gosti vratiti i sami upoznati ljepote Risnjaka.

Večer smo proveli u Selcu, mjestu na obali Jadranskog mora, gdje su se gosti unatoč lošem vremenu uspjeli okupati čak i u moru.

Petak

Nakon jutarnje šetnje i kupanja u Selcu smo krenuli prema Plitvičkim jezerima. Osječka škola je kroz protekle dvije godine predstavila ovaj nacionalni park sa svim njegovim ljepotama. Međutim, gosti su tek na licu mjesta mogli doživjeti pravu ljepotu Plitvica.

Subota

Nakon cijelog dana u obilasku Zagreba ili Ljubljane, profesori su susret završili na zajedničkoj večeri uz tradicionalnu glazbu i ples.

Nažalost, sutradan smo se morali rastati, ali smo to napravili s nadom u ponovni susret u bližoj budućnosti.

Oproštaj od našeg Comenius asistenta

Carl Schmidt, magistar filozofije i povijesti, boravio je u našoj školi kao Comenius asistent nešto više od 6 mjeseci. Njegov posao sastojao se od praćenja i sudjelovanja u neposrednom odgojno-obrazovnom radu te pomoći pri realizaciji Comenius i eTwinning projekata. Carl je uspio ne samo ostvariti svoje profesionalne ciljeve Comenius asistenta, već je uspio postati nezamjenjiv član našeg kolektiva.

Životne avanture našeg Comenius asistenta Carla tek počinju, ali s obzirom da je njegov rad u našoj školi formalno završio, odlučili smo ispratiti ga uz gromoglasno navijanje i druženje u prirodi. Pogledajte kako je protekla utakmica Hrvatska-Njemačka u stilu gimnazije "Svijet".

Razvoj rock glazbe u 20. st.

Naš Comenius asistent Carl, inače član ni manje ni više nego 3 benda, odlučio je udružiti snage i spretnost s našim učenikom Berislavom te održati sat glazbene umjetnosti u 4.a razredu.

Tema Razvoj rock glazbe u 20. st. ovom njemačko-hrvatskom sastavu nije predstavljao nikakav izazov, stoga su teoriju morali popratiti sa zaista impresivnom set listom. Naši maturanti su tako mogli, na svoje oči i uši, zaključiti zašto su glazbeni sastavi kao Beatlesi, Rolling Stonesi, Blondie, Police i mnogi drugi utjecali na razvoj glazbe koju slušamo danas.

Servus/Griaβ God!

Ovaj tjedan smo u školi održali prezentacije o njemačkoj hrani, školi, geografiji i dijalektima. Teme su bili koferi s kobasicom, sok od trešnje i jabuke, komplicirani školski sustav, rijeka-autocesta, što je "Mutschekiepchen" te kako razgovaraju njemački ljudi na sjeveru, na istoku,na jugu i na zapadu. Sljedeći tjedan ćemo razgovarati o njemački povijesti.

Živjeti i učiti/studirati u drugom zemljama

Bok. Ovo je moj drugi članak. Danas je tema: Ići u druge zemlje. Išao sam u Hrvatske, jer ja sam htio upoznati nešto novo. Htio sam raditi u školi, zato što je moja zanimanja. Želio sam dobiti nova iskustva i ja sam htio vidjeti kao ljudi živjeti. Naravno sam htio imati lijepa vremena. Sve ovo imam.

U drugi zemlji možete puno učiti: Novi jezici (ili poznati jezici), kvalifikacije,… i novi prijatelji! Također ja upoznam ljudi iz različita zemalja na fakultetu: Iz Kanade, Japana, Kine, Australije, Venuzuele, Meksika, Irana i Mađarske. Sve su htjeli studirati hrvatske kulture i jezik. Neki stvara su jednak ali svaki dan je nov i različit.

Koji opcije imate li? Znate Comenius. To je dobar program za učenike (i za studente učitelja kao mene). Još dobar EU program je "Erasmus". To je program za studente. Dobiju stipendije europskoj uniji. Također možete poslije škole studirati u drugom zemljama. Za Austrije i Njemačke trebate samo Matura. Na nekoliko fakulteta u Austriji ne morate platiti ekstra novac i na mnogo fakulteta u Njemačka je studirati jeftin. Naravno morate znati njemačke jezik ;-). Više informacije: