Školske vijesti

Valentinovo

Povodom dana zaljubljenih naši su učenici na virtualnoj oglasnoj ploči Padlet ostavljali poruke i misli što njima znači ljubav i kako se nose tim divnim ili opakim stanjem koje svakog od nas opsjeda.

Svjetski dan bolesnika

Svjetski dan bolesnika obilježava se svake godine 11.02. radi podizanja svijesti šire javnosti o potrebama bolesnika te težnje za stvaranjem bolje zdravstvene i društvene zaštite koja će svakom oboljelom omogućiti dostupnu i kvalitetnu zdravstvenu skrb.

Učenici 4. razreda, smjer fizioterapeutski tehničar, u sklopu predmeta Klinička medicina obilježili su ovaj iznimno važan dan izrađujući prigodne kartice podrške koje će biti uručene najpotrebitijima.

Također smo dan obilježili tako što su dvoranu za fizioterapeutske vježbe posjetili učenici gimnazijskog i web dizajnerskog smjera pod vodstvom predmetnih profesora toga sata, a fizioterapeuti 3. i 4. razreda su im pokazali svoje vještine masaže - vrat, ramena, ruke. Nakon par riječi profesora struke o važnosti očuvanja zdravlja i dobre masaže vratili su se u učionice spremni za rad.

Suradnja svih naših programa zbližila je još više i ovaj puta učenike naše škole i pokazala važnost ovog medicinskog programa.

Dobrotvorna akcija za djevojke Srednje škole "Glina"

Nakon razornog potresa 29. prosinca 2020. koji je najteže pogodio Sisačko-moslavačku županiju mnogi su se građani Hrvatske odlučili pomoći. Netko je poslao novac i potrebne stvari već poznatim organizacijama kao što je Crveni križ, a neki su se pojedinci odlučili pokrenuti vlastite akcije. Među njima je Vinka Mortigjija Anušić. Stupila je u kontakt s Anom Rizmaul, nastavnicom iz škole u Glini i ponudila joj pomoć. Pomoć u obliku lijepo upakiranih stvari koje djevojkama trebaju dobiti će 104 učenice glinske škole, dvadesetak nastavnica, a nisu zaboravljene tete spremačice koje će također dobiti svoje pakete. Naši su se učenici odazvali ovoj lijepoj akciji te prikupili neke od potrebnih stvari.

Akcija još traje!

Pokladno jahanje

Po tradiciji pokladnih običaja poznata smo zemlja. Od Slavonije, Zagorja, Istre, Dalmacije zimi odzvanjaju zvona zvončara, topot konja, šeću se različite maske, smijeh i pjesma. Ove je godine pokladno veselje više online nego uživo, a nešto od atmosfere uživo dočarao nam je preko fotografija naš učenik Marko s pokladnog jahanja iz Slavonije, iz Bodovaljaca.

Pokladno jahanje je dio slavonske tradicije kojom su domaćini dočekivali povratak graničara koji su čuvali granicu uz rijeku Savu pri povratku u rodno selo uz pjesmu tamburaša i bogatu slavonsku trpezu. Sačuvano do danas.

Koliko voli školu i svoj smjer fizioterapeutski tehničar toliko voli konje i slavonske običaje. Ovo drugo još i više, kaže nam malo kasnije.

Naši učenici o svojim smjerovima

Kao što joj ime kaže, mješavina je gimnazijskih i strukovnih programa. Izbor je kvalitetnoga znanja i vještina koja učenicima daje mogućnost daljnjeg obrazovanja, ali i rada odmah nakon srednje.

Prateći rad učenika od prvog do četvrtog razreda sretna sam gledajući njihovo napredovanje i u odgoju i u obrazovanju. Želim im ostvarenje ciljeva, napredak kroz cijeli život i zdravlje.

Zašto su upisali pojedini program pitala sam nekoliko učenika. Evo njihovih odgovora:

Zašto gimnazija?

Nikolina - htjela sam opći smjer jer mi se nije sviđalo ništa strukovno. Mislim da sam puno naučila i spremna za faks.

Nikola - zbog želje da upišem fakultet, a gimnazija je najbolji način kako osigurati dobru edukaciju za upis. Daje mi opće i široko znanje koje će mi pomoći u odluci za daljnje školovanje.

Stjepan Jan - nisam znao koju bih struku, a gimnazija je opći smjer nakon kojeg se može odabrati fakultet po želji. Od 1. do 4. razreda predomislio sam se puno puta.

Zašto web dizajner?

Mihael - koncept izrade web stranice, mašte, programiranja, dizajna, animacije mi je zabavan. Mislim da je to kreativan posao i to je nešto što volim.

Karlo - sviđa mi se informatika, web dizajn kao struka. Želim raditi odmah nakon srednje. Motivirao me Matija (naš učenik istog smjera). Volim više kreativni dio izrade stranica i dizajn nego programiranje.

Luka - volim informatiku od malena pa sam to i upisao. Oduševio me davno ujakov kompjutor. Preko Frana sam saznao za ovu školu i ovaj smjer. Nisam pogriješio.

Zašto fizioterapeutski tehničar?

Marta - nisam za uredski posao. Više me privlači rad s ljudima, a zanima me pedijatrija pa je ovo moj odabir.

Emanuel - ovo je sve traženije zanimanje, a možeš raditi u zdravstvu ili sličnim ustanovama. S iskustvom i samostalno - privatna praksa mi je cilj.

Gabi - baveći se sportom od malena susrećem fizioterapeute. Voljela bih i ja kasnije u životu pomagati sportašima. To mi je želja.

ravnateljica Marija Šarić

Europski dan zaštite podataka

Ako zatražite kredit od banke putem interneta, od vas se traži da unesete svoje podatke, nakon čega računalni program banke, koji koristi algoritme umjetne inteligencije, "odlučuje" hoće li vam kredit uopće biti odobren, i predlaže kamatnu stopu vašeg kredita. Jeste li znali da imate pravo izraziti svoje mišljenje, osporiti odluku i tražiti uključivanje stvarne osobe (umjesto računalog programa s umjetnom inteligencijom) u proces donošenja odluke o odobrenju kredita?

Mi nismo znali – ali smo saznali! - od Agencije za zaštitu osobnih podataka (AZOP), pročitavši dokument u kojem su popisana prava svakog čovjeka vezano za zaštitu osobnih podataka. Zatim smo pomoću stripa ilustrirali neke životne situacije u kojima ta prava možemo iskoristiti. Na taj smo način obilježili 28. siječnja, Europski dan zaštite osobnih podataka. Pogledajte neke od naših radova!

Škola koja (ne) postoji

Pale su prve klape filma Škola koja (ne) postoji, mladog redatelja, a prije svega našeg bivšeg učenika smjera web dizajner, Karla Gagulića.

Ponosni smo što je Karlo, kao i ostali naši učenici web dizajneri, uvidio uspješnost sinteze informatičke tehnologije i umjetnosti te kroz svoje srednjoškolsko obrazovanje iskoristio mogućnosti kreativnih projekata koje škola potiče, od izrade filma o našim uspješnim božićnim radionicama do uspješnih završnih radova.

Hrvatski znakovni jezik kao izvannastavna aktivnost

Prijateljstvo Privatne gimnazije i strukovne škole Svijet i Udruge (na)gluhih osoba Videatur traje već nekoliko godina. Sve je započelo kad je Udruga pozvana u školu da predstavi Hrvatski znakovni jezik i kulturu gluhih učenicima i profesorima škole.

Prilikom predstavljanja velik broj učenika pokazao je interes za Hrvatski znakovni jezik i tu se rodila ideja o suradnji.

Udruga Videatur mala je neprofitna organizacija koja već godinama kroz različite projekte i aktivnosti pokušava povećati kvalitetu života gluhih i nagluhih osoba, te intenzivno radi na njihovoj inkluziji u zajednicu. No unatoč trudu i promidžbi kulture gluhih, oni i dalje spadaju u jednu od marginaliziranih skupina društva. Upravo zbog toga interes čujućih, a posebno čujućih mladih, za kulturu gluhih, jedna je od prilika koja se nije smjela propustiti.

U sklopu projekta Socijalne usluge po mjeri osobe oštećena sluha koji je dio trogodišnjeg programa "Razvoj i širenje mreže socijalnih usluga koje pružaju udruge", a provodit će se do 2023. godine, osmišljena je aktivnost pod nazivom Učionica znakovanja gdje učenici koji pohađaju Privatnu gimnaziju i strukovnu školu Svijet, uče Hrvatski znakovni jezik.

Udruga i škola sklopili su partnerstvo i aktivnost je zaživjela.

Predavanja održavaju tumači iz Udruge Videatur, od kojih je jedna tumačica gluha osoba.

Sam plan i program rada predviđen je da se odvija u samoj školi, no tijekom trajanja pandemije virusa Covid-19, mnoga predavanja održana su i online.

Nastava je osmišljena na način da se puno više vremena posvećuje praksi, nego teoretskom djelu, tako da učenici već od samog starta počinju znakovati. Nije neobično ni da tumačice simuliraju pravi svijet gluhih i učenike stavljaju u situacije gdje mogu shvatiti važnost pravilnog korištenja znakova, govora tijela, te ekspresija lica.

Osim Hrvatskog znakovnog jezika uči se i o kulturi gluhih koja je neizostavan dio jezika i međusobno se nadopunjuje.

Kroz učionicu znakovanja učenicima ne nedostaje zabave jer ponekad ugoste i nekog člana zajednice gluhih poput gluhe violinistice koja im je odsvirala pokoji komad na violini.

Učionica znakovanja okuplja učenike trećih i četvrtih razreda. U sklopu projekta Socijalne usluge po mjeri osobe oštećena sluha, učenicima je omogućeno i da se uključe u volonterski program gdje bi pomagali osobama oštećena sluha u praćenju projektnih aktivnosti.

Iz Udruge vjerujemo kako smo svojim angažmanom učenicima koji sudjeluju u Učionici znakovanja uspjeli približiti svijet gluhih, razbiti neke tabue koje postoje vezane za njih, te im dočarati kako se komunikacija s gluhima ne razlikuje od komunikacije na bilo kojem stranom jeziku. Ukoliko poznaješ neki strani jezik, komunikacija s izravnim govornicima tog jezika bit će puno lakša i jednostavnija. Tako je i s gluhima, ukoliko poznajemo znakovni jezik, vrlo lako izgubimo dojam da komuniciramo s gluhom osobom.

Nadamo se kako će interes mladih za kulturu gluhih sve više rasti i vjerujemo kako ovom aktivnošću doprinosimo pokretanju velike promjene koja će nas dovesti u svijet potpune uključenosti gluhih i društvo.

Projekt Socijalne usluge po mjeri osobe oštećena sluha sufinancira Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.