Jedna stvar koju će vam svaki profesor u osnovnoj ili srednjoj školi sigurno potvrditi je da je svaki razred drugačiji.
Činjenica je da se svaki razred sastoji od posebnih i u svemu različitih pojedinaca i zbog toga različito funkcionira i kao grupa. Zato profesori kada uđu u neki razred osjećaju različitu atmosferu.
Međutim, ono što je posebno važno za funkcioniranje razreda kao cjeline jest grupna dinamika.
U tom smislu što su pojedinci bolje povezani, što su interakcije unutar razreda kvalitetnije, cijela grupa će funkcionirati bolje. Upravo ovi elementi najbolje dolaze do izražaja kod malih razrednih skupina.
U razredu s deset učenika činjenica je da svaki učenik ima triput više vremena za osobnu komunikaciju s profesorom što je jedna od glavnih vrijednosti koju njeguje zagrebačka Privatna gimnazija i strukovna škola Svijet. Ova vrsta poučavanja je ključna, kako za razvoj vještina tako i za motivaciju učenika. Uz više osobne komunikacije s profesorom učenici će imati osjećaj da je profesoru stalo do njih, a kad učenici osjećaju da netko u koga se ugledaju drži do njihova rada, oni brzo napreduju.
U razredu s trideset učenika mnogo je lakše tihoj ili nemotiviranoj djeci sakriti se u skupini učenika ili u zadnjoj klupi. Međutim, u razredu s desetak učenika, profesor ima više mogućnosti osigurati sudjelovanje svakog pojedinca. U takvom okruženju nema mjesta za zabušavanje i učenici moraju držati korak i zato profesor može lakše poticati zalaganja na nastavi i pomoći ostvarenju boljeg akademskog uspjeha.
Privatna gimnazija i strukovna škola Svijet kroz poseban pristup svojih profesora, nastavu je organizirala na način da se što prije i učinkovitije prepoznaju i rješavaju problemi bilo kakve vrste kod učenika, bilo da je riječ o svladavanju gradiva ili konstruktivnom razgovoru kojim se stječe povjerenje i osjećaj pripadnosti. U većim će razredima profesor možda teže prepoznati gdje je točno problem. Kad profesori imaju ograničeno vrijeme posvetiti se individualnim problemima, učenici se lako mogu "provući kroz prste".
Manji razred čini povezaniju cjelinu. Stvara se atmosfera u kojoj učenici imaju priliku komunicirati i izgraditi odnos sa svim učenicima u razredu, što rezultira time da učenici više podržavaju jedni druge. Korak po korak, stvara se jedno pozitivno "obiteljsko ozračje" kojim se Privatna gimnazija i strukovna škola Svijet posebno ponosi. S druge pak strane, u razredu s trideset učenika vjerojatnije je formiranje skupina te ne postoji potreba svakog učenika da se druži sa svima ostalima.
Zbog više vremena provedenog u individualnom radu s učenicima stvaraju se kvalitetniji odnosi. U manjim su razredima profesor svjesniji snaga, slabosti i potreba svakog učenika. Uz veću razinu pažnje, profesori se mogu uspješnije povezati i poučavati te imaju priliku umjesto instruktora postati pravi uzor.
Stvaranje snažnijeg osjećaja povezanosti s profesorima, jedan je od temelja funkcioniranja obrazovnog programa koji provodi Privatna gimnazija i strukovna škola Svijet. Kad učenici imaju jaku vezu sa svojim profesorom i znaju da su odgovorni za svoj rad, skloni su više sudjelovati u nastavi. Učenici borave u ozračju u kojem se sudjelovanje i kvaliteta rada očekuju od svakoga, a također učenici će pokazati više truda kad postoji čvrst odnos s profesorom, odnosno kad je učeniku stalo do toga što profesor misli o njegovu radu.
U manjem je razredu profesoru se puno lakše koncentrirati i usredotočiti, a time i sami učenici postaju skloniji sudjelovati i pokazati više entuzijazma za gradivo, a kad se to postigne, kvalitetnije i brže se radi. Princip rada koji provodi Privatna gimnazija i strukovna škola Svijet nije samo potpuno usvajanje novih ideje, već i njihovo temeljito razumijevanje. A kad je posao obavljen? Tad svi imaju više vremena za zabavu, što potiče razredno ozračje i povezanost.
Manje učenika, manje buke. To je zlatno pravilo. Mirno ozračje za učenje s dobrom komunikacijom s profesorima gotovo izostavlja potrebu za kontroliranje ponašanja u razredu, jer učenicima postaje normalna stvar da kontroliraju sami sebe. A u mirnom se razredu sve ranije spomenute prednosti udvostručuju.
Manji su razredi produktivnije okružje kojim se lakše upravlja. Kad profesori imaju prostora biti produktivni u pozitivnom i mirnom razredu, jednostavno su sretniji, a time i bolji u svom poslu, duže opstaju te u konačnici čine mrežu koja pridonosi obrazovanju.
Brojna su istraživanja pokazala da su učenici uspješniji u svim predmetima, na svim razinama kad uče u manjim razredima. Istraživanja također pokazuju druge prednosti poput boljeg dugoročnog uspjeha i većeg zadržavanja profesora u profesiji. Istraživanja potvrđuju ono što se vidi u praksi koju provodi zagrebačka Privatna gimnazija i strukovna škola Svijet: bolji akademski rezultati, sretniji profesori, a time sretniji i učenici, roditelji.